Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@23:36:59 GMT

علت قطعی گسترده اینترنت در تهران و البرز چه بود؟

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۹۱۲۵

به گزارش ایسنا، برخی مخاطبان از قطعی گسترده اینترنت همراه و ثابت در تهران و کرج خبر دادند که طبق آن، اینترنت اپراتورهای همراه اول، شاتل، مبین نت و... دچار قطعی شده بود.

این اختلال فنی بوده و در یکی از مراکز LCT شرکت ارتباطات زیرساخت در منطقه خیابان کردستان، اتفاق افتاده بود که طبق اعلام فتاحی - مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت کشور، در پی قطع برق  و اختلال در برق‌رسانی در یکی از مراکز شرکت ارتباطات زیرساخت، اختلال در برق رسانی مرکز ایجاد شد و این موضوع به ایجاد حریق در سیستم‌های یو پی اس و سامانه های برق رسانی، منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او حریق با کمک آتش نشانی در مراحل اولیه اطفاء و رفع اختلال از سامانه های فنی انجام شد.

طبق اعلام مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در اثر این اتفاق عمدتا خدمات داخلی در برخی مناطق دچار مشکلاتی شد؛ اینترنت بین الملل هم دچار قطعی شد که البته تا بیش از ۹۰ درصد رفع اختلال انجام شده و سرویس‌ها به حالت اولیه برگشتند.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت همچنین اظهار امیدواری کرد که تا کمتر از دو ساعت آینده، کار بازسازی مسیرها و به روزرسانی دوباره آن‌ها انجام و خدمات به مردم ارایه شود.

پیش از این سخنان، مشاور وزیر و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات در توییتر اعلام کرده بود که اختلال جزئی اینترنت پیش آمده امروز در برخی مناطق تهران ناشی از اتصالی برق منجر به آتش سوزی در مرکز LCT بوده است که به سرعت برطرف شده و سیستم پشتیبان سریعا جایگزین شده است.

مهدی سالم همچنین گفت که به دلیل مشکل فنی در تاسیسات برق یکی از مراکز شرکت زیرساخت، اینترنت بخشی از مشترکین قطع شده است. همکارانم در تلاش هستند تا در اسرع وقت مشکل را برطرف کنند.

شاید لازم باشد مشترکین شبکه تلفن همراه برای دسترسی مجدد به سرویس، یکبار گوشی موبایل خود را خاموش و سپس روشن کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین زهره فکور صبور قطعی اینترنت اینترنت تهران و البرز مذاکرات وین اوکراین اختلاف روسیه و اوکراین حمله نظامی روسیه به اوکراین زهره فکور صبور شرکت ارتباطات زیرساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۹۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان

عیسی زارع پور٬ وزیر ارتباطات در حاشیه نشست هیئت دولت و در جمع خبرنگاران به مناسب روز معلم گفت: معلمانی که از طریق شاد با دانش‌آموزان در ارتباط هستند تا سقف ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند. بسته به شکل اتوماتیک فعال می‌شود.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: امیدواریم امسال فاز اول پایگاه پرتاب فضایی چابهار را به اتمام برسانیم.

زارع پور افزود:  امیدوار هستیم که در سال جاری فاز اول پایگاه پرتاب فضایی چابهار را به اتمام برسانیم و پرتاب اول را تا پایان سال داشته باشیم. پایگاه پرتاب فضایی چابهار استراتژیک و راهبردی در صنعت فضایی کشور خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • خدمات بهزیستی البرز به افراد دارای اختلال اتیسم
  • جابجایی بیش از ۴۰ هزار تماشاگر مسابقه فوتبال با مترو
  • آخرین وضعیت سرعت و قطعی اینترنت در اپراتورهای مختلف
  • هدیۀ اینترنت ۳۰ گیگابایتی برای معلمان
  • ببینید | ادعای عجیب وزیر ارتباطات برای گرفتن تماس تصویری بدون اینترنت
  • اینترنت فورجی به قمر زمین می‌رود
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • تردد در خط ۵ مترو به روال عادی بازگشت
  • اینترنت کوانتومی و توسعه فناوری دسترسی رادیویی باز؛ پروژه‌های پرچمدار ستاد اتصال‌پذیری