Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی تماس‌ها مقارن ظهر امروز (جمعه) از مناطق غربی اوکراین حاکی از این بود که دسته‌هایی از جنگجویان خارجی اجاره‌ای سوار بر کامیون‌های نظامی در حال عزیمت به مناطق درگیری در شرق این کشور هستند. منابع محلی گفتند که هنگام عبور از جاده‌های منتهی به شهر‌های غربی اوکراین، حرکت مخالف ده‌ها خودرو حامل جنگجویان خارجی به سمت مناطق درگیری در شرق این کشور را دیده بوده اند که اوکراینی‌ها و برخی کشور‌های اروپایی از آنان به عنوان «جنگجویان داوطلب» یاد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این افراد که عمدتا سوار بر خودرو‌های سنگین نظامی بودند، اکثرا مسلح بودند و همچنین ده‌ها خودرو سنگین حامل تجهیزات نظامی هم در ستون‌های طولانی به سمت شرق اوکراین حرکت می‌کرد.

تا ساعت مخابره خبر تاکنون جمهوری چک به طور رسمی اعزام جنگجویانی از این کشور برای نبرد با ارتش روسیه را تایید کرده است، اما در عین حال برخی کشور‌های اروپایی نیز در روز‌های اخیر از بازکردن دروازه‌هایی برای ورود نیرو‌های خارجی با عنوان «جنگجویان داوطلب خارجی» خبر داده بودند.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهوری اوکراین که از تلاش هایش برای کشاندن دیگر دولت‌های اروپایی به جنگ با روسیه به نظر ناامید می‌رسد، همچنان درخواست عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو را پیگیری می‌کند، این در حالی است که طرف‌های غربی نه تنها هیچ کمک مستقیم نظامی به این کشور نکرده اند، حتی موضوع درخواست عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو را هم با سکوت طی می‌کنند.

زلنسکی در روز‌های اخیر همچنین بار‌ها خواستار پیوستن جنگجویانی از سایر کشور‌ها به نظامیان اوکراینی بوده است.

کارشناسان معتقدند رئیس جمهوری اوکراین که با محاسبه‌های اشتباه خود که تصور می‌کرد غربی‌ها از وی در برابر ارتش سرخ حفاظت می‌کنند، با درخواست‌های مصرانه برای عضویت در ناتو، مسکو را تحریک به اقدام نظامی کرد.

اکنون نیز به نظر می‌رسد زلنسکی در به کار گیری نیرو‌های خارجی شتاب زده عمل کرده و بار دیگر دچار خطا در محاسبات خود شده است.

سابقه و تجربه استفاده از جنگجویان اجاره‌ای در بحران‌های مختلف بین المللی نشان داده است که عوارض و تبعات آن بیش از منافع چنین سیاست‌هایی است.

جنگجویان خارجی دوره درگیری‌ها را طولانی می‌کنند؛ تلاش‌های صلح را عقیم کرده و به عقب می‌اندازند؛ از ظرفیت‌های میزبان زالو وار استفاده می‌کنند؛ در میان آنان عوامل گروه‌های تروریستی شناخته شده، به صحنه بحران رسوخ و نفوذ می‌کنند و مهمتر اینکه در پایان جنگ و درگیری‌ها روی دست میزبان می‌مانند و به استخوان در گلو تبدیل می‌شوند.

حال باید دید آیا اوکراین با چنین روندی به سمت تبدیل شدن به «پاتوق تروریست ها» می‌رود، یا رهبران این کشور حساسیت موضوع را درک کرده و سریع این روند را اصلاح خواهند کرد؟

منبع: ایرنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: اوکراین پاتوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۱۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم

به گزارش جام جم آنلاین، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه در دیدار با امیرسرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران گفت که روسیه آماده گسترش همکاری‌ نظامی با ایران است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز(جمعه) در دیدار با همتای ایرانی خود در حاشیه نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، گفت: ما آمادگی خود برای پیشرفت و گسترش بیشتر همکاری سودمند دوجانبه نظامی و همکاری نظامی-فنی را اعلام می‌کنیم.

تاکید شویگو بر آمادگی مسکو برای گسترش همکاری‌های نظامی با ایران با وجود پابرجا بودن ادعای غرب درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین انجام شده است.

ایران ادعای عرضه پهپادهای جنگی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را رد کرده و همکاری‌های نظامی با مسکو را در چارجوب روابط دفاعی دوجانبه با این کشور دانسته است.

مسکو نیز گفته بر خلاف اوکراین که برای پیش بردن جنگ به تسلیحات و مهمات متحدان غربی خود متکی است، در این جنگ از تولیدات صنایع نظامی داخلی استفاده می‌کند.

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • پشت پرده فعال‌شدن دیپلماسی آفریقاییِ ایران چیست؟
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • ایران آماده تعامل است/ ۱۵۳ میلیارد دلار حجم تجارت خارجی داریم
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • چین : ناتو مسئول اصلی جنگ اوکراین است
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • آماده گسترش همکاری‌های نظامی با ایران هستیم