Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نباید در موضوع سهمیه‌ها ورود کند و یا اینکه باید ورودی کار آمد و با نتایج مثبت داشته باشد. مهرداد ویس کرمی در مورد سهمیه‌های کنکور و ساماندهی آن از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌وگو با میزان گفت:شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌گوید ۲۶ نوع سهمیه در کنکور وجود دارد، اما مرکز پژوهش‌های مجلس این تعداد را ۳۱ عنوان سهمیه برشمرده است، مشکل این اختلافات این است که یک نوع سیاست‌گذاری کلان باید شود و از یک جایی این باب بسته شده و حد و حدود آن تعیین شود تا دوباره گسترش پیدا نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی قول ورود به موضوع ساماندهی سهمیه‌های کنکور را داده است ،گفت: در موضوع حل مشکلات دانشجویان خارج از کشور این ورود به خوبی انجام گرفته است و قرار بر این شد که وزرات بهداشت آیین نامه آن را تهیه کند تا این موضوع سرو سامان پیدا کند. اما اینکه مقرراتی گذاشته شود که با فشار کم و یا زیاد جابه جا و به حالت تعلیق درآید کارآمد نیست.

وی با ابراز خرسندی از ساماندهی سهمیه‌های کنکور گفت: امیدواریم این شهامت وجود داشته باشد که در موضوع سهمیه‌ها به خوبی ورود صورت گیرد و این سهمیه‌ها به سمت عادلانه شدن پیش رود، چرا که این سهمیه‌ها بیشتر به ضرر محرومان است.

 ویس کرمی گفت با توجه به اینکه دانش آموزان مناطق محروم یکی از محور‌های سهمیه‌های کنکور هستند، اما از  بین پذیرفته شدگان سهم کمتری را این دانش آموزان به خود اختصاص داده اند یعنی داوطلبان آزاد منطقه ۳، تنها ۶ درصد سهمیه دارند و باید گفت که این میزان ناعدالتی فاجعه است.

وی با انتقاد از اینکه بعضی از این سهمیه‌های موجب شده است که برخی از داوطلبان با رتبه‌های بالای ۱۲۰ هزار پزشکی قبول شوند گفت: برای جلوگیری از چنین مواردی ورود شورا در بحث سازماندهی سهمیه‌ها باید بگونه‌ای باشد که نتیجه مثبتی حاصل شود از این رو شورای عالی انقلاب فرهنگی یا نباید در این موضوع ورود کند و یا اینکه  ورودی کار آمد و با نتایج مثبت داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از مصوبات کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:ورود شورا به این بحث موجب نابسامان‌تر شدن پذیرش دانشجویان در دانشگاه می‌شود هر چند که مخالفت‌های زیادی بر علیه آن در مجلس و موضوع اعمال معدل و افزایش سهم سوابق تحصیلی وجود دارد، از این رو در نظر داریم تا فرصت هست یک اعمال نظر‌هایی در این زمینه انجام گیرد.

نماینده مردم لرستان گفت:در حال حاضر سهم سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور مثبت است که با مصوبه شورا دروس عمومی از کنکور حذف و معدل و سابقه تحصیلی تعیین کننده می‌شود که این امر با توجه به زیرساختی که ما در آموزش و پرورش داریم  موجب بروز  رانت و فساد  به آموزش و پرورش می‌شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم با بازنگری‌هایی که در این مصوبات صورت خواهد گرفت و یا اصلاحیه‌های خود شورا اشکالات آن برطرف شود.

  بیشتر بخوانید: نیازی به ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی در موضوع کنکور نبود/قانون گذاری شان مجلس است
انتهای پیام/ برچسب ها: آموزش پزشکی وزارت علوم ویس کرمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آموزش پزشکی وزارت علوم ویس کرمی شورای عالی انقلاب فرهنگی سهمیه های کنکور دانش آموزان ورود شورا سهمیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۱۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان در جلسات 472 و 473 شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت‌الاسلام و المسلمین خسروپناه دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور اعضای این شورا که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، به تصویب رسید.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره گفت: با توجه به نبود ساختار فرابخشی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت ها و امور مربوط به دوره نوجوانی؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی در آبان سال گذشته مصوب کرد که امور مربوط به دوره نوجوانی به وظایف شورای عالی جوانان الحاق و اضافه و در این راستا اساسنامه شورای عالی جوانان تکمیل شود.

غلامرضا بصیرنیا افزود: اساسنامه اصلاحی شورای عالی نوجوانان و جوانان در جلسه 472 شورای معین طرح و بررسی شد و در بخش اهداف، وظایف و ترکیب این شورا؛ برنامه‎ ریزی، هماهنگی و تقسیم کار دستگاهی فعالیت برای دوره نوجوانی نیز لحاظ شد.

همچنین با توجه به ضرورت چابک سازی ساختار و به منظور تسهیل در فرایند تصمیم گیری و پیشبرد امور مهم در دوره نوجوانی و جوانی؛ ترکیب شورای عالی نوجوانان و جوانان با رویکرد کارآمدسازی و اثربخشی به سمت تعدیل و تغییر سوق داده شد و مقرر شد در ترکیب آن با توجه به ضرورت حاکمیت یک نگاه جامع و تخصصی نسبت به امور و مسائل مهم نوجوانان و جوانان؛ از حضور و مشارکت متخصصان حوزه های مختلف و دستگاهها ذی ربط حسب مورد نیز استفاده شود.

دبیر شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین گفت: در جلسه 473 این شورا؛ به استقبال چشمگیر از آیین مذهبی اعتکاف و افزایش تعداد معتکفین به ویژه نوجوانان و جوانان در مقایسه با سنوات قبل اشاره شد و در ادامه اساسنامه ستاد مرکزی اعتکاف طرح و بررسی شد و به زودی به صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه خواهد شد که امید است با تشکیل این ستاد؛ شرایط و بستر مناسب برای رشد و گسترش فرهنگ و آئین متعالی اعتکاف در سطح ملی و بین‌المللی فراهم آید.

دیگر خبرها

  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • آزمون دانشگاه فرهنگیان مجزا برگزار می‌شود
  • مجزا برگزار شدن آزمون دانشگاه فرهنگیان از سال آینده
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • تقدیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان تصویب شد
  • تصویب و تکمیل اساسنامه شورای عالی نوجوانان و جوانان
  • گزارش تصویری | تقدیر دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال رستگاری
  • آموزش هوش مصنوعی به دانش‌آموزان مناطق محروم