Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، امانقلیچ شادمهر شامگاه روز جمعه در جلسه شورای اداری شهرستان گنبد با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: این شهرستان با تنوع اقوام، گویش‌ها و فرهنگ‌ها نمونه کوچک آسیای میانه در استان گلستان است.

وی اظهارداشت: معضل کم آبی شدید و کسری ۴۸۰ لیتر آب آشامیدنی در ثانیه و ضعف شدید ولتاژ برق که تابستان امسال بسیاری از مردم گنبدکاووس در شهر و روستاها با آن مواجه بودند، امان مردم را بریده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شادمهر اضافه کرد: رفع این ۲ مشکل باید در کوتاه مدت رفع شود اگرچه قرار است مشکل کم آبی گنبدکاووس با ساخت سد نرماب چهل چای مینودشت رفع شود اما این سد باتوجه به نیاز بالای مالی حداقل تا چند سال آینده قابل بهره‌برداری نیست.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس ادامه داد: جاده نفت که ۴۲ کیلومتر طول دارد و عملیات اجرایی آن از یک دهه پیش شروع شده فقط پنج کیلومتر آن انجام شده درحالی که برخی پروژه‌های حوزه راه در استان گلستان مانند چهار بانده شدن جاده گرگان به اینچه برون در کمتر از چند سال اجرایی می‌شود.

وی به طرح ملی جمع آوری فاضلاب شهر گنبدکاووس نیز اشاره کرد و گفت: این طرح که ۲۸ سال پیش عملیات اجرایی آن شروع شده هنوز به نیمه راه نرسیده و دارد به یک اثر تاریخی تبدیل می‌شود و من در این کُندی طرح به وزیر نیرو تذکر دادم و گفتم که عملیات اجرایی هیچ پروژه فاضلابی در کشور ۲۸ ساله طول نکشیده است؟

شادمهر اضافه کرد: به سبب شرایط توپوگرافی گنبدکاووس و بالابودن سطح آبهای زیرزمینی با کمترین بارش معابر شهر دچار آبگرفتگی می‌شوند که با اجرای طرح فاضلاب که آبروی وزارت نیرو را برده، این مشکلات به حداقل خواهد رسید.

وی گفت: در گنبدکاووس فقط محرومیت و عقب ماندگی داریم، معضل ریزگردها و نیز خشکسالی که مشکلات عدیده‌ای را برای کشاورزان بوجود آورده، باید با توجه ویژه دولت و مدیران استانی به این شهرستان رفع شود و مسوولان بدانند هر گونه پیشرفت گلستان در گرو پیشرفت گنبد است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس با تاکید برضرورت راه‌اندازی دانشکده پزشکی و احداث بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی در این شهرستان افزود: جای تعجب است در آشخانه و سرخه که جمعیت بسیار کمتری نسبت به گنبد دارند، دانشکده پزشکی دارند اما این شهرستان با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت فاقد چنین دانشکده یا پردیس آن است.

شادمهر ادامه داد: گنبدکاووس فقط ۳۰۰ دانشجوی پزشکی در خارج کشور و شمار زیادی علاقمند به تحصیل در رشته پزشکی و نیز ۲۵۰ پزشک متخصص و فوق تخصص دارد که مجموعه اینها شرایط را برای راه اندازی دانشکده پزشکی در این شهرستان مهیا کرده اما معلوم نیست چرا این مطالبه مردم محقق نمی شود.

وی گفت: بیمارستان‌های گنبدکاووس فرسوده و قدیمی است و باید به ساخت بیمارستان ۴۰۰ تخت‌خوابی این شهرستان که یک سال است به خاطر تامین زمین معطل مانده، سرعت داده شود.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور با همراه شماری از وزرا امروز جمعه در قالب شانزدهم سفر استانی دولت به گلستان سفر کرده است.

آیت الله رئیسی در ۱۵ سفر پیشین استانی خود به استان‌های هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و گیلان سفر کرده بود.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۷۵ هزار نفر جمعیت، دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

برچسب‌ها گنبدکاووس عزت الله ضرغامی سفر استانی گلستان سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری پروندهٔ خبری گلستان مقصد شانزدهمین سفر استانی رییس جمهور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس عزت الله ضرغامی سفر استانی گنبدکاووس عزت الله ضرغامی سفر استانی گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مصاحبه با خبرگزاری خبرآنلاین در خوزستان گفت : یکی از طرح‌های مهم توسعه خوزستان در بخش کشاورزی طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است و یکی از اولویت های مجمع نمایندگان استان در مجلس است که با قدرت در حال پیگیری و اجرای کامل این طرح در منطقه هستیم.

ابراهیم متینیان تصریح کرد: در مجلس یازدهم اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات در خوزستان و حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر صورت گرفته ولی باید در مجلس جدید بیشتر تلاش کنیم.

نماینده مردم رامهرمز و رامشیر در مجلس یازدهم در ادامه افزود: در حوزه رامشیر و رامهرمز منابع نفتی زیادی وجود دارد که این منابع نفتی باید به توسعه منطقه و ایجاد اشتغال کمک کنند.

متینیان تاکید کرد: نیاز به افزایش همدلی و هم افزایی داریم و توسعه خوزستان همراهی ۱۸ نماینده را می‌خواهد.

نماینده مردم رامهرمز در مجلس یازدهم تاکید کرد: یکی از اقدامات شاخص در بخش کشاورزی، طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری است که در حوزه رامشیر و رامهرمز نیز باید توسعه دهیم.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899693

دیگر خبرها

  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • گنبدکاووس آماده برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • اجرای ۶۰ طرح محرومیت‌زدایی در پلدشت
  • طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی باید در اولویت مجلس پیش رو باشد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس
  • فراهم شدن فرصت ویژه برای تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات در گنبدکاووس از صداوسیما