Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@04:03:33 GMT

۱۳ اسفند ماه با آخرین اخبار کرونا در استان ها

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۹۴۴۶

۱۳ اسفند ماه با آخرین اخبار کرونا در استان ها

به گزارش ایرنا ، با گذشت چندین هفته از آغاز موج ششم شیوع کرونا و سویه جدید اومیکرون  همچنان متخصصان حوزه سلامت تزریق واکسن و رعایت شیوه نامه های بهداشتی را سدی محکم در برابر بیماری کووید ۱۹ می دانند.

شواهد و آمارها نشان می‌دهد که موج ششم  به واسطه تزریق واکسن و تلاش های کادر درمان تا حدی کنترل شده به طوری که بستری‌های ناشی از این بیماری در تعدادی از استان ها با شیب نزولی روبرو و شمار فوتی ها نیز به نسبت روزهای گذشته کاهش یافته است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زمان حاضر  ۱۸۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۷ شهرستان نارنجی، ۷۶ شهرستان زرد و یک شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.  

مروری بر وضعیت کرونا در استان ها

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: طی شبانه روز گذشته چهار نفر دیگر به دلیل ابتلا به کرونا در استان جان باختند و شمار قربانیان این ویروس در لرستان به ۲ هزار و ۷۵۷ نفر رسید.

 دکتر " مریم کوشکی " اعلام کرد: طی شبانه روز گذشته ۱۶۱ مبتلای جدید به کرونا در لرستان شناسایی شد و شمار مبتلایان در این استان به ۲۱۳ هزار و ۹۳۹ نفر رسیده است.

اکنون شهرستان های خرم‌آباد، ازنا، الیگودرز، بروجرد، پلدختر و کوهدشت در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، و شهرستان های دورود، رومشکان، دلفان و سلسله نارنجی و چگنی در وضعیت زرد کرونا است.

هیچ شهری از لرستان در وضعیت آبی قرار ندارد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان از  شناسایی ۵۶۸ بیمار جدید کرونایی طی یک روز در خوزستان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به روز قبل ۱۳۸ نفر کاهش یافته است. 

 دکتر سیدمحمد علوی ب اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته پنج هزار و ۹۹۳ مورد مشکوک به مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان های استان مراجعه کردند که این میزان نسبت به روز گذشته ۶۲۰ نفر کمتر شده است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۲ نفر در خوزستان به دلیل ابتلا به کرونا، جان باختند که این میزان نسبت به روز قبل یک نفر کمتر شده است.

اکنون چهار شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۱۴ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین نیز در خصوص آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۹ بیمار جدید به مجموع بیماران کرونایی استان اضافه شدند و چهار نفر نیز بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند.
محمد حسن ارداقیان ادامه داد: موارد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در این مدت ۴۶ نفر گزارش شده است و هم اکنون، ۲۱ تن از بیماران ‌به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.
وی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۴۸ هزار و ۸۵۶ بیمار در بیمارستان های استان بستری شدند و ۲ هزار و ۸۱۰ نفر نیز بر اثر کرونا جان باخته اند. 

 در خبری از استان  همدان و به نقل از سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ، با مرگ یک بیمار دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، آمار متوفیان کرونا در این استان از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون به سه هزار و ۲۴۹ نفر رسید.

دکتر علیرضا توقیری افزود: همچنین با شناسایی ۹۶ بیمار بستری جدید مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا، شمار بیماران بستری در بیمارستان های استان همدان به ۴۶۲ نفر رسید.

وی اظهار داشت: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک و قطعی کرونا در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هزار و ۵۳۵ مورد بوده است.

 هم اینک از مجموع ۱۰ شهرستان تابع استان همدان شهرستان فامنین، رزن و درگزین در وضعیت قرمز کرونایی و هفت شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 در خبری دیگر از استان قم و به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی این استان ،در حال حاضر ۲۲۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی قم بستری بوده و تحت معالجه و درمان قرار دارند.

مهدی مصری اظهار داشت: در شبانه روز منتهی به سیزدهم اسفندماه جاری، ۳۱ نفر مشکوک و یا با علائم قطعی ابتلا به کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند که ۱۷  نفر از آنان بستری شدند.

قم از ششم اسفندماه جاری در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارد.

آماری از تزریق واکسن در استانها /تاکید بر تکمیل دزها

لزوم تعامل مردم برای تکمیل طرح واکسیناسیون امری بدیهی است و با توجه به جهش های ویروس کرونا پوشش واکسیناسیون باید به سطح ۹۰ درصد برسد.

بنا بر گزارش های اعلامی از سوی وزارت بهداشت ،اکنون ۶۳میلیون و ۰۴۲هزار و ۵۴۲نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۶۵۰ هزار و ۱۲۸نفر دُز دوم و ۲۳ میلیون و ۶۴۷هزار و ۷۵۶ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۲ میلیون و ۳۴۰هزار و ۴۲۶ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۲۲۵ هزار و ۳۳۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: سه میلیون و ۴۸۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون وارد استان شده و از این تعداد سه میلیون و ۳۴۸ هزار دُز تزریق شده است.

دکتر "مریم کوشکی" اعلام کرد : از مجموع واکسن های وارد شده به استان تاکنون ۸۷ درصد تزریق شده و ۱۳۱ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن در انبار استان موجود است.

وی اظهار داشت: تاکنون ۸۸.۷ درصد از واجدین شرایط در استان دُز نخست، ۷۷.۸ درصد دُز دوم و ۳۰.۹ درصد دُز سوم را دریافت کرده اند و لرستان در راستای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا در رتبه های میانی استان های کشور قرار دارد.

معاون اجرایی مرکز بهداشت و درمان شهرستان یزد هم گفت: تاکنون پنج هزار نفر از شهروندان ساکن محله های مختلف مرکز استان با مراجعه به پایگاه اتوبوس سیار در طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا شرکت کردند.

قاسم میرجلیلی افزود: به منظور تسریع در انجام واکسیناسیون و رفاه حال همشهریان علاوه بر فعالیت مراکز واکسیناسیون در نقاط مختلف، اتوبوس سیار برای ترزیق واکسن کرونا در حال فعالیت است.

 تاکنون حدود ۲ میلیون و ۵۲ هزار دز واکسن در استان یزد تزریق شده است که در گروه سنی بالای ۱۲ سال پوشش نوبت اول ۹۳.۶ درصد و نوبت دوم ۸۳.۵ درصد است  اما نوبت سوم افراد بالای ۱۸ سال واجد شرایط ۴۹ درصد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان هم خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۲ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت های ویژه «آی.سی.یو» مراکز درمانی استان بستری هستند که مجموع بیماران شناسایی شده تاکنون به ۱۴۲ هزار و۵۸۰ نفر رسیده است.

علیرضا توقیری درباره آخرین وضعیت واکسیناسیون علیه کرونا نیز گفت: تاکنون سه میلیون و ۷۶ هزار و ۴۲۰ دُز واکسن کرونا (نوبت اول، دوم و سوم ) برای جامعه هدف در استان همدان تزریق شده است.

به گفته او از مجموع واکسن های تزریق شده در استان، یک میلیون و ۳۶۵ هزار و ۷۰۵ نفر دُز اول و یک میلیون و  ۱۹۳ هزار و ۹۴ نفر دُز دوم و ۵۱۷ هزار و ۶۲۱ نفر نیز دُز سوم (یادآور) را دریافت کرده اند.

در خبری از قزوین و به گفته مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: به دلیل خرابی اتصالات لوله‌های آب در سالن مدیریت بحران استان، واکسیناسیون در این مکان تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود.

محمد حسن ارداقیان افزود: در صورت پایان تعمیرات و راه اندازی مجدد این مرکز، انجام واکسیناسیون مجددا آغاز می شود که به اطلاع مردم خواهد رسید.
ارداقیان با بیان اینکه سایر مراکز واکسیناسیون  استان فعال است، افزود: واکسیناسیون بیماری کویید ۱۹ برای واجدان شرایط در روزهای اداری از ساعت هشت صبح تا ۱۳ و ۳۰ دقیقه در تمامی مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه های بهداشتی انجام می شود.

مبتلایان و جانباختگان و بهبود یافتگان در آمارهای وزارت بهداشت

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۴بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۳۷هزار و ۵۹۳نفر رسید.

به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،از دیروز تا امروز ۱۳اسفندماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۴۷۰بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۲۷۵ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۸۰ هزار و ۲۱۷ نفر رسید.

 خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۷۰۹هزار و ۱۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۴ هزار و ۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین تا کنون ۴۸میلیون و ۵۷۱هزار و ۲۰۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر ماه مشاهده سویه امیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «امیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

برچسب‌ها اومیکرون ماسک فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اومیکرون ماسک فاصله گذاری اجتماعی اومیکرون ماسک فاصله گذاری اجتماعی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بیمارستان های استان درمان و آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ ساعت گذشته کرونا در استان تزریق شده وضعیت قرمز بیمارستان ها وزارت بهداشت ویروس کرونا استان همدان واکسن کرونا قرار دارند روز گذشته شبانه روز د ز واکسن استان ها نفر رسید ۲ هزار نفر د ز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۹۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان

 به گزارش  تابناک به نقل از گاردین، اولین واکسن سفارشی مبتنی بر فناوری «ام‌آر‌ان‌ای» برای بیماران مبتلا به ملانوما، کشنده‌ترین سرطان پوست، در بریتانیا آزمایش شد.
 

 دکتر هدر شاو، محقق ملی هماهنگ‌کننده این کارآزمایی، گفت که این تزریق‌ها پتانسیل درمان افراد مبتلا به ملانوم را دارند و در سرطان‌های دیگر از جمله ریه، مثانه و کلیه آزمایش می‌شوند.

این واکسن یک نئوآنتی ژن درمانی فردی است. این برای تحریک سیستم ایمنی طراحی شده است تا بتواند با نوع خاصی از سرطان و تومور بیمار مقابله کند.

شاو گفت: «این یک درمان کاملاً فردی است و از برخی جهات بسیار هوشمندانه‌تر از یک واکسن است». واکسن «سفارشی» به این معنا است که آن را برای بیماری که آن را می‌زند طراحی می‌کنند و ممکن است برای بیمار بعدی مؤثر نباشد. ساختار واکسن با ژنتیک مخصوص تومور آن بیمار هماهنگ است و به سیستم ایمنی او آموزش می‌دهد تا پادتن‌هایی را برای حمله به آنتی‌ژن‌ها یا پادگن‌های سلول‌های سرطانی بسازد. برای طراحی این درمان سفارشی، نمونه تومور بیمار برداشته می‌شود و دی‌ان‌ای آن را توالی‌یابی می‌کنند که هوش مصنوعی نیز در این فرآیند نقش دارد.

داده‌های فاز ۲ نشان داد که احتمال مرگ یا بازگشت سرطان بعد از سه سال در افراد مبتلا به ملانوم‌های پرخطر که همراه با ایمونوتراپی کیترودا تزریق شده بودند در مقایسه با افرادی که فقط کیترودا دریافت کردند، تقریباً نصف (۴۹%) بود.

نحوه استفاده این واکسن برای بیماران به این صورت است که ۱ میلی گرم از واکسن MRNA را هر سه هفته برای حداکثر ۹ دوز و ۲۰۰ میلی گرم کیترودا هر سه هفته (حداکثر ۱۸ دوز) برای حدود یک سال دریافت می‌کنند.

تاریخچه تولید واکسن «ام‌آر‌ان‌ای»
تولید «ام‌آر‌ان‌ای» و تزریق آن در بدن بیش از سی سال قدمت دارد. ساخت واکسن معمولا ده تا پانزده سال طول می‌کشد، اما با همه‌گیری کرونا، فرآیند تولید واکسن شتاب گرفت و به لطف پژوهش‌هایی که پیشتر بر روی سرطان انجام شده بود، یک سال بیشتر طول نکشید. همین، پژوهشگران را تشویق کرد تا امیدوارانه به تولید این واکسن‌ها برای درمان و پیشگیری از دیگر بیماری‌ها از جمله سرطان ادامه دهند.

دو نوع واکسن پیشگیری از سرطان وجود دارد که توسط سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا تأیید شده‌اند؛ واکسن «اچ‌پی‌وی» که از فرد در برابر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) محافظت می‌کند. اگر این ویروس برای مدت طولانی در بدن بماند، می‌تواند باعث ایجاد برخی از انواع سرطان شود.

واکسن دیگر «هپاتیت بی» است که از فرد در برابر این ویروس که می‌تواند باعث سرطان کبد شود محافظت می‌کند.

واکسن‌هایی که سرطان را درمان می‌کنند از روشی درمانی به نام ایمونوتراپی بهره می‌برند که کارشان تقویت و آموزش سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با سرطان است. پزشکان به افرادی که سرطان دارند واکسن درمانی می‌دهند تا هر سلول سرطانی را که پس از پایان درمان در بدن باقی مانده است از بین ببرند و یا از رشد یا گسترش تومور جلوگیری کنند.

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت