Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا ارجمندی در جلسه هم‌اندیشی بافت تاریخی قم که با حضور معاون عمرانی استانداری، اعضای کمیته کار کمیسیون ماده پنج و کارشناسان شهرداری و استانداری در دفتر معاونت امور عمرانی استانداری قم برگزار شد، با بیان اینکه بافت‌تاریخی شهر قم، هویت و شناسنامه شهر است، اظهار داشت: اجرای ضوابط اختصاصی حریم بناهای تاریخی یکی از نکات حائز اهمیت در حفظ و نگهداری بافت‌تاریخی این شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بافت‌تاریخی قم حدود ۳۱۵ هکتار است

وی در ادامه با بیان اینکه بافت‌تاریخی استان حدود ۳۱۵ هکتار است اما شهرداری بسیار کمتر از این میزان می‌داند، خواستار بازنگری و کارشناسی مجدد محدوده بافت‌تاریخی در شورای فنی میراث‌فرهنگی و همچنین کمیته کار کمیسیون ماده ۵ شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم احیای بافت‌های تاریخی را در جذب سرمایه‌گذار و رشد و درآمدزایی مدیریت شهری مؤثر دانست و افزود: طی سال‌های گذشته بسیاری از بافت‌های تاریخی شهر قم از سوی شهرداری احیا شده که گذر قلعه و شاه حمزه و بازار کهنه از جمله آن به شمار می‌رود و به زودی مرمت مجموعه تاریخی بازار قم از سوی میراث فرهنگی اجرا می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم نیز اهظار داشت: از کل مساحت شهری و مسکونی قم تنها ۲/۴ درصد بافت تاریخی است که مساحت زیادی نیست.

تاکید بر ضرورت حفظ بافت تاریخی قم

ابراهیم معتمدی با تاکید بر ضرورت حفظ بافت تاریخی قم ادامه داد: بسیاری از شهرهای کشور هم اکنون با حفظ و سامان‌دهی این بافت‌ها به رونق گردشکری و اقتصاد شهری کمک کرده‌اند.

وی با انتقاد از نگاه صرف اقتصادی به بافت‌های تاریخی شهر گفت: اصولاً اقتصاد این بافت‌ها باید در حوزه گردشگری تعریف شود و این بافت‌های هویت بخشی شهری برای قرون آینده به عنوان یک جاذبه گردشگری حفظ شود.

کد خبر 5438374

منبع: مهر

کلیدواژه: بافت فرسوده بافت تاریخی قم ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه سفر استانی مبعث گردشگری اردبیل شیوع کرونا مشهد خراسان رضوی مسکن بافت تاریخی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر

دریافت 28 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6091003

دیگر خبرها

  • تابوت‌های باستانی ‌محوطه‌ «جوبجی» متعلق به سال ۹۸ هستند
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • خانه انصاری ارومیه میزبان گردشگران خواهد شد
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • راور، بافت و زرند شوراهای اسلامی نمونه استان کرمان شدند
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان