Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ثبت ۲۰۰۰ اثر فرهنگی ناملموس در کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبد کاووس؛ سید عزت الله ضرغامی در جلسه شورای اداری گنبدکاووس اظهار کرد: در کنار ظرفیت‌های موجود، همدلی و همراهی مدیران با یکدیگر به رفع مشکلات سرعت می‌بخشد.وی افزود: گلستان و بویژه گنبدکاووس ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف در حوزه تنوع اقوام و فرهنگ‌ها، گردشگری و صنایع دستی دارند که باید با شناخت صحیح آنها و همدلی و همراهی مدیران از این ظرفیت‌ها در جهت رفع مشکلات و توسعه اقتصادی و معیشتی این استان و مردم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ضرغامی با بیان اینکه  مدیران باید با شجاعت از ظرفیت‌ها جهت رفع مشکلات استفاده کنند، اضافه کرد: دولت و قوه قضاییه هم در این جهت حمایت‌های لازم را انجام خواهند داد. وی بیان داشت: متاسفانه عده‌ای در کشور با نیت "قربة الی الله" و با نشان دادن ماده و تبصره‌های زاید قانونی نمی‌گذارند کار شود البته برخی هم از گذشته طوری طراحی کردند تا کار انجام نشود. 

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به برخی ظرفیت های گنبدکاووس درحوزه اقوام، فرهنگ‌ و صنایع دستی گفت: پشت همه اینها یک تمدن بشری است که مهمتر از بسیاری از آثار تاریخی و ملموس از جمله گنبدقابوس بوده و ارزش بسیار بالایی دارند.

 ضرغامی ادامه داد: امروز ارزش تمدن ناملموس مانند "فرهنگ، آیین و رفتارها" که هویت یک ملت هستند بسیار بالاتر از آثار ملموس مانند بناها و اشیای تاریخی است زیرا آثار ناملموس یک ملت الگو هستند.

 وی از ثبت ۲ هزار اثر ناملموس در کشور خبر داد و گفت: وقتی از گنبدکاووس، فرهنگ، آیین و صنایع دستی اقوام ساکن در آن صحبت می کنیم در واقع از تمدن والای بشری صحبت می‌شود. 

نماینده رییس جمهور در سفر به گنبدکاووس ادامه داد: بدون تردید اسب ترکمن و مسابقات سوارکاری در کل کشور تک و مربوط به مردم است و پشت آن ادبیات عمیق و خاص یک قوم نهفته است که باید به آن ارج نهاد. ضرغامی با تاکید برضرورت گزارش کارهای انجام شده توسط مسوولان به مردم گفت: این اقدام در راستای جهاد تبیین مطرح شده توسط رهبر معظم انقلاب ارزشمند است البته گزارشی که در راستای رضای خداوند و رفع مشکل مردم انجام شده باشد و نه به خاطر حفظ پست و مقام و یا خوشایند آمدن مقام بالا و دریافت پاداش، همه گزارش ها و کارها باید فقط برای رضای خدا و مردم باشد.

وی گفت: ظرفیت اقوام در گلستان و گنبدکاووس فرصت خوبی است تا با بهره گیری از آن دل مردم را شاد کرد و مسوولان باید از این ظرفیت‌ها بیشتر استفاده کنند.ضرغامی قول پیگیری مسائل و مشکلات مطرح شده توسط مسوولان گنبدکاووس را در جلسه شورای اداری استان گلستان که تا ساعاتی دیگر به ریاست رییس جمهور برگزار می‌شود و در هیات دولت را داد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا عزت الله ضرغامی شورای اداری مشکلات گردشگری و صنایع دستی دولت قوه قضاییه گردشگری صنایع دستی تمدن آثار تاریخی رییس جمهور ادبیات رهبر معظم انقلاب استان گلستان گلستان صنایع دستی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی عصر یکشنبه در گفت‌وگوبا خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در منزل شخصی یکی از روستاهای شهرستان قروه بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی فرماندهی انتظامی بخش سریش‌آباد قروه، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی قروه و یگان شهرستان و پس از بازدید از منزل شخصی، ٣ نفر با هویت بومی شناسایی و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ٢ متر و عمق ١٥ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ٠٨٧٣٣١٧٨٨٥٥ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6097611

دیگر خبرها

  • ۱۳۰۰ هنرمند صنایع دستی مشهد بیمه شدند‌
  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • صدور پروانه بهره‌برداری برای بیش از ۲۰۰۰ طرح سرمایه‌گذاری سیستان و بلوچستان