Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@11:42:51 GMT

کرونا پنج شهر گیلان را دوباره قرمز کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۰۸۷۰

کرونا پنج شهر گیلان را دوباره قرمز کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، در ارزیابی جدید برخی از شهرستان های گیلان که در ارزیابی جمعه گذشته از وضعیت قرمز خارج و نارنجی شده بودند بار دیگر قرمز شدند، در رنگ بندی جدید شهرستان رضوانشهر، شفت، ماسال و فومن که پیش از این نارنجی بودند قرمز هستند ضمن اینکه رودبار همچنان قرمز است.

بر اساس ارزیابی جدید شهرستان های آستارا، لاهیجان، بندانزلی، رودسر و صومعه سرا که در ارزیابی گذشته قرمز بودند به رنگ نارنجی در آمدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این شهرستان های املش، آستانه اشرفیه، رشت، خمام، سیاهکل، لنگرود و تالش نارنجی هستند.

با آغاز خیز ششم بیماری کووید ۱۹ در گیلان از اواخر دی ماه امسال، آمار مبتلایان بستری به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بعد از یک ماه از ۱۱۸ نفر به بالاترین رقم یعنی ۷۱۳ نفر رسید اما تقریبا از اواخر بهمن ماه گذشته روند کاهشی را از سرگرفته است.

بر اساس آمار امروز جمعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، مجموع بیماران بستری مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان به ۵۰۰ نفر رسیده‌است که نسبت به بیشترین میزان خود طی موج ششم بیش از ٣٠ درصد کاهش یافته است.

همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، ٩٣ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شدند و مجموع بیماران بدحال بستری در بیمارستان‌های استان گیلان نیز به ١٠٩ نفر رسیده است.

کارشناسان بهداشتی گیلان می گویند: گر چه تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی گیلان نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته اما تداوم این روند مستلزم رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم در کنار انجام واکسیناسیون است.

آنان از مردم می خواهند تا در کنار دریافت واکسن، توصیه‌های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا شامل استفاده از ماسک، پرهیز از دورهمی و رعایت فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

بر اساس آمار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (۷ اسفند) تزریق واکسن کرونا در این استان به پنج میلیون و ۱۱۱ هزار و ۵۰۴ نفر رسید، ۲ میلیون و ۱۵۷ هزار و ۱۴ نفر دُز نخست، ۲ میلیون و ۲۶ هزار و ۴۶۵ نفر دُز دوم و ۹۲۸ هزار و ۲۵ نفر دُز سوم واکسن را دریافت کرده اند.

گیلان دومین استان درگیر بیماری کووید ١٩ است.

برچسب‌ها رشت ویروس کرونا گیلان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت ویروس کرونا گیلان رشت ویروس کرونا گیلان بهداشت و سلامت بیمارستان های استان بیماری کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۰۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • پرداخت ۹۰ میلیارد تومان اعتبار ویژه مکانیزاسیون کشاورزی در گیلان
  • جزئیات جدید از دزدیده شدن دختر ۴ ساله کلاله‌ای
  • کارگر ۳۵ ساله قصد فروش یسنا را داشت
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • شالیکاران امسال با قیمت مناسب برنج را به فروش خواهند رساند
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس