Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:45:02 GMT

«پروژه‌های ناتمام» میراث شورای پنجم شهر اراک + فیلم

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۱۶۵۸

«پروژه‌های ناتمام» میراث شورای پنجم شهر اراک + فیلم

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها ــ درحالی شورای ششم اراک پروژه‌های ناتمام و زخمی‌شده را میراث شورای پنجم می‌دانند که پیاده‌راه امیرکبیر که برای حل ترافیک بود، عبور و مرور را سخت کرده است. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از   اراک، "شورای پنجم شهر اراک نه تنها سیاسی‌ترین و حزبی‌ترین پنج دوره شورای شهر اراک بود بلکه رکورددار زخمی کردن و اجرای غلط یا ناقص پروژه‌های شهری به شمار می‌رود"، موضعی است که میرنظامی، رئیس شورای شهر اراک 6 دی‌ماه 1400 در مصاحبه تفصیلی با تسنیم به آن اشاره کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرچند در آن مصاحبه رئیس شورای شهر اراک از زخمی رهاکردن پروژه‌ها در اراک گلایه داشته و اظهار داشت: باتوجه به اینکه دوره مسئولیت و مدیریت در شورای شهر کوتاه است باید از ابتدا به دنبال بررسی مسائل نظام شهری و اولویت‌بندی باشیم و با توجه به این زمان اندک و محدودیت منابع باید اولویت‌ها شناسایی شود تا حق مردم تضییع نشود.

وی تصریح کرد: درحالی که این کار در شورای پنجم انجام نشده و آنچه در این شورا گذشته در 6 ماه آخر مسئولیت بوده که اقدامات با اجرای پروژه میدان مقاومت چشمگیر شد و بقیه موارد نسبت به زمانی که داشتند رشد قابل توجهی نداشت.

رئیس شورای شهر اراک عنوان کرد: مردم نیز برای تحول در شهر اراک چیزی ندیدند؛ اعضای شورا پنجم شهر اراک در 6 ماهه پایانی به خود آمدند که دیدند زمان رو به اتمام است و این پروژه را با پیشرفتی نزدیک به 60 درصد تحویل دادند.

میرنظامی خاطرنشان کرد: یکی از گله‌مندی‌ها از شورای پنجم این بود که در 6 ماهه پایانی مسئولیت‌ها، برخی از پروژه‌ها را زخمی کرده و تحویل شورای ششم دادند که این کار از جهت اخلاقی، برنامه‌ای، نظام بودجه‌ریزی و بودجه‌بندی زمانی درست نبود.

گفت‌وگوی ‌‌تسنیم با رئیس شورای شهر اراک| ماجرای "زخم‌کاری" بر پروژه‌های شهری/ پیمانکاری بهتر از قرارگاه خاتم نداریم + فیلم

بنا بر اعلام اعضای شورا؛ پیاده‌راه‌سازی نمونه بارز این روند تولید ناقص‌الخلقه پروژه‌های شهری در دوره پنجم شورای شهر اراک است، به طوری که روزی با صرف هزینه و ایجاد مزاحمت و مشکل برای کسبه و ساکنان خیابان حصار اراک، پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان حصار را اجرا کرد و بعد از مدت کوتاهی با شکست پروژه بساط آن جمع شد. پروژه پیاده‌راه امیرکبیر هم از جمله این پروژه‌ها بود که با صرف هزینه چندصد میلیونی اعتبار اجرا و جمع‌آوری به سبب اجرای غلط کار و دوباره اجرای آن درنهایت پروژه پیاده‌راه امیرکبیر به میزان چند متر اجرا شد.

پروژه‌ای که قبل از اجرای آن کلید مشکلات مردم زده شد، به طوری که قبل از هر کاری دو پل عابر پیاده در خیابان شریانی و اصلی شهر اراک یعنی خیابان امام خمینی(ره) در دو طرف این پیاده‌راه جمع‌آوری شد تا اجرای ناقص این پروژه نیز نه تنها باعث حل مشکل نشود که مشکلی به مشکلات مردم در شهر اراک بیفزاید، به طوری که مردم در زمان عبور و مرور با مخاطرات بسیاری رو به رو هستند.

مردم در عبور و مرور با مشکل رو به رو هستند  

یکی از شهروندان اراکی در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: برداشته شدن پل‌های عابر پیاده یک مقدار رفت و آمد به آن سمت خیابان را سخت کرده و برای کسبه هم یک مقدار مشکل‌ساز شده به ویژه حوالی غروب که ترافیک می‌شود مردم در عبور و مرور با مشکل رو به رو هستند.

یکی از بانوان اراکی هم در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: پل‌هایی که برداشته شد مشکل‌ساز شده گرچه زمانی هم که بودند خیلی استفاده نمی‌شد و اغلب یا بسته بودند یا به سبب قطعی برق و خرابی غیرفعال بودند اما باز هم خیلی بهتر از الان بود زیرا الان مجبور هستیم که از خیابان عبور کنیم، یعنی هم سبب می‌شویم سرعت خودروها را بگیریم، هم برای عبور مشکل داریم، برای مثال افرادی که کودک همراه خود دارند یا افراد مسن عبور از عرض این خیابان برایشان مشکل‌ساز شده، بنده بارها به افراد مسنی که نمی‌توانستند از این خیابان عبور کنند کمک کرده‌ام، در مجموع خیلی شرایط بدی شده و باید فکری به حال این نقطه بشود چون جلوی بازار است و حجم رفت و آمد و عبور از عرض این خیابان سخت است.

یک نوجوان اراکی هم در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: پلی که برداشته شد وضعیت را برای مردم خیلی سخت کرده است، زیرا عبور از این خیابان برای عابران با حجم بالای عبور خودرو سخت است.

داستان ادامه‌دار پیاده‌راه امام (ره) سمنان/ وعده شهردار برای اجرای مصوبات شورای ترافیک آخرین جزئیات از وضعیت پیاده راه خیابان امام در سمنان؛ ورود دادستانی به موضوع پیاده‌راه تاریخی+تصویر افزایش ترافیک در مرکز شیراز/ پیاده‌راه‌سازی شهرداری صدای مردم را درآورد

  محل عبور عابران پیاده از عرض خیابان امام را ایمن‌سازی کنیم

سرهنگ سیدعلی حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی هم در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: جمع کردن این پل‌ها در راستای پیاده‌راه‌سازی بوده که انجام شده است، هسته مرکزی شهر اراک از ابتدای خیابان محسنی تا میدان شورا، خیابان امیرکبیر، بخشی از خیابان حصار و بخشی از خیابان محسنی تا میدان ارگ جزو طرح پیاده‌راه‌سازی بوده که باید انجام می‌شد.

وی افزود: اگر این طرح‌ها به طور کامل انجام شود برداشتن این پل‌ها خیلی مثمر ثمر بوده و خواهد بود اما اگر طرح به این شکل ابتر باقی بماند خیر، ما مخالف هستیم و باید به طریقی دیگر محل ایمن عابران پیاده از عرض خیابان امام را ایمن‌سازی کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی تصریح کرد: در هر صورت بنده امیدوار هستم که مسئولان شهری و به‌ویژه شهرداری اراک در زمینه حمل و نقل عمومی که مطالبه به حق مردم است، معدودسازی تردد هر نوع وسیله نقلیه به هسته مرکزی شهر که باز خواسته به حق مردم هست و هم پیاده‌راه‌سازی و ایجاد یک بستر فرهنگی و اجتماعی برای تردد عابران پیاده و به منظور استفاده و بهره‌مندی از محیط‌هایی که به صورت سنتی و مدرنیته هست اهتمام بیشتری داشته باشند تا زودتر به نتیجه برسد، در طرح جامع ترافیک هم این دیده شده است.

  فضاهای متنوع محله‌های مختلف هم در بحث پیاده‌راه‌سازی و مسیر دوچرخه باید استفاده شود  

سیدوحید میرنظامی، رئیس شورای شهر اراک هم در این باره و با اشاره به این پروژه و اولویت‌های شورای ششم به خبرنگار تسنیم گفت: بنده تنها الان می‌توانم نگاه شورا و شهرداری را بگویم که ما این نگاه را داریم که در توسعه شهری نخست به مردم و به‌ویژه افرادی که خودرو ندارند و یا حالا خودرو دارند و به جهات مختلف اعم از بحث‌های ترافیکی و اجتماعی دوست ندارند برای تردد به مرکز شهر از خودروی شخصی استفاده کنند توجه کنیم.

وی افزود: ضمن اینکه بنده فکر می‌کنم اصراری هم نباید داشته باشیم که مسیر تردد دوچرخه در مرکز شهر به صورت صرف باشد، اگر واقعا فضای شهری و کالبد معابر اجازه می‌دهد به نظر بنده باید ما راه بدهیم به عابران پیاده، دوچرخه‌سواران و ناوگان حمل و نقل عمومی، اما اگر بشود از فضاهای متنوع محله‌های مختلف هم در بحث پیاده‌راه‌سازی و مسیر دوچرخه استفاده کنیم بهتر است.

به‌گزارش تسنیم، به هر حال این مسئله به مشکلی پیش پای مردم اراک بدل شده است و نیاز است تا شورای ششم که خدمت و حل دغدغه مردم را در دستور کار قرار داده برای حل آن اقدام عاجلی داشته باشد هرچند که این نیز همچون پروژه‌های دیگر از ارثیه‌های ناتمام و زخمی‌شده دوره قبل شورا باشد.

ویدئوی گزارش میدانی خبرگزاری تسنیم از گله‌مندی مردم اراک نسبت به وضعیت اجرای ناقص پروژه پیاده‌راه امیرکبیر در زیر می‌آید:

 

 

انتهای پیام/712/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس شورای شهر اراک پیاده راه امیرکبیر پروژه پیاده راه پیاده راه سازی هم در این باره عابران پیاده خیابان امام عبور و مرور شورای پنجم شورای ششم پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان

عملیات ساخت پیاده‌راه در خیابان باباطاهر همدان که جزو طرح‌های مصوبه طرح جامع شهری همدان بوده است امروز با حضور مسئولان و مردم آغاز شد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3077171 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اصلاح هندسی چهارراه خیابان داوران و جلال آل‌احمد در اراک
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آنها بازگردانیم
  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • آغاز عملیات عمرانی پروژه پیاده‌راه باباطاهر همدان
  • اجرای فاز نخست خط ویژه مسیر اتوبوس خیابان حضرت امام خمینی(ره) اراک
  • عملیات پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • نوسازی پیاده‌رو‌های خیابان ۱۹ دی قم
  • بهسازی معابر اراک برای افزایش رفاه شهروندان آغاز شد