Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@06:59:18 GMT

محدودیت تامین آب صنعت در جنوب فارس رفع شد

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۱۷۷۰

محدودیت تامین آب صنعت در جنوب فارس رفع شد

جعفر قادری گفت: در جلسه‌ای که با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو داشتم، بیان کردم که در صورت موافقت وزارتخانه، با برنامه‌های انجام شده در شورای راهبردی اب فارس، از یکی دو سال آینده هیچ محدودیتی برای تامین آب واحد‌های صنعتی آب بر در بخش‌های عمده‌ای از استان فارس نداریم.

به گفته او، در این راستا به وزیر نیرو توضیح دادم، مصوبه مجلس که بر مبنای پیشهاد بنده در مجلس مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت، مشکل عدم امکان تامین آب صنایع را در بخش‌های عمده‌ای از فارس را برطرف می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قادری گفت: در این جلسه توضیح دادم که با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذار انتقال آب دریا به استان فارس برای تسریع در تکمیل بخش‌های باقیمانده شبکه انتقال آب از دریا به شیراز (لامرد به خنج و کوار تا شیراز) همزمان با شبکه گذاری بین پارسیان تا لامرد، می‌توانیم در شهرستان‌های حدفاصل شیراز تا لامرد را به عنوان محدوده عمل سرمایه گذار تعریف کنیم.

به گفته این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در این سازوکار، می‌توان از طریق تهاتر آب تحویلی سرمایه گذار به آبفای فارس و شیراز و دریافت معادل ارزشی آن از محل سهمیه آبفای فارس و شیراز از آب رودخانه‌ها و پساب شهرها، نیاز آبی واحد‌های صنعتی آب بر فارس را پاسخ داد؛ پس از تبیین این موضوع، وزیر نیرو موافقت خود را با این مدل را به صورت کتبی اعلام کرد.

قادری می‌گوید: بر مبنای موافقت وزیر و مجوزی که مجلس داده است، شرکت فراآب رسان سرزمین به عنوان سرمایه گذار، می‌تواند آب شیرین شده دریا را در شهرستان‌های لامرد، مهر، لارستان، خنج، گراش، اوز و قیر را به آبفای فارس تحویل دهد و معادل ارزشی آن، پساب شهر‌های دارای تصفیه خانه و یا آب پشت سد‌های سلمان فارسی، هایقر، فیروزآباد و کوار را از محل سهمیه آبفا را دریافت و به واحد‌های صنعتی متقاضی در شیراز و شهرستان‌های جنوب شیراز، تحویل دهد.

بنا بر اعلام این نماینده مجلس، اگر سرمایه گذار آمادگی لازم را داشته باشد، این امکان را دارد که حتی در زمانی زودتر از آماده شدن تاسیسات اب شیرین کن خود در پارسیان هم بتواند از آبفا آب تحویل بگیرد و نیاز واحد‌های صنعتی را برطرف و بعد از راه افتادن آب شیرین کن خود معادل ارزش آب دریافتی به آبفا از آب شیرین شده دریا، آب تحویل دهد.

قادری گفت: استفاده از این مدل مشکل هزینه‌های بالای خطوط رفت و برگشت انتقال آب از مناطق داخلی به سواحل و از دریا به مناطق داخلی را در استان‌های جنوبی را حل کرده و منجر به کاهش هزینه تامین آب برای واحد‌های صنعتی خواهد شد.

او از مسئولان سایر استان‌ها هم درخواست کرد تا مدل‌های تامین آب خود را با این روش‌ها هماهنگ و از اجرای خطوط اضافی انتقال آب صرف نظر کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس به درخواست کتبی خود از وزیر نیرو برای تامین هزینه اجرای برخی طرح‌های آبرسانی در این شهرستان‌ها اشاره و گفت: آقای محرابیان در هامش این نامه، موافقت خود را با تامین هزینه مورد نیاز و شتاب بخشی به اجرای ۱۰ کیلومتر باقیمانده خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز اعلام کرد.

قادری گفت: در این نامه از وزیر نیرو، تامین بخشی از هزینه خط انتقال آب از سد درودزن به شهرستان‌های زرقان و خرامه به ویژه روستا‌ها را درخواست کرده بودم که وی، دستور مساعد خود را اعلام کرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه با اعلام موافقت وزیر نیرو در زمینه تکمیل طرح‌های آبرسانی روستایی شهرستان‌های شیراز و زرقان گفت: در خصوص مدول‌های ۲ و ۳ تصفیه خانه دوم شهر شیراز نیز دستور تهیه گزارش به منظور تصمیم گیری صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنوب فارس نماینده مجلس واحد های صنعتی سرمایه گذار شهرستان ها قادری گفت وزیر نیرو انتقال آب تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۱۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر نیرو از پست‌های ۴۰۰ کیلوولت برق باغستان کرج و چهارباغ

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو پیش از ظهر دوشنبه با همراهی مجتبی عبداللهی، استاندار البرز از پست‌های ۴۰۰ کیلوولت برق در باغستان کرج و چهارباغ بازدید کرد.

پست باغستان در سال گذشته به عنوان اولین پست ۴۰۰ کیلوولت البرز با حضور وزیر نیرو مورد بهره برداری قرار گرفت و مقرر شد دو پست دیگر نیز در این استان راه اندازی شود.

ایجاد پست ۴۰۰ کیلوولت برق در چهارباغ نیز در سال گذشته در سفر وزیر نیرو به استان البرز مصوب و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

تأمین اعتبارات و رفع موانع جهت تسریع در تکمیل پست، از جمله موضوعات مورد بررسی در این بازدید بود.

کد خبر 6092076

دیگر خبرها

  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیر فخری: کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • بازدید وزیر نیرو از پست‌های ۴۰۰ کیلوولت برق باغستان کرج و چهارباغ
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • ارزش صادرات فرش ماشینی به ۲۸۰ میلیون دلار رسید