Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، تیم جهادی پزشکی شهید کاظمی آشتیانی بسیج دانشجویی دانشکده پزشکی دانشگاه شاهد تهران با کمک و پشتیبانی بنیاد احسان و بنیاد پانزده خرداد ستاد اجرایی حضرت امام(ره) اردوی جهادی ۴ روزه‌ای را با شعار  "خدمت به خلق برای رضای خدا" در منطقه مادوان حاشیه شهر یاسوج و منطقه محروم  سپیدار بویراحمد برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه جهادی شهید آشتیانی بسیج دانشگاه علوم پزشکی شاهد با اکیپ ۴۰ نفره در استان مستقر و در حوزه‌های غربالگری، آزمایشگاهی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، آموزش، پزشک متخصص، داروخانه سیار و...  خدمات ارائه کردند.

 

با این گروه جهادی برای ارائه خدمت به مردم سپیدار بویراحمد راهی این منطقه در ۳۰ کیلومتری شهر یاسوج شدیم.بخش سپیدار از توابع بخش مرکزی شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد و در محور اصلی یاسوج به دهدشت قرار دارد و از جاذبه‌های دیدنی این منطقه می‌توان به طبیعت بکر و زیبای آبشار تنگ تامرادی اشاره کرد.

طبق سرشماری سال ۱۴۰۱ جمعیت بخش سپیدار حدود ۷ هزار نفر است و شغل مردم این منطقه اغلب کشاورزی است، به گفته مردم، سپیدار فاقد پزشک متخصص است و یکی از درخواست‌های مردم از مسئولان استان هم استقرار پزشک است.

 

البته با دیگر شهروندان سپیدار هم که صحبت کردم اشاره داشتند که منطقه پزشک عمومی دارد اما رسیدگی خاصی به مردم ندارند و از این موضوع گلایه داشتند. البته از حضور گروه جهادی پزشکی در منطقه خرسند بودند و دعای خیرشان بدرقه راه این گروه جهادی و مسئولان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام بود.

با آنها که صحبت کردم از این حرکت ارزشمند راضی بودند و ضمن قدردانی از توجه ویژه این تیم پزشکی، خواستار این بودند که این گروه‌های جهادی بازهم در منطقه حاضر شوند، پزشکان این گروه جهادی از اینکه این توفیق نصیب آنها شده که بتوانند خدمات رایگانی به مردم مناطق محروم ارائه دهند رضایت داشتند.

امیرعلی معصمی مسئول اردوی جهادی پزشکی بسیج دانشجویی شهید آشتیانی دانشگاه شاهد با بیان اینکه این گروه جهادی آبان سال ۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده گفت: تاکنون ۵۲ اردوی جهادی در مناطق محروم استان تهران و سایر استان ‌های کشور برگزار کردیم و به بیش از ۴۰ هزار نفر مراجعه کننده خدمات پزشکی ارائه شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمت پزشکی به مردم مادوان یاسوج گفت: همزمان با عید مبعث در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در منطقه مادوان مستقر شدیم و به بیش از یک هزار نفر در حاشیه شهر یاسوج خدمت ارائه کردیم و در منطقه سپیدار هم به حدود ۴۵۰ نفر خدمات دادیم.

 

معصمی بیان کرد: با توجه به اینکه شغل اغلب مردم در سپیدار کارگری و کشاورزی است بیشتر مراجعه کنندگان دارای مشکلات اسکلتی و عضلانی هستند، مراجعه کنندگان در مادوان مشکلاتی مانند آسم و تنگی نفس داشتند.

مسئول تیم جهادی شهید آشتیانی بسیج دانشجویی دانشکده شاهد تهران با بیان اینکه ابتدا بیماران غربالگری کرونایی شدند سپس پرونده برای آنها تشکیل و آموزش‌های لازم داده شد سپس قند خون، فشار بیماران کنترل شد و توسط پزشک معاینه و در صورت تشخیص پزشک دارو در اختیار آنها قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ قلم دارو در اختیار این گروه جهادی است و می‌توانیم ۸۰ درصد نیاز دارویی بیماران را برطرف کنیم، خاطر نشان کرد: بیمارانی که نیاز به پزشک متخصص داشتند به متخصصان استان ارجاع داده شدند.

در ادامه صناعی‌نیا معاون اجتماعی ستاد اجرایی حضرت امام(ره) به خبرنگار فارس گفت: ستاد اجرایی حضرت امام بنا به ضرورت در حوزه پزشکی و دامپزشکی در مناطق محروم استان اردوی جهادی برگزار می‌کند.

 

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی در پایان سال و سال آینده برقرار هستند، گفت: ستاد اجرایی حضرت امام در مناطق دورافتاده و محروم پیجاب باشت، عروه لنده و مور زرد زیلایی خدمات ارائه کرده است.

صناعی عنوان کرد: قصد داریم اردوی جهادی آینده را در حوزه دندانپزشکی و در قالب لبخند احسان برگزار کنیم

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد ستاد اجرایی حضرت امام گروه جهادی اردوی جهادی جهادی پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۸۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حسن کاظمی قمی در خصوص توجه خاص افغان‌ها به چابهار گفت: سیاست ما این بوده حوزه مکران و چابهار توسعه پیدا کند و برنامه‌های توسعه‌ای را دنبال می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: از جمله اقداماتی که در منطقه چابهار و مکران صورت می‌گیرد مسئله احداث فرودگاه بزرگ بین‌المللی است. ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی در منطقه چابهار هستیم.

کاظمی قمی در  گفت‌وگو با ایراف در خصوص حق‌آبه ایران و رویکرد نمایندگی ایران در مورد واکنش‌های دولت سرپرست افغانستان در این موضوع اشاره کرد: آنچه دارالحکومه انجام می‌دهد، برآمده از تصمیمی است که در دارالخلافه در قندهار گرفته می‌شود. رهبری طالبان اعلام کرد در چارچوب معاهده ۱۳۵۱ باید حق آب مردم ایران را بدهند و حکم حکومتی داد.

وی در پاسخ به سوالی در مورد روش برخورد ایران با طالبان تصریح کرد: در دوران حکمرانان جدید در افغانستان از مسیر اقدامات دیپلماتیک و سایر اقدامات حرکت می‌کنیم. جمهوری اسلامی ایران نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کند.

نماینده ویژه رئیس‌جمهور در خصوص خط راه‌آهن چابهار به افغانستان گفت: مسیر کریدور ترانزیت ایران-افغانستان، چین را به آب‌های آزاد و قاره اروپا و آفریقا وصل می‌کند. در چارچوب طرح یک راه یک کمربند، الان چینی‌ها دنبال می‌کنند، کریدور ایران-افغانستان مفهوم دارد.

وی اشاره کرد: احتمالاً نشست‌های سه جانبه‌ای را میان ایران-افغانستان-چین برگزار خواهیم کرد. کشورهای دیگر منطقه هم از این کریدور استقبال کرده‌اند. ثبات و امنیت منطقه در گرو ثبات و امنیت افغانستان است.

کاظمی قمی در پایان گفت: افغانستان مسیر دستیابی‌اش به آب‌های آزاد از ایران کوتاه‌ترین و امن‌ترین حتی اقتصادی‌ترین است. با توجه به شرایطی که امروز به ویژه با بحران اوکراین بوجود آمده، مسئله کریدورهای ترانزیت منطقه‌ای معنای جدی‌تری به خودش گرفته است.

دیگر خبرها

  • امداد رسانی گروه‌های جهادی بسیج در سیل بم
  • اردوی جهادی ۷۰ نفره دانشجویان بسیجی علوم پزشکی گلستان
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی
  • امیر سرتیپ آشتیانی: حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • اجرای طرح جهادی پلیس پاسخگو در خرم آباد
  • خدمات پزشکی رایگان گروه های جهادی به مردم ورامین
  • ارائه ۱۰ میلیارد تومان خدمات از سوی کمیته امداد در سال گذشته
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • نقش حمایتی از مردم افغانستان را دنبال می‌کنیم
  • خدمت رسانی گروه‌های جهادی در مناطق کمتر برخوردار خانمیرزا