Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین همایش ملی ایران، جغرافیای مهربانی روز پنج شنبه ۱۲ اسفندماه ۱۴۰۰ پس از چندین روز خدمات دهی در نقاط مختلف شهرستان اندیکا که با دعوت دکتر علیرضا ورناصری انجام شده بود ، با حضور دکتر امیرحسین عرب زاده معاونت بهزیستی کشور ، دکتر علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ ، دکتر صدیق راذ مدیرکل بهزیستی استان ، دکتر شیبه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ، دکتر خدادادی مدیرکل هلال احمر استان و جمعی از خیرین شاخص فعال نیکوکاری کشور و عموم مردم در مسجد حضرت زهرا (س)شهرستان اندیکا برگزار شد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، در این همایش دکتر علیرضا حبیبی مدیر شبکه رادیویی فرهنگ در جمع مردم اندیکا و روستای قلعه خواجه این گردهمایی را زمینه ساز یاری رسانی به مردم این منطقه عنوان کرد و گفت:مردم خوزستان مردمانی شریف و سختکوش هستند و بسیاری از شهرها و روستاهای این منطقه کمتر شناخته شده است و همین امر سبب برخی کم توجهی ها شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی زلزله در اندیکا را نشانه ای از خدا دانست و افزود:زلزله در دو منطقه اندیکا و چهارمحال بختیاری باعث شد رویه دیگری از محرومیت ها و کم برخورداری ها در  این مناطق در کنار ظرفیت هایی که وجود دارد آشکار شود.

حبیبی ادامه داد:فرصت ها و‌ظرفیت های خوبی در این مناطق وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه داشت و رادیو فرهنگ دومین همایش ملی ایران جغرافیای مهربانی را بر اساس رسالتی که برای فرهنگ سازی اهل خیر و نیکوکاری دارد در اندیکا برگزار کرده است.

مدیر رادیو فرهنگ تصریح کرد: همانگونه که سال گذشته در نخستین دوره از برگزاری این همایش در سبزوار از خراسان رضوی به ۱۵ نفر از خیرین و نیکوکاران نشان سفیر نیکوکاری اهدا کردیم  در این دوره هم از فعالان این عرصه تقدیر شد.

وی اظهار امیدواری کرد این حرکت بتواند غبار نداری و محرومیت را از چهره این منطقه بزداید و افزود:همه تلاش ما در رادیو فرهنگ در برگزاری این همایش فراهم کردن زمینه خدمت  رسانی به مردم در مناطق کم برخوردار است و در این مسیر علاوه بر توجه 

به وضعیت معیشتی و اقتصاد مردم بر هنر و‌اندیشه و غنای فرهنگی تاکید داریم تا فرزندان این دیار با حمایت های دلسوزان حوزه علم و‌دامش سرآمدان این عرصه باشند.

حبیبی گفت : در دومین همایش ملی ایران جغرافیای مهربانی برای نخستین بار از ۳۰ فرهنگیار کتاب کشور تقدیر شد این دانش آموزان به طور پیوسته و‌مستمر  از سامانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای فرهنگی و کتابخانه ملی و کتابخانه های عمومی بهره مند می شوند تا به عنوان کتابدار روستای خود بتوانند نقش فرهنگی ایفا کنند .

وی در پایان تصریح کرد:اختتامیه این  همایش پایان خدمت رسانی نیست و نیکوکاران به مدت یکسال برای آبادانی و محرومیت زدایی از منطقه تلاش می کنند . 

همچنین دکتر علیرضا ورناصری ضمن اشاره بر لزوم تداوم همرسانی و همیاری خیرین و نیکوکاران در شهرستان اندیکا به نسبت فقر ، محرومیت‌ و آثار برجای مانده از زلزله بر ۱۰۲ روستا بدلیل صعب العبور بودن جاده های ارتباطی ، افزود: معرفی و تکریم خیران و فعالان نیکوکاری شهرستانی می تواند به امر خطیر ترویج و تقویت فرهنگ نیکوکاری و نوع‌دوستی به صورت جامعه ایرانی هم دل و همچنین تبیین جایگاه گروه‌های جهادی در مهرورزی و رفع محرومیت شهرستانهای بسیار محرومی چون اندیکا  اشاره کرد .

از دیگر برنامه های این همایش «چند» تیم پزشکی متخصص جهادی کشور در اندیکا مستقر شده‌اند و در حوزه دندانپزشکی و تقسیم نذورات خیرین ، ویزیت رایگان خدمات درمانی را به اقشار کم درآمد ارائه دادند .

شایان ذکراشت  رادیو فرهنگ در این همایش صدای مردم  محروم شهرستان اندیکا شد ‌و پخش زنده همایش از طریق امواج این رادیو انجام شد.

انتهای پیام //

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فرهنگ و هنر زلزله ایران فرهنگ سازی خراسان رضوی اقتصاد دانش آموزان وزارت فرهنگ و ارشاد کتابخانه های عمومی خدمت رسانی فقر جاده جامعه درآمد ایران بهزیستی حضرت زهرا مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره هلال احمر استان رادیو فرهنگ جغرافیای مهربانی شهرستان اندیکا دکتر علیرضا رادیو فرهنگ دومین همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۹۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید

به گزارش همشهری آنلاین، در واقع در مملکتی زندگی می‌کنیم که هر کسی، تا جایی که از دستش بر می‌آید برای کمک دریغ نمی‌کند؛ یک نمونه زیبا که این روزها در فضای مجازی حسابی وایرال شده، همین تصویری است که مشاهده می‌کنید. بنر تحسین‌برانگیز یک نانوا بالای ورودی مغازه‌اش که روی آن نوشته: «هیچ‌کس نباید گرسنه بخوابد. اگر به هر دلیل پول همراه ندارید، یک عدد نان رایگان هدیه بگیرید.» دمتان گرم و کاسبی‌تان پر برکت آقای نانوا!

بیشتر بخوانید: ابتکار جالب نانوایی ها برای حذف صف های طولانی | عکس نظارت بر نمک نان ها جدی تر شد کد خبر 847587 برچسب‌ها نیکوکاری خبر مهم نان فضاى مجازى

دیگر خبرها

  • همایش اعطای جوایز شصت و دومین دوره جایزه البرز برگزار می شود
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • روز خلیج فارس نماد استقلال، هویت ملی و استکبار ستیزی ملت ایران است
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • بدون آرام سازی اقتصاد هیچ کاری انجام نمی شود
  • میزگرد تخصصی ارزیابی عملکرد رسانه‌ای ایران در عملیات وعده صادق در قم برگزار شد
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • آبراه خلیج فارس جای بیگانگان نیست
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید