Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از اتاق اصناف ایران، اخیرا نشست کارگروه کارشناسی “بررسی هزینه تمام شده انواع نان” اتاق اصناف ایران، با حضور محمد باقر مجتبایی - دبیر کل اتاق اصناف ایران، بهنام نیک منش - معاون بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران، اصغرپابرجا - رئیس اتحادیه سنگکی تهران، بیژن نوروز مقدم -رئیس اتحادیه نانوایان تهران، قاسم زراعتکار -، رئیس تعاونی نانوایان سنتی تهران، عین الله بهرامی - رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان شهریار و نائب رئیس اتاق اصناف شهریار و ایمان بهرامی - رئیس اتحادیه نانوایان ملارد و نائب رئیس اتاق اصناف ملارد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر کل اتاق اصناف ایران درباره این نشست گفت: یکی از مشکلاتی بازار ایران قیمت‌گذاری دولتی در برخی از رسته‌های صنفی است و نان و نانوایی نیز از آن جمله است. واضح است که قیمت‌گذاری‌های دستوری بدون در نظر گرفتن هزینه‌های نانوایان منطقی نیست. از سوی دیگر قوت غالب مردم ایران است و این مورد به ویژه در قشر کم درآمد حساسیت بالایی دارد. بر این اساس ستاد تنظیم بازار جلساتی به منظور بررسی هزینه‌های تامین نان داشته است.

 محمد باقر مجتبایی افزود: اتاق اصناف ایران در این ستاد اعلام کرده است که هزینه های نانوایان طی یک سال گذشته افزایش یافته و تنها قیمت آرد ثابت مانده است. این در حالی است که نرخ آرد تنها ۲۵ درصد هزینه نانوایان را شامل می شود. به عنوان مثال اجاره مغازه ها بیش از ۴۰ درصد، دستمزد کارگر طبق قانون کار ۳۹ درصد و هزینه انرژی که مربوط به خود دولت است افزایش یافته‌اند.

به گفته وی در نشستی با حضور اعضای کارگروه نانوایان اتاق اصناف ایران ریز هزینه های نانوایان را در جدولی تدوین و احصا شده و بر این اساس مشخص شده حتی با وجود نادیده گرفتن برخی از موارد، باز هم ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه های نانوایان در نرخ مصوب نان دیده نشده است و از این رو نانوایان ضررده شده‌اند.

 مجتبایی با بیان اینکه اتاق اصناف ایران در ستاد تنظیم بازار خواستار اتخاذ تصمیمات مناسبی شده تا ضمن حمایت از مردم و جلوگیری از افزایش هزینه های سبد خانوار، مانع از تعطیلی نانوایی ها شویم، گفت: در همین راستا و بنابر صورتجلسه آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار و طبق پیشنهاد اتاق اصناف ایران مقرر شد تا ریز هزینه‌های قیمت تمام شده انواع نان در سطح کشور را احصاء کرده و به وزارت جهاد کشاورزی ارائه کنیم و در نهایت در ستاد تنظیم بازار جمع بندی شود. بنابراین در جلسه ای با همین محوریت ریز هزینه‌های نانوایان از جمله نان‌های سنگک، لواش و بربری بررسی شده و به زودی در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار خواهد گرفت.

٢٢٣٢٢٣

کد خبر 1609254

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هزینه های نانوایان ستاد تنظیم بازار اتاق اصناف ایران رئیس اتحادیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران

«حسن زرنگار» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه دیدار و گفت‌وگو کرد.

 به گزارش ایسنا، سرکنسول کشورمان در این ملاقات بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری دو کشور، افزایش مراودات تجار، بازرگانان و بخش خصوصی، جایگاه شهر مکه مکرمه و ابعاد اقتصادی مرتبط با مایحتاج حجاج، امکان برگزاری انواع نمایشگاه‌ها در دو کشور و همچنین تجربه‌های موفق شرکت‌های ایرانی در اجرای انواع پروژه‌ها در کشورهای گوناگون تاکید کرد.

دیدار سرکنسول ایران در جده با «عبدالله صالح کامل» رئیس اتاق بازرگانی مکه

رئیس اتاق بازرگانی مکه مکرمه نیز ضمن ابراز امیدواری نسبت به توسعه روابط همه جانبه ایران و عربستان مبتنی بر تاکیدات محمد بن سلمان ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی و  سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی در چارچوب بخش خصوصی تاکید کرد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۰ رئیس اتاق بازرگانی به اکسپو ایران می‌آیند
  • لزوم تسریع در استقرار ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • دو قانون مصوب مجلس به دولت ابلاغ شد
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی