Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-01@03:18:16 GMT

آمار کرونا در جهان امروز 13 اسفند 1400

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۹۳۰۲

آمار کرونا در جهان امروز 13 اسفند 1400

به گزارش صدای ایران مجموع آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۴۴۲ میلیون و ۴۱۳ هزار و ۶۶ نفر رسیده، مرگ شش میلیون و یک هزار و ۸۴۴ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۳۷۵ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۱۳۵ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند. بر اساس آمارهای رسمیِ همه‌گیری کرونا، آمریکا همچنان با بیش از ۸۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ میلیون مبتلا و بیش از ۹۸۱ هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

 


هند همچنان در رتبه دوم جهان قرار دارد



هند نیز هم اکنون با آمار بیش از ۴۲.۹ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۸.۹ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

برزیل با بیش از ۶۵۰ هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود و هند با بیش از ۵۱۴ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.


روسیه نیز با گذشتن از آمار ۳۵۴ هزار قربانی تاکنون بالاترین مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی داشته و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است. فرانسه همچنین با ثبت بیش از ۲۲.۹ میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (جمعه) به ترتیب به شرح زیر است:



نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان



۱ ایالات متحده ۸۰,۸۴۳,۵۷۰ ۹۸۱,۷۲۹

۲ هند ۴۲,۹۵۱,۵۵۶ ۵۱۴,۶۲۰

۳ برزیل ۲۸,۹۰۶,۲۱۴ ۶۵۰,۶۴۶

۴ فرانسه ۲۲,۹۰۰,۵۳۱ ۱۳۸,۹۴۲

۵ انگلیس ۱۹,۰۷۴,۶۹۶ ۱۶۱,۸۹۸

۶ روسیه ۱۶,۶۸۵,۸۵۰ ۳۵۴,۰۱۱

۷ آلمان ۱۵,۳۷۵,۵۰۸ ۱۲۴,۲۶۵

۸ ترکیه ۱۴,۲۵۵,۵۴۵ ۹۵,۰۲۵

۹ ایتالیا ۱۲,۹۱۰,۵۰۶ ۱۵۵,۳۹۹

۱۰ اسپانیا ۱۱,۰۷۸,۰۲۸ ۱۰۰,۲۳۹

 

ایران در رتبه دوازدهم جهان


همچنین ایران نیز با مجموع هفت میلیون و ۷۳ هزار و ۷۴۷ ابتلا و ۱۳۷ هزار و ۴۳۹ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه دوازدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.

بر اساس آمار فوق پس از ایالات متحده، هند و برزیل تاکنون در فرانسه، انگلیس، روسیه، آلمان، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آرژانتین، ایران، هلند، کلمبیا، لهستان، اندونزی، مکزیک، ژاپن، اوکراین، آفریقای جنوبی، فیلیپین، رژیم صهیونیستی، جمهوری چک، بلژیک، ویتنام، پرو، کره جنوبی، مالزی، کانادا، پرتغال، استرالیا و شیلی نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده‌ است.

به گزارش صدای ایران روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۴ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد. 

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: آمار کرونا در جهان امروز میلیون مبتلا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۹۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • احتمال افزایش مبتلایان به مالاریا و تب دانگ در پی بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس