Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@22:03:11 GMT

مردم اوکراین قربانی ساده لوحی حاکمان خود شدند

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۸۷۸۹

مردم اوکراین قربانی ساده لوحی حاکمان خود شدند

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان مردم اوکراین را قربانی ساده لوحی حاکمان خود و وعده‌های ‌پوچ حمایت کشورهای عضو ناتو دانست و اظهار کرد: اگر یک کشور بخواهد از خودش دفاع کند باید متکی به خودش باشد با اینکه اوکراین همسوی سیاست‌های امریکاست و خود آمریکا دولت اوکراین را بر سرکار آورده است چنین وضعیتی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۱۳ اسفندماه ضمن دعوت به تقوا الهی و تأکید بهره‌مندی از فرصت‌های ماه شعبان، با بیان اینکه برای تحلیل وضعیت امروز اوکراین و روسیه باید به گذشته رجوع شود، اظهار کرد:  در ۴ آوریل ۱۹۴۹ میلادی یا ۱۳۲۸ هجری شمسی قراردادی میان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو با هدف دفاع جمعی از کشورهایی عضو پیمان منعقد شد تا در صورت حمله به یکی از کشورهای عضو، بقیه کشورها نیز از آن کشور حمایت کنند که در ابتدای پیمان کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی عضو پیمان بودند که یکسال قبل از حمله به افغانستان ۱۰‌کشور کمونسیتی عضو آن شده و در حال حاضر الان ۳۰ ‌کشور کمونیستی عضو آن هستند.
وی ادامه داد: با توجه به از هم پاشیده‌شدن شوروی سابق، آمریکا و کشورهای عضو در سال ۲۰۰۸ برای ضعیف کردن روسیه برنامه‌ریزی کردند تا وسعت جغرافیایی مرزهای خود را تا روسیه گسترش داده و قدرت نظامی روسیه را نیز تضعیف کنند و مانع از به قدرت رسیدن روسیه به قدرت سابق خود (شوروی سابق) شوند. 
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه آمریکا هرزمان احساس کند که امکان دارد قدرتی شکل بگیرد که مانع از قدرت گرفتن ‌آمریکا خواهد شد در آن منطقه حضور پیدا می‌کند تا هیچ قدرتی در عرصه نظامی و اقتصادی، توان حضور نداشته باشد، تأکید کرد: ناتو احساس کرد برخی کشورها در خاورمیانه مانند روسیه، چین و ایران در حال تبدیل شدن به‌ قدرت‌هایی بزرگ هستند و به همین دلیل با ایجاد تنش و جنگ در کشورهای همسایه ایران و روسیه در حال نزدیک شدن به مرزهای روسیه و ایران‌ هستند.
حجت الاسلام شعبانی با بیان اینکه اوکراین به عنوان همسایه روسیه عضو پیمان ناتو است، اظهار کرد: هدف از عضو شدن اوکراین در ناتو این است که ناتو به مرزهای روسیه برسد و قدرت نظامی و جغرافیایی روسیه را کاهش بدهند.
وی با اشاره به سخنرانی مقام معظم رهبری در این‌خصوص در روزهای اخیر، بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند ما ‌با جنگ و با کشته شدن مردم بی‌گناه مخالفیم ولی با مافیایی که بحران‌سازی کرده و با برنامه‌ریزی برای فروپاشی روسیه و دیگر کشورهایی است که قدرت پیدا خواهند کرد نیز مخالفیم ولی ریشه‌های این‌ مشکلات کجاست؟
نماینده ولی فقیه در استان مردم اوکراین را قربانی ساده لوحی حاکمان خود و وعده‌های ‌پوچ حمایت کشورهای عضو ناتو دانست و خاطر نشان کرد: در کشور ما نیز پس از مذاکرات برجام، مذاکرات موشکی را مطرح کردند مشابه همان اتفاقی که در اوکراین افتاد ولی اگر درایت و مقاومت رهبر و دلسوزان کشور و سیاست‌های کلی نظام نبود ما نیز به سرنوشت اوکراین دچار می‌شدیم.
حجت الاسلام شعبانی اذعان کرد: ‌اگر یک کشور بخواهد از خودش دفاع کند باید متکی به خودش باشد بااینکه اوکراین همسوی سیاست‌های امریکا است و خود آمریکا دولت اوکراین را بر سرکار آورده است سرنوشت آن را بینید که آمریکا تنها به تحریم‌ها اکتفا کرده است.
وی ادامه داد: در خصوص بحران اوکراین دو نکته حایز  اهمیت است اول هشیاری مقام معظم ‌رهبری که تاکید کردند در مسئله موشکی با کسی مذاکره نمی‌کنیم و هم اینکه تبعیض‌ها و دروغ‌های کشورهای حامی حقوق بشر را دیدیم، ۸ سال است هزاران کودک یمنی به دست عربستان و سالهای زیادی است انسانهای مظلومی در فسلطین به شهادت می‌رسند اما همانطور که روسیه را به علت حمله به اوکراین تحریم کرده‌اند مردم مظلوم یمن را که‌ مورد حمله واقع می‌شوند، تحریم کرده‌اند زیرا عدالت، حقوق بشر در آنها وجود ندارد و وجدانشان فقط در خصوص آمریکا و اروپا بیدار می‌شود .

نماینده ولی فقیه در استان همچنین با اشاره به تصویب طرح صیانت و حواشی ایجاد شده در این‌خصوص، تأکید کرد: مدیریت فضای مجازی امری لازم و ضروری است و این فضا باید مدیریت شود اما در این رابطه همراه کردن فضای عمومی لازم و تاثیر گذار است باید با افکار عمومی صحبت و توجیه کرد مجلس نمی‌تواند تنها در فضای انتزاعی مسئله را حل کند.
وی با بیان به اینکه باید جزییات طرح برای مردم تشریح شود زیرا خیلی از مردم حتی طرح را نخوانده‌اند و تصور می‌کنند با اجرای این طرح اینترنت قطع خواهد شد، اظهار کرد: مسئولین باید در یک فضای علمی و منطقی حرف منتقدین را شنیده و نواقص را برطرف کنند اصل طرح ضروری است اما در خصوص کیفیت و کمیت نیازمند گفت‌وگو هستیم.
امام جمعه همدان همچنین ضمن تبریک روزهای پاسدار، جانباز و آزادگان، ابراز کرد: باید از مجاهدت‌های این عزیزان تشکر کنیم که هشت سال در کنار دیگر نیروهای نظامی کشور دست خالی در مقابل مهاجم ایستادگی کردند و در آستانه سالگرد شهادت بزرگ سردارانی چون سردار قهاری‌سعید و سردار ابراهیمی‌هژیر مجاهدت‌های این عزیزان را پاس می‌داریم.
وی در پایان با اشاره به فرارسیدن روز احسان‌ و نیکوکاری از مردم شریف استان برای شرکت در این امر خداپسندانه دعوت کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اوكراين روسيه ناتو جنگ استانی سیاسی نماینده ولی فقیه در استان کشورهای عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند

نیکلاس سینکینی، کارمند سابق سازمان اطلاعات ضد تروریسم فرانسه، روز پنجشنبه تایید کرد که از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین، حداقل ۷۵ نیروی فرانسوی در اوکراین کشته، زخمی یا به فرانسه بازگشته اند.

براساس گزارش اسپوتنیک، سینکینی که در حال حاضر در حال بررسی اطلاعات مربوط به مشارکت فرانسوی‌ها در جنگ در کنار نیروهای کی‌یف است، در مصاحبه‌ای گفت: فهرستی که من تا به امروز منتشر کردم، شامل کشته شدگان، مجروحان و عودت کنندگان، شامل ۷۵ نفر است. مقامات فرانسوی آنان را به عنوان داوطلب توصیف می‌کنند. آن‌ها دقیقاً یا با نام مستعار شناسایی شدند که می‌تواند چیز‌های زیادی به ما بگوید. 

وی افزود: دولت فرانسه آنها را به عنوان کارکنان بشردوستانه و کارمندان برخی از سازمان‌های غیردولتی سوئیسی معرفی می‌کند، اما من متقاعد شده ام که آنها ماموران دولتی بودند. 

او خاطرنشان کرد که او همچنین اطلاعاتی در مورد مزدوران دیگری دارد که در خصومت‌ها در سمت کی‌یف شرکت داشتند، اما هنوز اطلاعات کافی در مورد آنها برای انتشار وجود ندارد.

نیرو‌های مسلح روسیه اعلام کردند  عملیات نظامی خود را که با هدف خلع سلاح اوکراین، از بین بردن تهدیدات علیه امنیت روسیه و حفاظت از غیرنظامیان در دونباس در سال ۲۰۲۲ آغاز کردند، ادامه می‌دهند.

نیرو‌های روسیه با وجود حمایت مالی و نظامی قابل توجه ناتو و تعدادی از کشور‌های غربی متحد با واشنگتن از کی‌یف، «ضدحمله» اوکراین را خنثی کردند.

در جریان این عملیات، نیرو‌های روسی بسیاری از تجهیزاتی را که غرب روی آن شرط بندی کرده بود، منهدم کردند که در بالای آن تانک‌های لئوپارد ۲ آلمانی و بسیاری از خودرو‌های زرهی آمریکایی و انگلیسی و همچنین بسیاری از تانک‌ها و خودرو‌های ارائه شده توسط کشور‌های ناتو قرار داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی اوکراین در سه منطقه
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • اوکراین| کی‌یف به صلاح خود از موشک‌های دوربرد استفاده می‌کند
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران
  • مکرون: اروپا در حال مردن است
  • روسیه واشنگتن را به کاهش سطح روابط تهدید کرد
  • روسیه دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی را مسدود کرد
  • دارایی‌های بزرگترین بانک آمریکایی در این کشور مسدود شد
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند