Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساری، با اشاره به تحلیل مقام معظم رهبری در ارتباط با مساله اوکراین، اظهار کرد:  تحلیل رهبری این بوده، آمریکا کشوری بحران‌ساز و بحران‌زیست است و از بحران تغذیه می‌کند،به خاطر اینکه حیات شیطانی خود ادامه دهد، باید بحران بسازد و منافع‌شان در همین است و نمونه جهالت مدرن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: مساله اوکراین نیز بخشی از بحران‌هایی که غرب به وجود آورده و اوکراین قربانی غرب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ناتو به مرز روسیه نزدیک می‌شود انتظار است روسیه واکنش نشان ندهد، گفت هر کشور باید امنیت خود را در نظر بگیرد که نمونه آن مساله روسیه است آمریکا با گسترش ناتو به سمت شرق دارد امنیت روسیه را به خطر می‌اندازد.

این مسؤول ادامه داد: موضع‌گیری رهبری ما مخالف جنگ هستیم و مساله مطلوب نیست و این هم موضع‌گیری درست است.

محمدی‌لائینی با اشاره به اینکه روز یک‌شنبه ۱۵ اسفند روز درختکاری نامگذاری شده است، اظهار کرد:  ما نمی‌دانیم  طی دهه‌های اخیر درختکاری صورت گرفت این درخت‌ها هست یا نیست؟ باید ببینیم این درختانی که کاشته شده هست و یا اینکه فقط کاشت درخت است و بعد خدای ناکرده از نگهداری خبری نباشد و درختان از بین بروند.

وی با اشاره به وجود سرمایه عظیم جنگل باسابقه چند میلیونی در مازندران، افزود: حدود ۲میلیون هکتار جنگل داریم که  نقش آن در تصفیه و پالایش هوا، ذخیره‌سازی آب، تثبیت خاک و تامین، حفظ و بقای حیات وحش بسیار مهم بوده که ظرفیت فوق‌العاده عظیمی و کارکردهای بسیار خوب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران بیان کرد: باید کاری کنیم مردمی که در حاشیه جنگل زندگی می‌کنند احساس تعلق خاطر کنند تا خودشان حافظ جنگل باشند.

خطیب نماز جمعه ساری با اشاره به اینکه منافع همسایگان جنگل نیز باید در نظر گرفته شود، تصریح کرد: درحالی دام‌ها را خارج می‌کنیم بدون اینکه نگاهی به مردم و دام‌ها داشته باشیم، اگر منافع مردم را در کنار منابع جنگل تعریف کنیم مردم حافظ جنگل خواهند شد؛ در غیر این صورت همین مردم و کسانی که باید حافظ جنگل باشند در شرایطی که طرح تنفس جنگل را پیاده می‌کنیم اما حق و حقوق محافظان جنگل را نمی‌بینیم نتیجه آن می‌شود مردمی که باید حافظ جنگل باشند یا متجاوز به جنگل یا دست‌کم بی‌تفاوت می‌شوند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: از یک طرف دام‌ها را از جنگل محروم می‌کنیم از طرف دیگر می‌آییم به برای دام‌ها یارانه‌ای در نظر می‌گیریم و باز این یارانه را به بعضی از دامداران  یا  می‌هیم، یا نمی‌دهیم و یا اینکه ۶ کیلوگرم نهاده برای یک گاو در طول یک ماه واقعا قابل باور است؟! در این میان تولیدکنندگان مجبور هستند دام‌ها را به مسلخ کشتارگاه‌ها ببرند که در آینده مشکلات جدی در پی خواهد داشت.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه مساله حجاب اسلامی یکی از بهترین احکام دین است، گفت: برخی بانوان واقعا در وضعیت توهین‌آمیز نسبت به این آموزه بزرگ دینی ظاهر می‌شوند که نباید اینگونه باشد.

وی اظهار کرد: در فضای مجازی بعضا به مقدسات توهین می‌شود به‌عنوان نمونه در رابطه با نماز می‌بینیم خانمی با سگ عبادت می‌کند، در حقیقت توهین به نماز است و نباید به عبادت به این بزرگی توهین شود و این ناسپاسی‌ها عاقبت ناگواری دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه ما باید امربه معروف و نهی از منکر کنیم، خاطرنشان کرد: ماه شعبان، ماه بافضیلتی است و قرآن خواندن و روزه گرفتن توصیه شده است.

محمدی لائینی یادآور شد: روز شنبه ۱۴ اسفند ماه آغاز هفته احسان و نیکوکاری است، افزود: یکی از مصادیق بارز اهتمام به احسان و نیکوکاری نهاد کمیته امداد است که خدمات بسیار فراوان ازسوی این نهاد ارائه شده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان‌ها از جمله ساری طرح‌هایی از سوی شهرداری و شورا مصوب می‌کنند که با وجود گذشت چند دهه نه پیاده و اجرا و نه منتفی می‌شود و مردم در نقاط به‌واسطه این طرح را با مشکلات مواجه می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با سفارش و توصیه نمازگزاران به تقوا در آغازین روز از ماه شعبان، افزود: در این ماه از تقوا، عبادات،روزه و استغفار برای اینکه پیامبر را در راستای معنویت و معنوی‌سازی جامعه کمک کنیم، بهره بگیریم.

محمدی‌لائینی با بیان اینکه انسانی که تقوا نداشته باشد نخست به خودش ظلم می‌کند، اضافه کرد: پاک زندگی کردن در پرتو تقوا است آدم باتقوا زندگی خود را آلوده نمی‌کند.

وی با طرح این سوال که چرا باید نبوت انتسابی از جانب خداوند باشد، بیان کرد: باید در پاسخ گفت که نبوت و هدایت کار خداوند است و موضوع دیگر اینکه اگر بنا باشد مردم انتخاب کنند مردم گزینه‌های مناسب در جایگاه نبوت را نمی‌شناسند و این عهد و انتخاب خداوند است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در پایان گفت: بخشش خداوند نسبت به انسان بسیار زیاد است اما برخی انسان‌ها ناشکر و ناسپاس هستند و باید شکرگذار نعمت‌های خداوند باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران جنگل های هیرکانی نماینده ولی فقیه در مازندران محمدی لائینی حافظ جنگل دام ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۹۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار

سرهنگ محمد محمدپور رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران گفت: ماموران اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان در پی اقدامات اطلاعاتی مبنی بر بارگیری و حمل گندم خارج از شبکه توزیع از محور کیاسر به مقصد شهرستان جویبار موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات میدانی طی هماهنگی با مرجع قضائی به همراه کارشناسان اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره غله شهرستان جویبار در حالی که خودرو‌های فوق قصد تخلیه گندم در یک انبار نگهداری کالا در شهرستان جویبار را داشتند آن را توقیف کردند.

سرهنگ محمدپور از کشف ۲۸ تن نهاده دامی (گندم) خارج از شبکه توزیع در بازرسی از خودرو‌های مورد نظر خبر داد و گفت: ارزش کالای توقیف شده بالغ بر ۷ میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس امنیت اقصادی مازندران افزود: با توجه به عدم ارائه مدارک از جمله حواله تخلیه و حمل و همچنین عدم اعلام موجودی کالای مورد نظر به مبادی مربوطه کالای مورد نظر به استناد تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارز ه با قاچاق کالا و ارز محموله مکشوفه به عنوان کالای قاچاق توقیف و در این خصوص ۲ متهم دستگیر و موضوع در دست رسیدگی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی