Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@19:47:37 GMT

اتصال سوئیفت با بانک‌های روسیه ۱۲ مارس قطع می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۰۹۹۷۷

اتصال سوئیفت با بانک‌های روسیه ۱۲ مارس قطع می‌شود

شرکت ارائه دهنده خدمات سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت اعلام کرد که در تاریخ ۱۲ مارس، بانک‌های روسی که تحت تحریم اتحادیه اروپا هستند، از استفاده از این شبکه محروم خواهند شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، شرکت ارائه دهنده خدمات سیستم پرداخت بین المللی سوئیفت روز پنجشنبه اعلام کرد که در تاریخ 12 مارس، بانک‌های روسی که تحت تحریم اتحادیه اروپا هستند، از استفاده از این شبکه محروم خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت سوئیفت با انتشار بیانیه ای گفت: بر اساس دستورالعمل قانونی شماره 2022/345 در مقررات شورای اتحادیه اروپا مورخ 1 مارس 2022، ما ارتباط 7 نهاد تعیین‌شده روسیه (و شرکت‌های تابعه تعیین‌شده مستقر در روسیه) را از شبکه سوئیفت قطع می‌کنیم.

این شرکت افزود: این مقررات ما را ملزم به قطع اتصال نهادهای شناسایی شده در 12 مارس 2022 می‌کند. و ما بر همین اساس این کار را انجام خواهیم داد.

گوگل خدمات خود را برای تبلیغات فروش آنلاین در روسیه متوقف کردتوقف فعالیت بزرگترین بانک روسیه در اتریش

پیش از این، اتحادیه اروپا اتصال 7 بانک روسی را با سیستم بین المللی پرداخت های بین بانکی سوئیفت قطع کرده بود. کمیسیون اروپا تاکید کرد که بروکسل آماده است در صورت لزوم بانک های جدیدی را به این فهرست اضافه کند.

سازمان مدیریت مالی اتریش نیز سه شنبه شب با استناد به دستورات بانک مرکزی اروپا در بحبوحه تحریم های مالی گسترده علیه مسکو به دلیل درگیری در اوکراین، دستور تعطیلی فوری شعب بانک روسی اسبربانک در اروپا را صادر کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اروپا اخبار روسیه اروپا اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۰۹۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس مدارگرد «مارس اکسپرس» از لشکر عنکبوت‌ها روی مریخ!

عکسی که مدارگرد «مارس اکسپرس» از منطقه‌ای در نزدیکی قطب جنوب مریخ ثبت کرده است، ویژگی‌هایی را روی سطح سیاره سرخ نشان می‌دهد که به عنکبوت شباهت دارند.

به گزارش ایسنا، ویژگی‌های فصلی و عنکبوت‌مانندی روی مریخ دیده شده‌اند که از میان شکاف‌های سطح آن سر برآورده‌اند.

به نقل از اسپیس، مدارگرد «مارس اکسپرس»(Mars Express) آژانس فضایی اروپا، عکس جدیدی را از ویژگی‌های کوچک و تاریک ثبت کرده است که به عنکبوت‌ شباهت دارند. این ویژگی‌ها ‌مانند گروهی عنکبوت به نظر می‌رسند که در منطقه‌ای از مریخ موسوم به «اینکا سیتی»(Inca City) واقع در نزدیکی قطب جنوب سیاره سرخ در حال حرکت هستند.

این پدیده زمانی ظاهر می‌شود که نور خورشید بهاری، لایه‌های دی‌اکسید کربن رسوب‌کرده در زمستان تاریک مریخ را گرم می‌کند. در بیانیه آژانس فضایی اروپا آمده است: یخ دی‌اکسید کربن در لایه زیرین به گاز تبدیل می‌شود. گاز جمع می‌شود و در نهایت به شکل یخ با ضخامت تا یک متر درمی‌آید.

گاز آزادشده، غبار تیره را از زمین زیرین خود به سمت بالا می‌برد و در نهایت گرد و غبار را وادار می‌کند تا پیش از نشستن روی سطح، مانند آب فوران‌کرده از یک آبفشان، از لایه‌های بالایی یخ پرتاب شود. این امر، ساختارهای ترک‌خورده و عنکبوت‌مانند را در اندازه ۴۵ متر تا یک کیلومتر ایجاد می‌کند.

اینکا سیتی که به طور رسمی با نام «آنگوستوس لابیرینتوس»(Angustus Labyrinthus) شناخته می‌شود، یک شبکه‌ خطی از برآمدگی‌ها را به نمایش می‌گذارد. مقامات آژانس فضایی اروپا در ادامه بیانیه گفتند: ما هنوز دقیقا مطمئن نیستیم که اینکا سیتی چگونه شکل گرفته است. ممکن است تپه‌های شنی به مرور زمان به سنگ تبدیل شده باشند. شاید موادی مانند ماگما یا ماسه از میان ورقه‌های شکسته سنگ مریخ نفوذ کرده باشند یا این که برآمدگی‌ها می‌توانند سازه‌های پیچ در پیچ مرتبط با یخچال‌ها باشند.

عکس جدید اینکا سیتی با «دوربین استریو وضوح بالا»(HRSC) مدارگرد مارس اکسپرس در ۲۷ فوریه ۲۰۲۴ در طول فصل پاییز مریخ گرفته شده است. «سیستم تصویربرداری رنگی و استریو از سطح»(Cassis) نصب‌شده روی مدارگرد «اگزومارس»(ExoMars) آژانس فضایی اروپا نیز در روز چهارم اکتبر ۲۰۲۰ از همین ویژگی‌های عنکبوت‌مانند در نزدیکی قطب جنوب مریخ عکس گرفته بود. اعتدال بهاری بعدی در ۱۲ نوامبر ۲۰۲۴ خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مدودف: توقیف دارایی های روسیه در آمریکا بی پاسخ نمی ماند
  • عکس مدارگرد «مارس اکسپرس» از لشکر عنکبوت‌ها روی مریخ!
  • تحریم‌های اروپا علیه روسیه به نفع فروشندگان گاز
  • نگارخانۀ صفوی میزبان پوسترهای روسی
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟