Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه الجزیره، این رقم که از سوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل  (UNHCR) منتشر شد معادل بیش از دو درصد از جمعیت اوکراین است؛ این در حالی است که طبق محاسبه بانک جهانی در پایان سال ۲۰۲۰، جمعیت اوکراین ۴۴ میلیون نفر اعلام شده است.

این آژانس هشدار داد که این روند خروج هنوز به پایان نرسیده است: این نهاد پیش بینی کرده است که بالغ بر چهار میلیون نفر در نهایت ممکن است اوکراین را ترک کنند و حتی رقم واقعی ممکن است از این پیش بینی فراتر رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جونگ-آه گدینی ویلیامز، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایمیلی به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: داده‌های ما بر اساس شمارش‌های صورت گرفته توسط مقامات کشورها نشان می‌دهند که ما از نیمه‌شب (روز هفتم) در اروپای مرکزی از مرز یک میلیون پناهجو عبور کرده‌ایم.

فیلیپو گراندی، کمیسر عالی سازمان ملل در توییتر نوشت: "فقط در عرض هفت روز شاهد مهاجرت یک میلیون پناهنده از اوکراین به کشورهای همسایه بودیم.

وی افزود: زمان آن است که برای میلیون‌ها نفر دیگر در داخل اوکراین سلاح‌ها ساکت شوند تا بتوان کمک‌های بشردوستانه نجات بخش ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، پس از خروج بیش از ۸۲۰۰۰ نفر از اوکراین در اولین روز حمله روسیه در ۲۴ فوریه، در هر روز پس از آن حداقل ۱۱۷۰۰۰ پناهنده جدید ثبت شدند که بر اساس آخرین شمارش کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، تنها در روز سه شنبه بیشترین رقم  معادل بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر ثبت شد.

در مقام مقایسه، طبق آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل نزدیک به ۵.۷ میلیون نفراز  سوریه ای، که جنگ داخلی آن در سال ۲۰۱۱ آغاز شد و همچنان به عنوان کشوری با بیشترین جریان خروجی مهاجرت پناهجویان باقی مانده است فرار کرده اند. اما حتی در سوریه در اوایل ۲۰۱۳  و حتی در زمان افزایش سرعت نرخ خروج پناهجویان  حداقل سه ماه طول کشید تا یک میلیون پناهجو آنجا را ترک کنند.

بر اساس داده های سازمان ملل، بیش از نیمی از کسانی که از اوکراین فرار کردند به لهستان و بیش از ۱۱۶۰۰۰ نفر به مجارستان در جنوب رفتند. مولداوی نیز پذیرای بیش از ۷۹۰۰۰ نفر بوده و ۷۱۲۰۰ نفر به اسلواکی رفته‌اند.

شابیا مانتو، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که با این سرعت خروج پناهجویان از اوکراین این وضعیت ممکن است عامل بزرگترین بحران پناهجویان در قرن حاضر شود.

منبع: الف

کلیدواژه: کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل میلیون نفر یک میلیون بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۰۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از شبکه خبری‌ای بی سی نیوز، لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد که این بزرگترین بسته کمک امنیتی آمریکا تاکنون است که صرف خرید سامانه‌های تسلیحاتی جدید برای اوکراین خواهد شد و شامل خرید موشک‌های پاتریوت بیشتری خواهد بود که کی یف برای مقابله با حملات موشکی روسیه به شهر‌های این کشور به آن نیاز دارد.

آستین گفت: این بسته شامل سامانه‌های مهم رهگیری برای سامانه‌های دفاع هوایی NASAMS و پاتریوت اوکراین، سامانه‌های ضد پهپادی بیشتر و تجهیزات پشتیبانی، مقادیر هنگفتی مهمات توپخانه، مهمات تسلیحات هوا به زمین و تجهیزات پشتیبانی و نگهداری خواهد بود.

این دومین بار در هفته گذشته است که پنتاگون کمک جدیدی را به اوکراین اختصاص می‌دهد. هفته گذشته کنگره بسته دیگری را به ارزش ۶۱ میلیارد دلار شامل کمک به اوکراین تصویب کرد که به امضای جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا رسید.

بسته شش میلیارد دلاری که روز جمعه اعلام شد، بر اساس طرح کمک امنیتی به اوکراین (USAI) به این کشور اختصاص خواهد یافت که شامل قرارداد‌هایی با شرکت‌های آمریکایی برای ساخت تسلیحاتی است که اهداف بلندمدت امنیتی اوکراین را تامین می‌کنند.

حتی با وجود شتاب در امضای این قراردادها، زمان نیاز هست تا این سلاح‌ها بدست اوکراین برسند، زیرا آنها باید از ابتدا ساخته شوند.

ارائه سامانه‌های دفاع هوایی بیشتر به اوکراین اولویت آمریکا بوده و محور مذاکرات ماهانه گروه تماس دفاعی اوکراین بوده که روز جمعه برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • آمریکا یک بسته کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • بلژیک از سود دارایی مسدود شده روسیه اف-۱۶ به اوکراین ارسال می‌کند
  • آمریکا کمک نظامی جدید ۶ میلیارد دلاری به اوکراین اختصاص داد
  • نخست وزیر یونان: سیستم دفاع هوایی برای اوکراین نداریم
  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم
  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد