Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش نشان می دهد رژیم صهیونیستی از شعله ور شدن دوباره اعتراضات در منطقه شیخ جراح قدس بیمناک است.

خبرگزاری میزان - روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اخیرا مقاله‌ای با عنوان «نقطه اشتعال شرق قدس که می‌تواند کل خاورمیانه را شعله ور کند» منتشر کرد.

روزنامه نگار این روزنامه در این مقاله نوشت «شیخ جراح دوباره به محل درگیری‌های خشونت آمیز تبدیل شده است، درست مانند قبل از جنگ سال گذشته بین اسرائیل و غزه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

به گزارش «میدل ایست آی»، سایر محافل صهیونیستی نیز به نگرانی‌های مشابهی اشاره کردند.

نفتالی بنت، نخست وزیر ررژیم صهیونیستی، به ایتامار بن گویر، عضو راستگرا و افراطی کنست، که اخیرا یک دفتر موقت پارلمانی را در چادری در شیخ جراح راه اندازی کرد، هشدار داد؛ او گفت اقدامات بن گویر می‌تواند باعث هرج و مرج شود.

با توجه به آخرین حمله شهرک نشینان صهیونیست به محله شیخ جراح در قدس شرقی اشغالی و درگیری‌های خشونت آمیز با ساکنان فلسطینی آن، نگرانی مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی در مورد تکرار قیام بی سابقه فلسطین در ماه می‌ گذشته، دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

اقدام بن گویر در شیخ جراح، جایی که ۲۷ خانواده فلسطینی از سال ۲۰۰۸ در حال مبارزه با اخراج بودند، به درگیری‌های خشونت آمیز بین خانواده‌های فلسطینی و نیرو‌های امنیتی صهیونیست منجر شد؛ تعدادی از معترضان مجروح و تعدادی دیگر بازداشت شدند.

این مقاومت خانواده‌های فلسطینی در برابر حملات اخیر شهرک نشینان است که باعث نگرانی صهیونیست‌ها شده، به خصوص که این مقاومت محلی مجدد فشار دیپلمات‌های بین المللی مستقر در قدس را نیز به همراه داشته است.

تمایل آشکار رژیم صهیونیستی برای اجتناب از رویارویی بیشتر با فلسطینی‌ها از دلایل بشردوستانه ناشی نمی‌شود؛ و انتقاد نفتالی بنت از رفتار تحریک آمیز بن گویر به این دلیل نیست که نخست وزیر این رژیم در مورد انکار حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها کمتر افراطی یا تهاجمی است؛ بلکه به این دلیل است که اولاً، بنت رفتار بن گویر را علیه کابینه خود به عنوان بخشی از درگیری‌های داخلی در اردوگاه شهرک نشینان می‌بیند، که بر سر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق و اتهامات فسادی که او با آن مواجه است، در حال وقوع است.

ثانیاً، بنت به هیچ گونه اختلالی که متحدان عرب جدید او در خلیج فارس را شرمنده کند، علاقه‌ای ندارد.

بیشتر بخوانید: ادامه اعتصاب اسرای فلسطینی در اعتراض به شرایط زندان‌های رژیم صهیونیستی خشونت‎های تسلیحاتی مرگبار در کمین جامعه عرب اراضی اشغالی

غیرممکن تصور می‌شد که مقاومت فلسطین بتواند بر موانع عظیمی از نظر فیزیکی، با دیوار‌های بلندی که برپا شده بود غلبه کند.

اما تا زمانی که رژیم شهرک نشین-استعماری آپارتاید به بی عدالتی ها، وحشی گری‌ها و جنایات خود ادامه دهد، مردم فلسطین به مقاومت ادامه خواهند داد.

در سال‌های اخیر، ما شاهد ظهور نسلی جوان، مبارز، خلاق و درخشان در سازمان‌دهی در فلسطین بوده‌ایم.

رژیم آپارتاید صهیونیستی ممکن است روابطی از نظر اقتصادی و امنیتی با دولت‌های جهانی داشته باشد اما جامعه مدنی جهانی دستخوش تغییر نظر قابل توجهی علیه این رژیم است.

در هر انتفاضه مردمی، با هر استقرار نظامی علیه مقاومت فلسطین در نوار غزه، رژیم صهیونیستی مورد انتقاد سازمان‌های جامعه مدنی جهانی قرار می‌گیرد.

فلسطینی‌ها و به ویژه فعالان جوان، مطمئن هستند که لحظه مانند انقلاب آفریقای جنوبی دیر یا زود فرا می‌رسد؛ این امید همان چیزی است که به شور و شوق آن‌ها در مبارزه برای فلسطین آزاد دامن می‌زند، جایی که عدالت و برابری می‌تواند بر ویرانه‌های موجودیت شهرک نشین-استعماری غیراخلاقی و غیر انسانی حاکم شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: رژیم صهیونیستی فلسطین حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی فلسطین حقوق بشر رژیم صهیونیستی شیخ جراح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۱۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه

یک سازمان صهیونیستی اعلام کرد که حزب‌الله لبنان طی یک ماه ۷۱۹ حمله علیه این رژیم با سلاح‌های مختلف انجام داده است.

به گزارش ایسنا، سازمان «۱۷۰۱» اسرائیل اعلام کرد که حزب‌الله لبنان در ماه چهارم میلادی ۷۱۹ حمله علیه این رژیم با سلاح‌های مختلف انجام داده است.

در اعلام جزئیات این حملات آمده است: در این ماه ۵۷۴ فروند موشک و راکت، ۱۰ موشک سنگ، ۷۴ موشک‌ ضدزرهی و ۶۱ پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

این سازمان در گزارش خود آورده است که در این حملات ۲ اسرائیلی کشته و ۳۲ نفر مجروح شدند.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی برگزار خواهد شد
  • حمله راکتی مقاومت به «نتساریم»/ برگزاری جلسه کابینه جنگ طی ساعات آتی
  • فلسطین، مسئله‌ای که عادی نمی‌شود!
  • واکنش حزب‌الله به حمله‌های رژیم صهیونیستی علیه روستاهای لبنانی
  • قسام با موشک «رجوم» شهرک حولیت را به آتش کشید
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • تداوم تظاهرات شهرک‌نشینان علیه نتانیاهو و ادامه جنگ غزه
  • تظاهرات اعتراضی شهرک‌نشینان همچنان ادامه دارد