Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک رسانه بحرینی با انتقاد آشکار از رویکرد آمریکا و متحدانش در خصوص درگیری میان روسیه و اوکراین تاکید کرد برای غربی‌ها، منافع مردم اوکراین ارزشی ندارد و آنها فقط به دنبال تحقق اهداف و منافع خود هستند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه اخبارالخلیج بحرین در مطلبی به انتقاد گسترده از رویکرد غربی‌ها به ویژه آمریکا در خصوص درگیری اوکراین و روسیه پرداخت و نوشت: به نظر می‌رسد رعب‌آفرینی همه جانبه آمریکا و اروپا برای ارائه انواع کمک‌ها از جمله تسلیحات پیشرفته به اوکراین برای حمایت از این کشور در مقابله با نیروهای روسیه در راستای اجرای ماموریت نظامی ویژه‌ای قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رسانه افزود: بر اساس آنچه رهبری روسیه با آغاز عملیات اعلام کرده است، این رعب آفرینی از نگاه برخی به عنوان موضع اصولی غربی در قبال اوکراین قلمداد شده به ویژه اینکه کشورهای غربی در موضعگیری خود فراتر از تحولات نظامی اخیر عمل کرده‌اند به طوری که به تحمیل بسته‌ای تحریم‌های اقتصادی بسیار شدید روی آورده که هدف از آن، بر اساس اظهارات رهبران اروپایی، نابودی اقتصاد روسیه است.

رسانه بحرینی ادامه داد: «دفاع» از اوکراین و «کمک» به آن در رویارویی با روسیه، در حقیقت هدف دیگری در لابلای خود به همراه دارد و آن هدف بیانگر ارزش استراتژیک برای کشورهای غربی به رهبری آمریکاست،

بنا بر این گزارش، منافع و مصلت ملت اوکراین هیچ ارزشی برای کشورهای غربی ندارد، چرا که بسیاری از ملت‌ها در آتش اقدامات خصمانه این کشورها سوختند، نمونه‌های آن در جهان عرب در مقابل دیدگان ما قرار دارد از عراق شروع می‌شود که ماشین جنگی آمریکا آن را ویران کرد تا سوریه و لیبی، فهرستی است که هیچ نقطه پایانی تا کنون داشته است..‬

در ادامه این مطلب تاکید شده است: دولتهای غربی در وهله نخست فقط به دنبال منافع خود هستند، بدون اینکه ارزشی برای منافع دیگران جز کسانی قائل شوند که در رکاب سیاست‌های خصمانه آنها سوار شوند.از سوی دیگر، هدف اساسی این حمایت اقتصادی و نظامی بی‌سایه، متوقف کردن حرکت رو به پیشرفت روسیه و بازگرداندن رئیس جمهور ضعیف سابق، بوریس یلتسین به راس رهبری روسیه است، فردی که یکی از طراحان اصلی عملیات فروپاشی اتحادیه شوروی و گشودن تمام تاسیسات سابق آن به روی مردان اطلاعاتی آمریکایی و غربی به شمار می‌رود.

اخبارالخلیج خاطر نشان کرد: کشورهای غربی از مسئله اوکراین برای تحقق اهداف راهبردی بلندمدت خود سوء استفاده کرده‌اند و به همین سبب امپراطوری رسانه‌ای خود را برای تشدید اوضاع میان روسیه و اوکراین و تلاش برای مخدوش کردن وجهه روسیه در برابر افکارعمومی اروپایی و دیگر ملت‌ها فعال کرده‌اند و روسیه را به عنوان کشور متجاوز به همسایگان کوچک خود معرفی می‌کنند بدون اینکه حتی یک کلمه از دلایلی بگویند که سبب شده روند امور میان روسیه و اوکراین به حد تقابل نظامی میان برادران دیروز برسد، زیرا آنچه امروز میان دو همسایه رخ می‌دهد، مستلزم اهداف راهبردی کشورهای غربی است.

کشورهای غربی به خوبی می‌دانند که کمک‌های نظامی و اقتصادی که به اوکراین ارائه می‌کنند، هرگز موازنه‌های قوا با روسیه را به نفع اوکراین تغییر نخواهد داد، اما این کمک‌ها می‌تواند سبب طولانی شدن نزاع میان دو همسایه برادر شود و قطعا بر وجهه بین المللی روسیه تاثیر خواهد گذشت.

این رسانه افزود:  این جنگ از نظر راهبردی نمی‌تواند به نفع روسیه یا اوکراین باشد، این جنگ هر نتیجه‌ای که داشته باشد، نمی‌تواند به عنوان پیروزی برای هر یک از این دو کشور داشته باشد.

در پایان این مطلب آمده است: اختلاف افکنی و ایجاد دشمنی و جدایی میان ملت‌های اوکراین و روسیه،هدف کشورهای غربی و به ویژه ایالات متحده آمریکاست، اینکه اوکراین به یک همسایه متخاصم و دشمن برای همسایه و برادر بزرگترش، روسیه تبدیل شود، کشورهای غربی در راستای این هدف خود، گام‌های عملی ملموسی را برداشته‌اند، آنها از کودتای نظامی علیه دولت منتخب کیف در سال 2014 حمایت کردند که در آن سال روابط روسیه و اوکراین به پیچ خطرناکی رسید.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار آمریکا اوکراین اخبار روسیه اخبار آمریکا اوکراین روسیه و اوکراین کشورهای غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۰۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، نیروهای این کشور به یک قطار باری که تجهیزات نظامی تامین شده از سوی غرب را برای اوکراین حمل می کرد، حمله کرده اند.

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه امروز (جمعه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این حمله ترکیبی از جنگنده‌ها، موشک و توپخانه استفاده شده است.

به نقل از شبکه خبری راشاتودی، در این بیانیه همچنین آمده است: « یک قطار با سلاح و تجهیزات نظامی غربی در منطقه شهرک اوداچنویه در دونتسک مورد اصابت قرار گرفت.»

به گفته وزارت دفاع روسیه، پرسنل و تجهیزات تیپ ۶۷ مکانیزه نیروهای اوکراینی نیز در ایستگاه بارگیری راه آهن در منطقه شهرک «بالاکلیا» در منطقه خارکیف اوکراین مورد حمله قرار گرفتند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد  
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • حمله نیروهای روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی
  • رئیسی: ایران در تعامل با کشورهای آفریقایی تامین منافع متقابل را دنبال می‌کند
  • شویگو: روسیه هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • مقاومت برخی کشورهای اروپایی برای ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی از روسیه
  • ژنرال انگلیسی: اوکراین با جنگ دشواری مواجه است
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند