Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-01@16:44:54 GMT

حاشیه‌های خواندنی سفر رئیسی به استان گلستان

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۰۸۲۱

حاشیه‌های خواندنی سفر رئیسی به استان گلستان

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از گلستان، ساعت هفت و نیم صبح ۱۲ اسفند برای پوشش رسانه‌ای سفر رئیس جمهور به گلستان به استانداری رفتم، به محض ورود به ساختمان استانداری با صحنه عجیبی روبرو شدم؛ اکثر ارگان‌ها، نهادها و مؤسسات در حال نصب بنر بودند، این در حالی‌ است که اگر برای انجام کاری به این ادارات و مؤسسات مراجعه کنید متوجه سنگ‌اندازی‌های  مدیران هر بخش خواهید شد به‌طوری‌که از هر ۱۰ مراجعه‌کننده، قطعاً ۸ نفر یا ناامید باز می گردند یا برای دریافت جواب، کارشان به چند ماه بعد موکول می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خیلی دوست داشتم به آنها بگویم بنر بزنید و به مردم امیدواری دهید که در اسرع وقت به کار ایشان رسیدگی می‌شود. فکر می‌کنم این متن رئیس جمهور را بیش‌تر خوشحال می‌کند تا خوش آمدگویی!

بی‌نظمی وسیع در برنامه‌ریزی‌های استانداری

ساعت چند دقیقه از ۱۱ صبح گذشته بود که با اعلان تلفن همراهم متوجه پیامکی از استانداری با این محتوا شدم:
«پیام فوری خبرنگار/ عکاس محترم با سلام 
لطفاً جهت دریافت کارت تردد از هم اکنون تا ساعت ۱۵ عصر به دفتر روابط عمومی استانداری مراجعه فرمایید. روابط عمومی استانداری گلستان.»
با عکاسی که قرار بود در جریان سفر رئیس جمهور باهم همراه باشیم، تماس گرفتم و جالب بود که این پیامک برای او ارسال نشده بود.
از سویی دیگر، اگر امروز عکاس یا خبرنگاری برای تهیه خبر خارج از شهر باشد چطور باید با دیدن این پیام ناگهانی و در چنین وقت اندکی خود را به استانداری برساند؟!

دعوت از خبرگزاری‌ها یا سیاهی‌لشکر

با تمام این مسائل، ساعت ۱۲ ظهر به استانداری رسیدم و با دیدن همکارانی که ناراحتی در چهره‌های ایشان موج می‌زد، مواجه شدم.

دلیل را پرسیدم، گفتند که به رسانه‌های محلی توجهی نشده و اجازه پرسش و پاسخ از آنها سلب شده‌است. 
تنها صداوسیما و شاید دو سه خبرنگار از خبرگزاری‌های معروف اجازه طرح سوال از رئیس جمهور و حضور در مراسم استقبال فرودگاه را دارند و صرفا عکاس‌ها می‌توانند همراه آن‌ها حضور داشته باشند.
من هم مانند آن‌ها با ناامیدی برای گرفتن کارت خبرنگاری که گویی تنها به‌عنوان مهمان از ساعت ۱۲ ظهر به صرف ناهار و تماشای بعضی دیدارهای آقای رئیسی دعوت شده بودم، به طرف دفتر روابط عمومی حرکت کردم. 
به‌محض دریافت کارت، متوجه شدم اشتباهاً سِمَت خبرنگار و عکاس را برای من و همکارم جابه‌جا زده‌اند؛ با خودم گفتم شاید این اشتباه فقط برای کارت ما صورت گرفته باشد اما در کمال ناباوری متوجهِ اشتباه در کارت همکاران دیگر هم شدم. 
کارمند روابط عمومی که ما را از وضعیت پیش آمده، شاکی دید، گفت:«نگران نباشید؛ مشکلی به‌وجود ‌نخواهد آمد».
 با تحویل گرفتن کارت و هماهنگی با همکار عکاسم از استانداری به سمت خانه راه افتادم.
ساعت حدود چهار و نیم بعد از ظهر، پیامک دیگری را که ساعت و نحوه حضور عکاس‌ها را نشان می‌داد دریافت کردم و از آن‌جایی که حدس می‌زدم برای دوستم ارسال نشده‌است، وظیفه روابط عمومی استانداری را انجام دادم و برای او فرستادم که البته حدسم درست بود.

غفلت از قطب کشاورزی و گردشگری کشور

برای دیدن خبر، زدم شبکه گلستان. عکاسان و چند تن از خبرنگاران دست‌چین‌شده، با فاصله  در یک طرف و نماینده ولی‌فقیه و استاندار به همراه پسر شهید مدافع حرم که خیلی آراسته دسته گلی زیبا در دست داشت، در سویی دیگر، پای پله‌های هواپیما منتظر خوش آمد گویی به رئیس جمهور بودند.

رئیسی به خبرنگار صداوسیما در مورد علت سفر خود به گلستان این‌طور پاسخ داد: تلاش می‌کنیم با یک اقدام جهادی و کمک مدیران بسترهای مورد نیاز در زمینه اشتغال را فراهم کنیم تا یک کار متفاوت برای استان انجام داده باشیم.
ولی آیا مدیران به وظیفه‌ای که رئیس جمهور با این سخنان بردوش آن‌ها می‌گذاشت، عمل خواهند کرد؟

بعد از ناهار، حدود ساعت ۱۴ خبرنگاران را با مینی‌بوس‌هایی که تهیه شده‌بود به سمت دانشگاه آزاد گرگان، محل دیدارها و جلسات رئیس‌جمهور بردند.

دوست عکاسم در راه با دلخوری شدید از برخورد نادرستی که با عکاسان حین بازدید رئیس جمهور از اسکله بندرترکمن شده بود گفت. 

او می‌گفت به عکاسان اجازه همراهی با رئیسی برای پوشش برنامه‌ها را نداده بودند و آن‌ها هم در یک اقدام اعتراضی دوربین‌های خود را کنار بساط کفش یک دست‌فروش به حراج گذاشتند! 
جلوی دانشگاه بسیار شلوغ بود. هم نیروهای اداری و امنیتی بودند، هم افرادی که از اقشار و اقوام مختلف برای این نشست دعوت شدند، حتی تعداد زیادی از مردمی هم که دعوت نبودند، به امید دیدن رئیس‌جمهور و بیان مشکلات ایشان آمده بودند. 

پس از بازرسی وارد سالن شدیم. خبرنگاران و عکاسان هرکدام، در جای خود مستقر شدند. تقریباً همه برای ورود رئیس جمهور آماده بودیم و عکاسان به‌دنبال بهترین سوژه‌های خود یعنی نمایندگان اقوام مختلف استان که با لباس‌های محلی و رنگارنگ خود وارد سالن می‌شدند، بودند.
تقریبا همه چهره‌های سرشناس استان یکی یکی از راه می‌رسیدند. حجت الاسلام طاهری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان که سابقه فعالیت‌های سیاسی زیادی مثل نمایندگی مردم در مجلس نهم را دارد نیز در سالن حضور داشت.   
آیت الله رئیسی با ۴۰ دقیقه تاخیر، ساعت ۱۶:۴۰ وارد سالن اجتماعات شد.
مراسم با اجرای سرود ملی و تلاوتی چند از آیات قرآن کریم، بدون وقفه شکل رسمی به خود گرفت.
اولین سخنران از قوم بزرگ ترکمن و از اهالی نگین‌شهر بود. درخواست مهم خود را درمورد کمبود آب و ایمن سازی جاده آق قلا مطرح کرد.
بعد از او همسر شهید ذورقی به نمایندگی از خانواده شهدا و ایثارگران دقایقی را به نطق پرداخت و به رئیسی خیر مقدم گفت.

سید علی موسوی فعال محیط زیست و منابع طبیعی، خانم میربهبهانی فوق تخصص خون و انکولوژی به نمایندگی از جامعه بانوان و کادر درمان به طرح مهمترین مشکلات حوزه سلامت همچون عدم کنترل و توزیع عادلانه دارو پرداخت. نمایندای هم از طرف قشر دانشجو سخنرانی کرد.
سپس، حجت الاسلام طاهری پشت میکروفون رفت و به نکاتی مثل دخالت نمایندگان مجلس در در انتصاب مدیران اجرایی استان و همچنین بدهی دو هزار میلیارد تومانی دولت به دانشگاه آزاد اشاره کرد. 
اما میان این سخنرانی‌ها بیش از همه جای نماینده‌ای از جامعه فرهنگیان استان خالی به‌نظر می‌رسید. 
رئیس جمهور با صلوات حضار، از پله‌های صحنه بالا رفت و پشت تریبون قرار گرفت. 
سخنان خود را با گلایه از عدم استفاده لازم از ظرفیت آشوراده و بندرترکمن آغاز کرد و از احیای اقتصاد دریا گفت. 
وی همچنین از مذاکراتی که با ترکمنستان پیرامون واردات گاز در زمستان امسال انجام شده‌ بود خبر داد.
پس از سخنرانی رئیس جمهور،  اجرای گروه سرود پایان‌بخش این نشست بود.
رئیس جمهور برای حضور در شورای اداری و در نهایتا نشست خبری پایان سفر، آماده می‌شد و حالا فقط چند خبرنگار دست‌چین شده برای حضور در نشست خبری بودند که برای ادامه برنامه‌ها باقی‌ می‌ماندند.

خبرنگار: زهرا پائین‌محلی

حمید انصاری کد خبر: 1132098 برچسب‌ها سفراستانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سفراستانی روابط عمومی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند

به گزارش جام جم آنلاین، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران امروز - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - در سی‌وپنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحد‌های نمونه حضو یافت.

رئیس‌جمهور با همراهی عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدای لوح و تندیس ویژه از جمعی از کارگران نخبه و گروه‌های کارگری تقدیر کرد.

رئیس جمهور در جمع کارگران نخبه اظهار داشت: خدا را شاکریم که نشست ما بعد از جلسه بسیار با شکوهی که در محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بود، تشکیل می‌شود که ما از رهنمود‌های ایشان بهره ببریم، مدیران و محافل کارگری تلاش کنند، سازو کار‌های لازم برای اجرایی شدن فرمایشات ایشان را بیاندیشند، قانون و سیاست‌های نظام در جهت رشد اقتصادی و تولید مصوب شده است که باید اجرایی شود.

آیت الله رئیسی با بیان اینکه این جلسه در کارخانه بزرگی که کارگران عزیز آن کار‌های بسیار مهم و قابل عرضه‌ای را تولید می‌کنند برگزار شده است، گفت: محصولاتی که در اینجا می‌بینید به دست توانای کارگران ساخته شده است که نشان دهنده توانایی کشور ماست، نشان دهنده ذوق و سلیقه و تلاش کارگران و مهندسان عزیز ماست. این‌ها نمونه‌ای است که ثابت می‌کند در این کشور کار‌های بزرگی انجام می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه دشمن همانطور که در همه عرصه‌ها ناکام مانده حتما در عرصه اقتصادی نیز ناکام خواهد ماند، اظهار داشت: محور تولید کارآفرینی و کارگر است. نقش کارگران نقش بی‌بدیلی است و لذا باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر صورت گیرد که روز به روز تولید ما در کیفیت و کمیت رشد پیدا کند. تولیدات ما باید استاندارد‌ها و شاخص‌ها را داشته باشد و باید تولید برتری داشته باشیم که در دنیا بهترین باشد و این از ملت ما برمی‌آید که حتی بالاتر از استاندارد‌های ضروری می‌توانند کالا‌ها را تولید و عرضه کنند.

آیت الله رئیسی تاکید کرد: این امیدآفرین است که عزیزان ما علی‌رغم همه تهدیدها، تحریم‌ها و برخی کاستی‌ها، تولیدات امیدآفرین برای کشور دارند و این همان است که رهبری تاکید کردند که باید تلاش‌ها و اقدامات امیدآفرین توسعه یابد.

ما پای کار ایرانیم؛ کارگران و کارفرمایان ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند

رئیس جمهور با بیان اینکه «ما پای کار ایرانیم» اظهار داشت: این پای کار ایران بودن است و نشان می‌دهد با همین روحیه جهادی و ارزشمند کارگران و مهندسان، کارفرمایان و متخصصان پای کار ایران هستند و دشمن همانطور که در همه عرصه‌ها ناکام مانده حتما در عرصه اقتصادی نیز ناکام خواهد ماند.

رئیس جمهور محور همه تلاش‌ها را در فعالیت و تولید دانست و گفت: محور در تولید کارآفرین کارگر است که نقش بی بدیلی دارند و بنابراین باید همه حمایت‌ها اعم از حقوقی، مالی، اجتماعی از کار و کارگر شکل بگیرد.

آیت الله رئیسی بر کیفی و کمی بودن تولیدات تاکید کرد و افزود: باید تولیدات با کیفیتی داشته باشیم. ملت ما نشان داده که می‌تواند حتی بالاتر از استاندارد‌های ضروری کالایی را تولید و عرضه و حتی کالای برتر را در دنیا ارائه کنند.

پیگیری مجدانه دولت برای به سرانجام رسیدن لایحه امنیت شغلی کارگران

رئیس جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران و گروه‌های کار و واحد‌های نمونه ادامه داد: آقای وزیر توضیح دادند که لایحه امنیت شغلی کارگران در دولت تصویب شده است و ان‌شالله از طریق مجلس دنبال خواهد شد که سریعتر به نتیجه برسد. ثبات شغلی برای کارگران مساله بسیار مهمی است. تزلزل شغلی نه تنها فرد بلکه خانواده را متزلزل می‌کند. 

وی با تاکید بر اینکه خداوند متعال تفضل کرد و به دست شما کارگران و کارآفرینان عزیز امروز شاهد افزایش میزان اشتغال و کاهش بیکاری در کشور هستیم، اظهار داشت: آمار اشتغال نشان می‌دهد که زمینه ایجاد اشتغال برای تحصیل‌کرده‌ها بسیار بهتر از قبل فراهم شده است.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: رهبری بسیار حکیمانه فرمودند که ما در بین جامعه کارگری نخبگانی داریم که بعضا مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند. این نخبگان مبتکر، خلاق، صاحبنظر و صاحب ایده هستند لذا هم خودشان و هم ایده‌هایشان باید مورد توجه قرار بگیرد. 

وی خاطرنشان کرد: آقای مرتضوی در وزارت تعاون و آقای علی‌آبادی در وزارت صمت کاری که در وزارت رفاه انجام شده که به نخبگان توجه شود و نخبگی نخبگان را تقویت کند و ایده‌ها و ایده‌پردازی‌ها را از کسانی که در میدان و عمل صاحب ایده شدند را دنبال خواهند کرد.

رئیس جمهور یادآور شد: یک زمانی یک شخصی در دانشگاه و پای تخته صاحب ایده می‌شود آن هم مهم و صاحب‌نظر است، اما کسی که در عمل صاحب ایده و نظریه شده است، یک نظریه و یک خلاقیت و ابتکار قابل عرضه است و این نخبگی حتما باید مورد توجه خاص قرار بگیرد. 

آیت‌الله رئیسی عنوان کرد: تعداد نخبگان در جامعه کارگری کم نیستند. ما در دولت حتما توجه به مساله نخبگان، ایده‌های نخبگان و دیدگاه‌های آن‌ها با اولویت توجه می‌کنیم.

با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند

رییس جمهور گفت: اکنون در فضای اقتصادی، جنگ اقتصادی بر کشور تحمیل شده است مانند همان فضای جنگ تحمیلی. اما جوانان، کار آفرینان و کارگران تاکنون نشان دادند همانگونه که در جنگ نظامی رزمندگان سیلی محکمی به دشمنان زدند، تولید کنندگان و کارگران ما هم در جنگ اقتصادی سیلی محکمی به دشمنان خواهند زد. 

آیت الله رئیسی ادامه داد: در مساله جنگ اقتصادی تصور کردند که با برخی تهدید‌ها و تحریم‌ها می‌توانند ملت را متوقف کنند در حالیکه کشور از رشد اقتصادی، رشدتولید و نوآوری و خلاقیت‌ها و رشد در حوزه‌های فناورانه برخوردار است.

رییس جمهور به رشد کمی و کیفی در محصولات شرکت‌های دانش بنیان اشاره و رشد صادرات این شرکت‌ها را بیش از ۲ میلیارد دلار عنوان کرد و خطاب به کارگران گفت: اینکه شما شعار ما پای کاریم را سر می‌دهید، واقعا پای کار هستید.

بیمه کارگران ساختمانی مورد تاکید دولت است

رئیس جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران و گروه‌های کار و واحد‌های نمونه اظهار داشت: مساله بیمه کارگران ساختمانی بسیار مهم است. آن‌ها بسیار زحمتکش هستند و در شرایط سخت در تولید ساختمان و مسکن که پیشران اقتصادی است، نقش دارند. بیمه کارگران ساختمانی مورد تاکید دولت است، موانعی وجود داشت و در تلاشیم با کمک نمایندگان مجلس هر چه سریعتر موانع را رفع کنیم. ساز و کار سه جانبه کارگری، کارفرمایی که در قانون تعریف شده است، سازوکار خوبی است و باید دنبال شود.

وی اظهار داشت: بانک‌ها با اشتغال، مسکن و با ازدواج همراهی کنند. بر پرداخت وام برای هر سه موضوع همواره تاکید کرده‌ام و از این سخن‌گاه نیز تاکید می‌کنم. این وام‌ها می‌تواند به رفع دغدغه جوانان عزیزان کمک به سزایی کند. مسئول بانک رفاه کارگران اعلام آمادگی کرد که برای پرداخت تسهیلات به مسکن کارگران همراهی و کمک کند. ان‌شالله که بانک رفاه کارگران بتواند دغدغه‌های مسکن و دغدغه تسهیلات آنان را حل کند.

علاوه بر این سید صولت مرتضوی وزیر کار و رفاه اجتماعی در آغاز این مراسم به گزارش عملکرد فعالیت وزارتخانه تحت نظارت خود پرداخت و گفت: براساس گزارش مراکز رسمی بالغ بر ۷۵۰ هزار اشتغال خالص ایجاد شده است، یعنی اشتغال منهای بازنشستگان و مشمولان بیمه بیکاری و این بدان معناست که ایجاد یک میلیون و ۲۰۰ هزار فرصت شغلی که خالص آن ۷۵۰ هزار نفر می‌شود.

وزیر کار تاکید کرد: اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان، تدوین برنامه‌های راهبردی برای اصلاح صندوق‌های بازنشستگی، حمایت از کودکان دارای سوتغذیه و بازمانده از تحصیل، پوشش بیمه‌ای ۲۳۴ قلم داروی جدید، پوشش هزینه‌های درمان ناباروری و بیماری‌های خاص، ایجاد ثبات و امنیت شغلی و حمایت از مشاغل ایجادی، تلاش برای جلوگیری از تعطیلی واحد‌هایی که در شرف تعطیل بودند، به ظرفیت اسمی رساندن سایر کارخانه‌ها که از ۱۰ هزار واحد عبور کرد، اصلاح قانون کار برای تبدیل قرارداد موقت به دائم از جمله مهمترین اقدامات وزارت کار است.

دیگر خبرها

  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • پخش زنده| نشست وزرا و معاونان رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه دولت
  • رئیسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد