Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) از صادرات 192 میلیون یورویی پسته ایران به اروپا در سال 2021 خبر داد.

صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در سال 2021 تغییر محسوسی نسبت به سال قبل از آن نداشته است. ایران در سال 2020 بالغ بر191 میلیون یورو پسته به اروپا صادر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، آمریکا بزرگترین صادرکننده پسته به اروپا در سال 2021 بوده است و ایران کمتر از نصف آمریکا صادرات پسته به اروپا داشته است. آمریکا در سال 2021 بالغ بر 579 میلیون یورو پسته به اروپا صادر کرده است که البته این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 6 درصدی داشته است.

صادارت پسته با پوست ایران به اروپا در سال 2021 رشد 9 درصدی نسبت به سال قبل از آن داشته و به 114 میلیون یورو رسیده است. ایران در سال 2020 بالغ بر 104 میلیون یورو پسته با پوست به اروپا صادر کرده بود.

ایران در صادرات مغز پسته به اروپا از آمریکا جلوتر بوده است. در حالی که آمریکا در سال 2021 بالغ بر 43 میلیون یورو مغز پسته به اروپا صادر کرده است رقم صادرات مغز پسته ایران به اروپا در این دوره 78 میلیون یورو گزارش شده است.

البته صادرات مغز پسته ایران به اروپا در سال 2021 با افت 10 درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده و از 87 میلیون یورو به 78 میلیون یورو رسیده است.

آلمان با 118 میلیون یورو و اختصاص 61 درصد از کل صادرات پسته ایران به خود بزرگترین خریدار پسته ایران در میان کشورهای اروپایی شناخته شده است و ایتالیا با 47 میلیون یورو و اسپانیا با 10 میلیون یورو به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

منبع: تسنیم

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صادرات پسته امریکا صادرات مغز پسته پسته امریکایی پسته ایرانی اروپا در سال 2021 ایران به اروپا پسته به اروپا پسته ایران میلیون یورو سال قبل مغز پسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۹۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا

جود بلینگام برنده توپ طلا خواهد شد.

طرفداری | جو کول، هافبک سابق چلسی و تیم ملی انگلیس، معتقد است که پاری سن ژرمن، قهرمان لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد.

جو کول که سابقه 7 سال بازی برای چلسی را در کارنامه خود دارد در گفتگو با TNT Sport در مورد قهرمانان لیگ برتر انگلیس و همچنین تورنمنت‌های مهم باشگاهی و ملی اروپایی صحبت و پیش‌بینی خودش را اعلام کرده است. از دید جو کول، جود بلینگام برنده توپ طلا در سال 2024 خواهد شد. در ادامه نگاهی به پیش‌بینی‌های جو کول می‌اندازیم.

قهرمان لیگ برتر انگلیس: منچسترسیتی برنده کفش طلای لیگ برتر انگلیس: ارلینگ هالند قهرمان لیگ قهرمانان اروپا: پاری سن ژرمن قهرمان لیگ اروپا: آتالانتا قهرمان لیگ کنفرانس اروپا: استون ویلا قهرمان یورو 2024: انگلیس برنده توپ طلا: جود بلینگام پیش‌بینی‌های جو کول

از دست ندهید ????????????????????????

ژوزه مورایس: باافتخار مسلمان شدم و عضوی از یک خانواده ایرانی‌ام آرنه اسلوت سرمربی جدید لیورپول لغو قانون رشد چگونه فوتبال ایتالیا را نابود می‌کند؟ بازیکن فرانسوی به دلیل عوارض واکسن کرونا از فایزر شکایت کرد!

دیگر خبرها

  • جو کول پیش‌بینی می‌کند؛ از قهرمان لیگ قهرمانان اروپا تا قهرمان یورو و برنده توپ طلا
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • آفریقا فرصت‌های زیادی برای صنعتگران و تجار ایرانی دارد
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • جنگ جهانی نفت؛ بایدن در تنگنای تحریم‌ها، قیمت‌ها و انتخابات
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران
  • پروژه «اومااویا» سریلانکا، نماد توان صادرات خدمات فنی - مهندسی ایران