Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@07:09:49 GMT

طوفان ۱۲۶ کیلومتری اردستان را درنوردید

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۰۳۵۱

طوفان ۱۲۶ کیلومتری اردستان را درنوردید

گروه استان‌ها- مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان با بیان اینکه طوفان ۱۲۶ کیلومتری اردستان را درنوردید گفت: ۲۶ اصله درخت و ۱۳ تیر چراغ برق آسیب دید. - اخبار استانها -

منصور شیشه فروش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کاشان، ضمن اشاره به وزش باد شدید و طوفان لحظه‌ای در اردستان اظهار داشت: این طوفان با سرعت 70 تا 90 کیلومتر بر ساعت بعد از ظهر امروز در اردستان شروع به وزیدن کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن اشاره به آثار سوء این مخاطره طبیعی در شهرستان اردستان افزود: کاهش میدان دید و گرد و غبار در محورهای مواصلاتی اردستان به کاشان، اردستان به نایین، انارک و مناطق شرق اصفهان از جمله آثار این مخاطره طبیعی بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان وقوع طوفان لحظه‌ای با سرعت 100 تا 126 کیلومتر بر ساعت را یکی دیگر مخاطرات در شهرستان اردستان برشمرد و ابراز داشت: این طوفان لحظه‌ای در مناطق شهری و روستایی اردستان، زواره و مهاباد باعث بروز خسارات مالی شد.

وی با بیان اینکه وقوع طوفان در اردستان موجب واردآمدن برخی خسارات مالی شد، گفت: تخریب 10 دیوار باغ و دامداری، تخریب شش سقف شیروانی و نیز سقف شیروانی بازار روز ترخون شهر اردستان از جمله خسارت‌های وارده ناشی از وقوع طوفان است.

شیشه فروش ضمن اشاره به دیگر خسارت های وارده تصریح کرد: بروز خسارت به سه دستگاه خودرو، خسارت به 13 پایه برق در مناطق جاده‌ای اردستان و انارک و نایین و سقوط 13 تابلوی تبلیغاتی و داربست و 26 اصله درخت‌های فرسوده در مناطق شهری شرق اصفهان از دیگر خسارت‌های وارده است.

وی با بیان اینکه که تیم ارزیابی به محل حادثه در شهرستان اردستان اعزام شدند، تاکید کرد: خوشبختانه طوفان در این شهرستان خسارات جانی در بر نداشت در حالی که سامانه بارشی باعث فعال شدن 42 راهدارخانه در سطح استان شد و در شرق به صورت باد بروز کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان ضمن اشاره به بروز هشدار در روز گذشته افزود: تکرار این شرایط تا پایان سال وجود دارد و از این رو برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته و به شهرداری‌ها اعلام شده تا درخت‌های فرسوده را هرس و المان‌های سست مستحکم شود.

طوفان، رگبار و تگرگ استان قزوین را فرا می‌گیردسیل و طوفان 4495 میلیارد تومان خسارت به استان کرمان وارد کرد/ دستورات رئیس جمهور اجرایی شدطوفان شن منجر به برخورد 11 دستگاه خودرو در محور اصفهان-نائین شد

شیشه فروش با بیان اینکه تاکنون 42 پرواز امدادی از دو پایگاه امداد هوایی صورت گرفته است، ابراز داشت: 50 نفر نیز از سوی امداد هوایی نجات پیدا کرده است و همچنین 200 پایگاه امداد و نجات جاده‌ای نیز در استان اصفهان فعال هستند.

انتهای پیام/801/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان اصفهان ضمن اشاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۰۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: طوفان شب گذشته در این استان تلفات جانی نداشته است.

به گزارش تسنیم، علیرضا نیکروز در یاسوج اظهار داشت: شب گذشته طوفان میهمان نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد بوده، ولی تاکنون هیچ‌گونه تلفات جانی از شهرستان‌های مختلف گزارش نشده است.

وی با اشاره به اینکه طوفان خسارت زیادی به زیرساخت بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و راهسازی وارد کرده است، عنوان کرد: گزارش‌های اولیه حاکی از خسارات فراوان به کشاورزی و باغداری است.

نیکروز از اعزام کارشناسان به شهرستان‌های مختلف برای ارزیابی خسارات وارده در بخش‌های مختلف خبر داد و افزود: به محض نهایی شدن خسارات وارده، موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد این را هم گفت که این شرایط تا روزهای آینده ادامه دارد و ضروری است عشایر و ورزشکاران از هم اکنون به فکر باشند و از رفتن به ارتفاعات و حضور در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

میزان بارش‌ها در مناطق مختلف

مدیرکل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بارش‌های اخیر (از چهارشنبه تا شنبه صبح) استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: دوگنبدان ۷۹.۱، دلی خمسیر ۷۸، باشت ۷۸، فیلگاه ۷۶، ماهورباشت ۷۵، امامزاده جعفر ۷۲، سوق ۷۰، امامزاده پهلوان ۶۹، برم سبز ۶۹ و دیشموک ۶۸ میلیمتر بوده است.

علی کریمی اظهار داشت: همچنین میزان بارش‌ها در علی کرمی دمچنار ۶۷، بوستان ۶۵.۵، دهدشت ۶۵.۴، دیل ۶۴، گنجگون ۶۳.۸، سی سخت ۶۳.۷، دشتروم ۶۳.۵، ستنگان ۶۲.۵، سرفاریاب ۶۱، سرآب ننیز ۵۸، یاسوج فرودگاه ۵۷.۸، چرام ۵۶، منصورخانی کاکان ۵۶، گنجه‌ای ۵۵.۸ و درغک ۵۵ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: همچنین میزان بارش در مناطق وزگ ۵۴، کریک ۵۴، تنگ پیرزال ۵۳، تل گاه ۵۳، ممبی ۵۳، تنگ سرخ ۵۱، چیتاب ۵۰، لیکک ۴۸.۸، مارگون ۴۸، جاورده ۴۷، سرآسیاب یوسفی ۴۴، قلعه دختر ۴۴، لنده ۴۳، قلعه رئیسی ۴۰، پاتاوه ۳۸.۵، تنگ رواق ۳۶، موشمی زیلایی ۳۴ و سیرون شبلیز ۲۴ بود.

دیگر خبرها

  • هدر رفت آب در اردستان ۳ درصد کاهش یافت
  • طوفان مهیب کهگیلویه و بویراحمد را درنوردید (فیلم)
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • تخلیه آب از ۱۳۰ منزل مسکونی در استان اصفهان
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !
  • (ویدیو) طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد؛ خسارت به کشاورزی
  • آخرین جزئیات خسارت بارش‌ها در اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟
  • خسارت به کشاورزان در پی طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد
  • طوفان مهیب در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت به کشاورزی + فیلم
  • شدت بارش‌ها در فارس موجب بروز خسارت کشاورزی شد / ورود سامانه جدید بارشی