Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه شیراز افزود: مدیریت ما در عرصه فرهنگی مساجد دچار آسیب‌هایی شده که یکی از آنها تفرقه‌ای است که میان مدیریت‌ها به وجود آمده است.
امام جمعه شیراز افزود: ائمه جماعات می‌گویند در مسجد ۱۵ رئیس وجود دارد، اینگونه نمی شود که ۱۵ رئیس باشد؛ یک نفر، باید مسجد را اداره کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانون‌های فرهنگی البته جای مفیدی است مشروط بر اینکه این آسیب برطرف شود یعنی مدیریت امور مساجد به نوعی تثبیت شود که همه همراهی کنند نه اینکه کسی بخواهد تقابل کند.

کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ۱۸ اسفند سال ۱۳۷۱ در جهت اعتلای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با عنایت به رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه‌ای به منظور تلاش در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی (ص) و مقابله اصولی و منطقی با تهاجم فرهنگی تأسیس و راه‌اندازی شدند.

لزوم تقویت قدرت روحی، سلاح و امکانات در برابر دشمنان
نماینده ولی فقیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات روز جهان گفت: اگر بخواهیم در مقابل تهدید دشمنان با اتکای به توان خودمان در امان باشیم باید قدرت روحی، سلاح و امکانات را جدی بگیریم.
دژکام، جنگ روسیه و اوکراین را درس آموز توصیف کرد و گفت: نخستین درس، این است که هیچ دشمنی رحم ندارد و در مقابل بی رحمی دشمن به دیگران هم نمی‌توان دل خوش کرد و بنابراین خودمان باید قوی باشیم تا دشمن جرأت تعرض به کشور را نداشته باشد. 
امام جمعه شیراز با اشاره به رشادت های ارتشیان و سپاهیان در دفاع از میهن اسلامی در دوران جنگ تحمیلی با وجود ناکافی بودن سلاح و تجهیزات دفاعی گفت: در دفاع مقدس، جوانان شجاع و نترسی داشتیم که به مقابله با دشمن پرداختند.
وی گفت: بعضا سوال می‌شود و حتی برخی سیاسیون که بصیرت کافی نداشتند گفتند که چرا به تقویت توان نظامی کشور می‌پردازیم، علتش این است که اگر رها کنیم باید نوکر قدرت ها باشیم.
دژکام با اشاره به فرمایش های اخیر مقام معظم رهبری درباره جنگ اوکراین اضافه کرد: سیاست های دوگانه غرب در این جنگ بار دیگر آشکار شد؛ در حالی که آنها در مقابل کشته شدن کودکان یمنی سکوت می‌کنند اما در مقابل اتفاقات اوکراین موضع متفاوتی دارند.
وی با بیان این که رفتارهای ظالمانه آمریکا موجب وقوع جنگ در اوکراین شده است، افزود: سیاست ما در مقابل دنیا مستقل است و نسبت به مظلومان دنیا دلسوز هستیم و تفاوتی نمی‌کند که آن مظلوم در کدام نقطه جهان است.

ورزش، برنامه زندگی را منظم می‌کند
نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با بیان اینکه فعالیت بدنی را برای سلامت بدن لازم دانست و گفت: تفریحات سالم و ورزش به انسان کمک می‌کند که برنامه زندگی خود را منظم کند.
آیت الله دژکام، رهبر معظم انقلاب را یک الگوی خوب برای ورزش دانست و افزود: یکی از ویژگی‌های ورزش و به ویژه ورزش‌های همگانی ایجاد نشاط است، این احساس انگیزه‌ای برای انجام مطلوب کارها می‌شود و بنابراین نتیجه فعالیت ورزشی این است که به سایر کارهای خود با نشاط بیشتری می‌پردازیم.
وی، با اشاره به تقدیر از سه چهره ورزشی افتخار آفرین استان فارس که مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند گفت: برخی افراد بدنی سالم  و قوی دارند اما رفتار آنها انسان دوستانه نیست، به آنها هم قهرمان گفته می‌شود اما پهلوان نیستند، پهلوانان کسانی هستند که به جز قدرت بندی دارای رفتار مردانگی و انسانیت نیز هستند.
او افزود: این سه چهره ورزشی کارهایی انجام داده اند که مورد تقدیر رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.
وی گفت: یکی از این چهره ها ساره جوانمردی بود که در مجمع جهانی چادر عظمت و زهرایی خود را پوشید و پرچم کشور را در دست گرفت و حرکت کرد که این مایه افتخار شد برای تمام ایرانیان و به ویژه بانوان ایرانی که می‌شود مقام نخست جهانی ورزش را کسب کرد اما حافظ حریم حجاب هم بود.
امام جمعه شیراز افزود: امیدواریم الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی که ایشان نشان داد بیش از پیش رواج یابد و اینگونه نشود که برخی بانوان در تقلید فرهنگ غربی از خود آنها پیشی بگیرند.

رسم خوب نیکوکاری پاس داشته شود
امام جمعه شیراز، با اشاره به درپیش بودن ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری افزود: این رسم به ویژه با توجه به اینکه در آستانه نوروز است رسم بسیار خوبی است که مردم نیکوکار بنا نهاده اند که باید به یاد فقرا هم باشیم و این رسم پاس داشته شود.
دژکام افزود: امیدواریم هیچ کس این رسم را از یاد نبرد و هر کس به حدی که در توان دارد به فکر فقرا و نیازمندان هم باشد.

جبران آسیبی که به منابع طبیعی وارد می‌شود ممکن نیست
امام جمعه شیراز، با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری و هفته منابع طبیعی نیز اظهار داشت: امروز یکی از علت‌های تخریب منابع طبیعی افزایش جمعیت است و باید این مساله را جدی بگیریم چرا که جبران لطمه و آسیبی که به منابع طبیعی وارد می‌شود امکان پذیر نیست.
دژکام افزود: باید به مسئله منابع طبیعی دقت کنیم، با توجه به افزایش جمعیت اگر رعایت مقررات را نکنیم گرفتار خواهیم شد و کشور لطمه های سنگین از جهت منابع طبیعی می بیند.

برچسب‌ها روسیه امام جمعه شیراز لطف الله دژکام شیراز فارس بحران اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه امام جمعه شیراز لطف الله دژکام روسیه امام جمعه شیراز لطف الله دژکام شیراز فارس بحران اوکراین امام جمعه شیراز منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز دوشنبه در آئین تجلیل از برنامه سازان معارفی ماه رمضان استان خوزستان اظهار کرد: باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد تا بتوانیم در تمام ماه های سال در چهار محور احکام شرعی، قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توجه و تلاش ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به حاضران گفت: اشخاص نقطه مقابل شما و افرادی که تفکرات خاص خود را دارند بر قرآن مانور می دهند، در حالی که قرآن بدون اهل بیت (ع) و اهل بیت (ع) بدون قرآن نیست و این ۲ در عرض یکدیگر هستند.

وی افزود: از نظر و تجربه بزرگانی که در استان هستند استفاده شود و مسجدها به عنوان محور همه محورها قرار داده شود که البته ما نیز به دنبال همین مسأله هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برنامه ای که در ایام ماه مبارک رمضان پخش شد در طول سال انجام شود و چهار محور ذکر شده در مساجد خصوصاً آن مسجدهایی که آمادگی دارند اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه فعالیت مسجدها تنها منحصر به ایام خاصی نباشد، تصریح کرد: نمازهای صبح، ظهر و شب در دستور کار قرار گیرد، مسجدهایی که در این زمینه فعالیت دارند تبلیغ و معرفی شوند، حتی نسبت به مساجدی که در جاده ها قرار دارند و در این خصوص فعالیت دارند اطلاع رسانی صورت گیرد تا افرادی که در جاده هستند و برای اقامه نماز مشکل دارند در جریان قرار گیرند.

کد خبر 6092309

دیگر خبرها

  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • آیت‌الله دژکام: بی‌انصافی در حق کارگر نباید انجام شود
  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • نگاه ویژه شورای ششم به فعالیت‌های فرهنگی در مشهدالرضا
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند