Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ساختارهای بین‌المللی عدالت محور و مبتنی بر حقوق بشر واقعی نیست گفت: انسانیت آنها کم رنگ شده و وجدان آنها فقط برای مردم اروپا بیدار می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه همدان درباره اتفاقات رخ داه در منطقه اروپا اظهار داشت: در پیمان ناتو، هدف اصلی آن دفاع جمعی از کشورهایی بود که این قرارداد را امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در بند پنجم این قرارداد آمده که اگر به یکی از این کشورها حمله شد، همه کشورهای عضو به دفاع کشور عضو بپردازند افزود: قبل از حمله ناتو به افغانستان، 10 کشور کمونیستی عضو ناتو بودند اما امروز 30 کشور کمونسیتی عضو آن شدند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با این توضیح که در سال 2008 ناتو برنامه ریزی‌هایی برای تضعیف روسیه انجام و سعی کرد وسعت خود را به مرزهای روسیه برساند گفت: این اقدامات به منظور تضعیف قدرت نظامی روسیه صورت گرفت تا مانع از این شود که روسیه به قدرت و اقتدار سابق خود برسد چرا که پیش از این شوروی ابرقدرتی در بلوک شرق بود و امریکا ابر قدرتی در بلوک غرب بود.

وی پیشگیری از بازگشت روسیه به قدرت گذشته خود را از برنامه‌های امریکا و ناتو دانست و عنوان کرد: ناتو احساس کرد که چین، روسیه و خاورمیانه شروع به قدرت گرفتن کرده اند البته آنها همینطور نگاهی هم به ایران داشتند به همین منظور وارد خاورمیانه و نزدیک مرزهای ایران شدند. 

امام جمعه همدان با بیان اینکه امریکا در هرجایی که احساس کند قدرتی شکل بگیرد و مقابل امریکا بایستد، ورود می‌کند او نمی‌خواهد کشوری توان مقابله با امریکا از نظر اقتصادی و نظامی داشته باشد مطرح کرد: روسیه در شرق پیمان ورشو را طراحی کرد که متلاشی شد و وقتی که ناتو به مرزهایش نزدیک شود، مذاکرات با اوکراین را شروع کرد.

شعبانی همچنین با اشاره به اینکه هدف از عضو شدن اوکراین در ناتو این است که ناتو به مرز روسیه برسد افزود: جمهوری اسلامی با جنگ مخالف است اما مافیایی که ریشه در هفتاد سال گذشته برای فورپاشی شوروی و هر قدرت دیگر داشته، باعث و بانی این جنگ هستند.

وی اظهار داشت: امریکا یک امپراتوری دیکتاتوری است که اجازه به هیچ قدرتی را نمی‌دهد از این رو سوالاتی که امروز مطرح می‌شود، این است که مافیای بحران ساز کجاست، ریشه‎های این مشکلات کجاست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه مردم اکراین قربانی ساده لوحی حاکمان خود و وعده‌های پوچ امریکا شدند که پس از مسائل امروز می‌گویند ما در جریان هستیم و دعا می‌کنیم ادامه داد:غرب پس از مذاکرات برجام مذاکرات موشکی را مطرح کرد، همان اتفاقی بود که گریبان اوکراین را گرفته است بنابراین اگر مسئله موشکی در ایران مطرح می‌شد، همین اتفاق که در اوکراین می‌افتاد در ایران نیز رخ میداد.

وی گفت: اوکراین سیاست‌های هم جهت با امریکا دارد چرا که حکام آنجا را خودش سر کار آورده با این وجود از آنها حمایت نکرد و این درسی برای کشورهای همسایه است که به امریکا امید بستند پس باید اقدامات امریکا را ببینند که در این جریان تنها به تحریم‌ها اکتفا کرده، تحریم‌هایی که به روسیه اثر ندارد چرا که خود روسیه هم می‌توانند تحریم‌هایی را اعمال کند. 

شعبانی با این توضیح که امروز اگر در دام نیفتادیم، به دلیل هوشیاری مقام معظم رهبری بود عنوان کرد: جنگ اوکراین تبعیض‌ها را نشان داد این ماجرا نشان داد وجدان آنها وقتی بیدار می‌شود که چشم آبی‌های اروپایی به خطر افتادند در حالی که در افغانستان، یمن، و خاورمیانه کودکان بسیاری کشته شدند، اما هیچ صدایی بلند نشد.

وی با اشاره به اینکه ساختارهای بین‌المللی عدالت محور و مبتنی بر حقوق بشر واقعی نیست تصریح کرد: انسانیت آنها کم رنگ شده و وجدان آنها فقط برای مردم اروپا بیدار می‌شود.

یادداشت - چرا جهاد تبیین واجب عینی و فوری است؟امام جمعه ایلام: شکست اهداف دشمن در جنگ ادراکی با جهاد تبیین ممکن می‌شودامام جمعه قزوین: امام‌حسین(ع) را محدود و منحصر به روضه و عزاداری نبینیم

انتهای پیام/742/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمعه همدان امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۹۷۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز دوشنبه علی‌رغم اینکه اعضای این ائتلاف در ماه‌های اخیر به وعده‌های خود مبنی بر کمک نظامی عمل نکرده‌اند، به مقامات اوکراینی وعده داد که از این پس جریان تسلیحات و مهمات افزایش خواهد یافت.

دبیرکل ناتو در سفری اعلام نشده امروز وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و با ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور این کشور گفت و گو کرد.

وی قرار است در ساعتهای آینده با نمایندگان پارلمان اوکراین نیز دیدار و گفت‌وگو کند.

سفر امروز استولتنبرگ سومین سفر او به اوکراین از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین است؛ سفر امروز او در زمانی انجام می‌شود که ارتش اوکراین در وضعیت دشواری قرار دارد.

پس از شکست ضدحمله پارسال ارتش اوکراین، نیروهای روسیه تا حدی به علت کاهش ارسال تسلیحات و مهمات غربی به اوکراین، ابتکاعمل به دست گرفتند.

دبیر کل ناتو اوایل اردیبهشت اذعان کرد کشورهای عضو این پیمان به وعده های خود در قبال اوکراین عمل نکردند.

«ینس استولتنبرگ در این‌باره گفت: حمایت ناکافی غرب از اوکراین دلیل پیشرفت روسیه در میدان نبرد است، اما کمک‌های نظامی بیشتری به کی‌یف در راه است. دبیر کل ناتو با اشاره به وخامت اوضاع کیف در درگیری با مسکو، گفت که اوکراین محل محک اعضای ناتو است.

استولتنبرگ گفت: ما باید صادق باشیم. واقعیت این است که در ماه‌های اخیر، متحدان ناتو حمایتی را که ما قول داده‌ایم ارائه نکرده‌اند.

دبیر کل ناتو یادآور شد که آمریکا نتوانست به توافق بر یک بسته برسد و در اروپا، تحویل مهمات بسیار پایین‌تر از سطحی است که ما گفته‌ایم ارائه خواهیم کرد.

پیش از این «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا بسته کمکی ۶۱ میلیارد دلاری به اوکراین را پس از بن بست طولانی میان دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره امضا کرد. این بسته مدتها به دلیل اختلافات در کنگره آمریکا مسدود مانده بود.

کد خبر 6092252

دیگر خبرها

  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • تحولات اوکراین| زلنسکی ناتو را به بدقولی متهم کرد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم