Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:00:05 GMT

جنگ اوکراین پوچ بودن ادعای حقوق بشری غرب را ثابت کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۸۹۹۸

جنگ اوکراین پوچ بودن ادعای حقوق بشری غرب را ثابت کرد

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدعلی قاضی دزفول در خطبه های این هفته نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) از آمریکا به عنوان  یک رژیم مافیایی یاد کرد  که از بحران در دنیا ارتزاق می کند افزود: آمریکا یک کشور بحران ساز و بحران خیز بوده و با صدها جنگ اصالتی و نیابتی،  انقلاب و کودتا باعث کشته شدن بیش از ۱۰۰ میلیون انسان در ۲۰۰ سال گذشته شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه اوکراین قربانی سیاست آمریکا شد ادامه داد: جنگ اوکراین ثابت کرد پشتیبانی قدرت‌های غربی سرابی است که تجربه تاریخی بارها به خوبی نشان داده است. 
خطیب جمعه دزفول افزود: ما با کشته شدن مردم و تخریب زیربناها مخالف هستیم زیرا جنگ خرابی به بار می آورد و موجب کشتار می شود ولی جنگ با اوکراین حقایقی از  ماهیت غرب را آشکار کرد که در حالت عادی در ابهام می ماند.
وی اظهار داشت:جنگ یمن، اشغال عراق، جنگ افغانستان ، کشتار فلسطینیان به دست رژیم سفاک اسرائیل از جمله تجربه های سراب پشتیبانی غرب است .
امام جمعه دزفول با تاکید بر اینکه راهکار این مسائل جنگ نیست گفت: لجاجت و بی عقلی غربی ها می تواند دنیا را به سمت و سوی جنگ جهانی سوم که جنگ اتمی است سوق دهد .
وی در بخش دیگری از خطبه های امروز به نقش موثر مردم در حمایت از حکومت ها اشاره کرد و گفت:اگر مردم اوکراین پیشتیبان حکومت بودند وضعیت چنین نبود، دنیا باید از ملت ایران درس بگیرد زیرا جوانان کشورمان جانانه  از آب و خاک دفاع کردند.
خطیب جمعه دزفول با بیان اینکه ملت ایران باید قدر عزت شوکت و سربلندی خود را بداند ادامه داد: آمریکا و غرب باید از فتنه انگیزی در اوکراین کنار بکشند و بگذارند طرفین پای میز مذاکره بیایند و مشکلات خود را حل کنند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی بیان داشت: اگر به تحولات روسیه و اوکراین در سالهای گذشته بپردازیم می بینیم این جنگ به خاطر بی تدبیری غرب و ناتو به روسیه تحمیل شد لذا سران کشورها باید دست از لجاجت بردارند و راه حل عقلانی برای این موضوع  پیدا کنند.
امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه های امروز از  اشخاص و جریان های سیاسی و اجتماعی خواست به مسائل اختلاف انگیز دامن نزنند.
وی اظهار داشت: نباید حاشیه ها را از متن پررنگ تر کرد، اولویت جامعه مشکلات اقتصادی است که فشار زیادی بر روی مردم وارد کرده است.
خطیب جمعه دزفول افزود: نباید با سیاه نمایی در زمین دشمن بازی کنیم زیرا اینکار  امید به حل مشکلات را از مردم می گیرد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در خصوص  تیم مذاکره کننده هسته ای نیز گفت: تیم مذاکره کننده باید در برابر جنگ روانی اروپایی ها استقامت کند زیرا تا پیروزی چیزی نمانده است.
وی در فراز دیگری از خطبه های نماز مردم و مسوولان دزفول را به وحدت و آرامش در شهرستان دعوت کرد و گفت: مردم اختلاف آفرینی و التهاب را دوست ندارند، دوست دارند جامعه آرام باشد و مسوولان در کنار یکدیگر به مشکلات رسیدگی کنند .
وی به افرادی که بدون صلاحیت لازم نشست هایی در دزفول برگزار می کنند و برای دزفول خوابهایی می بینند توصیه کرد دست از اینکار بردارند ، مردم و مسوولان نباید خود را درگیر چنین فضایی کنند و نباید در فضای مجازی حاشیه سازی شود.مسوولان برای پیگیری و حل مشکلات مردم دزفول از موثرترین و بی حاشیه ترین راه‌ها استفاده کنند.
وی هفته نیکوکاری را گرامیداشت و گفت:  همه باید توجه داشته باشیم فشار اقتصادی بر مردم زیاد است و اقشار آسیب‌پذیر بیشتر تحت فشار هستند لذا موسسه های خیریه و نیکوکاران باید برای کمک به قشر ضعیف وارد میدان شوند.
امام جمعه دزفول همچنین از تلاش و همکاری سازمان آب و برق خوزستان در آزادسازی حریم رودخانه دز قدردانی کرد و گفت: فردی فرصت طلب با ریختن نخاله ساختمانی به بخشی از حریم  رودخانه دز تجاوز کرده و به محیط زیست نیز آسیب زده لذا  این موضوع باید پیگیری و نتیجه آن اعلام شود.

برچسب‌ها جنگ ستاد اقامه نماز کشور دزفول خوزستان بحران اوکراین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ ستاد اقامه نماز کشور دزفول جنگ ستاد اقامه نماز کشور دزفول خوزستان بحران اوکراین جمعه دزفول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۸۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی: ادعای دروغین حفظ حریم دانشگاه در غرب، رسوا شده است

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: تراژدی غزه با رسوایی ادعای دروغینِ آزادی بیان و احترام به بنیان‌های حقوق بشر و حفظ حریم دانشگاه در غرب همراه شد.

به گزارش ایسنا، سپهر خلجی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس با انتشار ویدئویی از ورود نیروهای امنیتی به دانشگاهی در آمریکا، نوشت:

«تصاویر این روزهای ورود نظامیان به حریم دانشگاه‌های آمریکا و برخورد خشونت‌آمیز و سرکوب اساتید و دانشجویان و دستگیری منتقدان به جنایات صهیونیست‌ها در غزه را خوب ببینید.

تراژدی غزه با رسوایی ادعای دروغینِ آزادی بیان و احترام به بنیان‌های حقوق بشر و حفظ حریم دانشگاه در غرب همراه شد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا نسخه‌های حقوق‌بشری را در کشور خودش هم اجرا نمی‌کند
  • درخواست وزیر نتانیاهو برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • درخواست وزیر صهیونیست برای شلیک به فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها
  • (ویدیو) ادعای دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • معلمان روشنی بخش تاریکی دنیا هستند
  • خواسته به حق مردم ایفای مسئولیت‌های اجتماعی صنایع است
  • خلجی: ادعای دروغین حفظ حریم دانشگاه در غرب، رسوا شده است