Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشی ایرنا،این زمین‌لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در فاصله ۲۲ کیلومتری بندرمقام، ۳۰ کیلومتری پارسیان هرمزگان و ۳۳ کیلومتری لامرد استان فارس رخ داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس بررسی های دهیاران و تیم‌های ارزیاب اعزامی به روستاهای اطراف کانون زمین‌لرزه تا کنون اثر مخاطره آمیزی رخ نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مختار سلحشور ادامه داد: مرکز کنترل عملیات این جمعیت و نیروهای عملیاتی به صورت ۲۴ ساعته آماده هستند تا در صورت نیاز نسبت به امدادرسانی احتمالی و خدمت‌دهی اقدام کنند.

بندر مقام از توابع شهرستان بندرلنگه در فاصله ۳۶۰ کیلومتری غرب بندرعباس و در کرانه‌های خلیج فارس واقع است.

شایان ذکر است در ۲۳ آبانماه امسال ۲ زلزله بزرگ ۶.۴ و۶.۳ ریشتری در روستاهای بخش فین بندرعباس رخ داد که هرچند تلفات انسانی کمی داشت ولی خسارت های مالی فراوانی در روستاها حدود ۳ هزار و ۱۰۱واحد احداثی و یک هزارو۶۰۰ واحد تعمیری و شهری ۵۸۲ واحد مسکونی تعمیری کارشناسی و اطلاعات خانوارها در سیستم ثبت شد که نیاز به ساخت و ساز دارد و در این زمینه نهادهای امدادی و خدماتی و حتی صنایع استان با همکاری بنیاد مسکن در حال ساخت این واحدها هستند و دراین زمینه معاون عمرانی استانداری مامور شده که به طور شبانه‌روزی براین امور نظارت کند.

در جریان این زلزله با دستور حضرت آیت الله رییسی، بلافاصله معاون اول رییس جمهوری به همران وزرای نیرو و بهداشت و درمان به هرمزگان سفر کردند و پس از آن معاون اقتصادی رییس جمهوری از محل زلزله بازدید کرده و تصمیم های خوبی برای رفع مشکل مردم گرفته شد.

احداث، بازسازی و تعمیر منازل آسیب دیده، جبران خسارت دامداران آسیب دیده از زلزله، راه‌اندازی بنگاه های کوچک به منظور تامین اشتغال مردم با کمک بنیاد برکت، احداث سوله بحران، راه‌اندازی پایگاه های امداد روستایی، تعمیر مدارس آسیب دیده، کمک به توسعه امکانات درمانی و افزایش تخت های بیمارستانی از جمله مصوبات مهم سفر محمد مخبر به هرمزگان بود.

در حال حاضر روستاهای بخش فین بندرعباس شامل «رضوان»، «ذرتو»، «کوه سیاه»، «گیشان غربی و شرقی»، «آب بالا و آب پایین»، «آب شیرین بالا و آب شیرین پایین»، «مزرا بالا و پایین» و «سیاهو» بیشترین آسیب از زلزله دیده اند که با مدیریت وی تلاش برای آواربرداری و بازسازی در این مناطق با حضور جهادی نیروهای بسیج، سپاه، استانداری، هلال احمر، بنیاد مسکن و دیگر ارگان ها انجام شده و در حال ساخت مسکن هستند.

برچسب‌ها هرمزگان بندرعباس خلیج فارس هلال احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان بندرعباس خلیج فارس هرمزگان بندرعباس خلیج فارس هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه در شهمیرزاد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  بر اساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران این زمین لرزه ساعت ۱۰ و ۲ دقیقه و ۴۶ ثانیه عمق ۸ کیلومتری زمین در میامی را لرزانده است.
بررسی تیم‌های ارزیاب نشان می‌دهد این زمین لرزه خسارتی نداشته است

دیگر خبرها

  • زمین لرزه در شهمیرزاد
  • زلزله‌ای ۶.۱ ریشتری این کشور را لرزاند (فیلم)
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • پس‌لرزه ۶.۱ ریشتری در تایوان خسارت به‌ جا گذاشت
  • (ویدئو) زلزله‌ای به بزرگی ۶.۱ ریشتر تایوان را لرزاند
  • زلزله کوهبنان کرمان را لرزاند
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد
  • مرزن آباد لرزید
  • ده‌ها زلزله و پس‌لرزه تایوان را لرزاندند