Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس رمز ارز و فناوری بلاکچین گفت: تمرکز گرایی مد نظر برخی مسوولین نه تنها به نفع مردم و اقتصاد کشور نیست، بلکه تحلیل‌های داخل شبکه را بنحوی ارائه می‌دهد که قبل از ما نهاد‌های امنیتی آمریکایی و اروپایی بهتر از ما می‌دانند صرافی‌های ما چقدر ورود و خروج پول دارند.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، رمز ارز‌ها به عنوان فناوری‌های نوین در بخش‌های پولی به تدریج شناخته می‌شوند و در اقتصاد دنیا برای خود جایی باز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقمندی سرمایه گذاران به ورود به چنین فضایی و استفاده‌های متعدد از رمز ارز‌ها در اقتصاد‌های رو به رشد، مسوولین ما را به ساختن رمز ارز ریال و ورود به این حوزه برای قانونگذاری و موارد دیگری سوق داده است، اما ابهامات موجود، ارزیابی‌های مثبت یا منفی از اهداف و برنامه‌های مسوولین دراین بخش را زیر سوال می‌برد. تمرکز گرایی در فناوری‌های جدیدی مثل رمز ارز‌ها و حاکمیت بانک مرکزی و دولت بر این بخش برای جلوگیری از کلاهبرداری تا چه اندازه درست است؟ اصوا دولت‌های دیگر در این موضوع چه رویکرد‌هایی دارند در گفتگو با کارشناس رمز ارز و فناوری‌های دیجیتال مطرح شده است.


محمدرضا قدوسی؛ کارشناس رمز ارز و بلاکچین در گفتگو با دانشجو در پاسخ به این سوال که برای پاسخگویی به نگرانی‌های برخی از سرمایه گذاران رمز ارز، آیا راه اندازی نهاد‌هایی برای پیگیری کلاهبردای و تخلف دراین موضوع می‌تواند کمک کننده باشد، و رویکرد کشور‌های مختلف نسبت به این موضوع چیست، گفت: به هر حال در دنیای ارز‌های دیجیتال نیز امکان کلاهبرداری با توجه به عدم شناخت کافی از زیر و بم این فضا برای تازه واردان وجود دارد، پس به طور قاطع نمی‌توان این موضوع را رد کرد که در این فضا هیچ تخلفی صورت نمی‌گیرد، هر چند این فضا به شدت شفاف است.

وی دراین باره بیشتر توضیح داد و گفت: اتفاقا نهاد‌هایی که در دنیا سعی می‌کنند به جای برخورد سلبی و متمرکز که همه چیز باید از یک کانال آن هم کانال مد نظر آن‌ها رد شود، تلاش می‌کنند ابزار‌های غیر متمرکز را به کار بگیرند و به گونه‌ای رفتار نکنند که اطلاعات در یک شبکه متمرکز قابل دسترسی باشد چرا که این موضوع تبعات مختلفی به دنبال دارد.

وی در خصوص تبعات تمرکز گرایی که درداخل کشور برای رصد رمز ارز‌ها مورد نظر مسوولین است، گفت: تمرکز گرایی مد نظر برخی مسوولین نه تنها به نفع مردم و اقتصاد کشور نیست، بلکه تحلیل‌های داخل شبکه را بنحوی ارائه می‌دهد که قبل از اینکه ما بدانیم در کشور چقدر رمز ارز داریم، نهاد‌های امنیتی آمریکایی و اروپایی بهتر از ما می‌دانند صرافی‌های ما چقدر ورود و خروج پول دارند.

محمد رضا قدوسی در این باره تصریح کرد: به دلیل تمرکز گرایی ما، آن‌ها به خوبی می‌دانند از هر صرافی چه میزانی و به کدام مقصد رفته است. پول‌هایی که به زعم آن‌ها دور زدن و نقض تحریم‌ها محسوب می‌شود، وارد کدام صرافی‌ها و خرج چه هزینه‌هایی شده است.

کارشناس رمز ارز با تاکید بر اینکه تمرکز گرایی بر فناوری‌های جدید خطراتی به دنبال دارد، خاطر نشان کرد: بنابراین ما سعی می‌کنیم مردم را مجبور به رد شدن از کانال‌هایی کنیم که مطلوب نیست. اتفاقا همین موارد است که باعث ریزش در این دسته از سرمایه گذاری‌ها یا ورود به اشکال دیگری یا مهاجرت برای تسهیل سرمایه گذاری در رمز ارز‌ها می‌شود.

کارشناس رمز ارز درباره پیامد‌های رویکرد‌های تمرکز گرای مسوولین در بازار و دنیای رمز ارز‌ها گفت: هر چند مسوولین سعی کنند رویکرد‌های سلبی نسبت به این موضوع داشته باشند، اما قادر به بستن و تعطیلی این بازار نیستند، چرا که مردم همچنان مایل به خرید رمز ارز هستند و با هم مبادله خواهند داشت، اما با تمرکز گرایی دولت گزینه‌های غیر شفاف یعنی رویکرد‌های زیر زمینی را مد نظر قرار می‌دهند.

محمد رضا قدوسی درباره اشکالات رویکرد‌های تمرکز گرایانه دولت و مجلس گفت: تمرکز سازی روی فناور‌های جدید، یعنی دعوت یا مجبور کردن مردم به اینکه دراین فضا باید با اجازه و اطلاع ما خرید و فروش کنید قطعا موفق نمی‌شود، چرا که فناوری‌های جدید قابلیت اجازه گرفتن و صدور احکام دولتی را کاملا بسته است، بنابراین مردم زیر بار نمی‌روند، یا بخشی از مردم از این بازار بیرون می‌رود یا اینکه مبادلات خود را به شکل زیر زمینی انجام می‌دهند.

وی در ادامه به رویکرد دیگری در این موضوع اشاره کرد و گفت: رویکرد سوم این است که بپذیریم این رویکرد زیر زمینی است و در واقع وقعی برای دولت قائل نیست که وارد بازی شود. رویکرد دیگری که اصولا دولت برای مبارزه با کلاهبرداری در این بخش به کار می‌گیرد که البته این گزینه خوب است، کنار زمین نشستن و استفاده از ابزار‌های نظارتی و کنترلی شدید، برای اینکه اگر بازی از کنترل خارج شد درجا‌هایی که قابل اقدام و عمل است ازاین اتفاق جلوگیری کنند.

وی در پاسخ به این سوال که به هر حال کلاهبرداری همیشه اتفاق می‌افتد، اما با توجه به شفافیت این حوزه، آیا این موضوع و شفافیتی که ایجاد می‌کند باعث می‌شود که کلاهبرداران کمتر کلاهبرداری کنند، گفت: ارجاع بدهم به تحلیل دانشکده "ام آی تی" آمریکا که اثبات کرد به لحاظ منطقی، کمی و عددی در این حوزه اگر نیم درصد جرائمی انجام می‌شود، نزدیک دو درصد مربوط به اسکناس است، چرا که در اسکناس این اتفاق بیشتر رخ می‌دهد، چون اسکناس به سادگی قابل دنبال کردن نیست در حالی که شبکه بلاکچین شفاف است علاوه بر اینکه افرادی که از این پول استفاده کنند و کار‌های متفاوتی انجام دهند همزمان قابلیت رسیدگی برای مشکلات را دارد تا در لحظه نیاز قابل اقدام و پیگیری باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بلاک چین رمزارز ها بیت کوین صرافی کارشناس رمز ارز تمرکز گرایی رمز ارز ها مد نظر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۲۰۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توخل جواب رئیس بایرن را داد

به گزارش "ورزش سه"، توماس توخل در پایان فصل از بایرن مونیخ جدا می‌شود. در رابطه با دوران او در این باشگاه نظرات متفاوتی وجود دارد اما قطعا یکی از جالب‌ترین‌ها از سوی رئیس باشگاه مونیخی است.

اولی هوینس درباره رابطه‌اش با توخل می‌گوید: «توماس توخل را سرزنش نمی‌کنم، او اغلب در تگرنسی با من شام می‌خورد، من با او خیلی خوب هستم.»

با این حال، هوینس می‌گوید: «او نگرش متفاوتی دارد. او فکر نمی‌کند که بتواند روی پیشرفت بازیکنانی مانند دیویس، پاولوویچ یا موسیالا کار کند. اگر جواب نداد باید یک بازیکن دیگر بخرید. من فکر می‌کنم باید روی بازیکنان سخت کار کنید و به آنها اعتماد‌به‌نفس بدهید.»

امروز و قبل از شروع بازی بایرن با فرانکفورت، توخل پاسخ این اظهارنظر رئیس را داد و گفت: «این خیلی دور از واقعیت است و من حتی نمی دانم چگونه به آن پاسخ دهم. اگر من چیزی را در 15 سال گذشته ثابت کرده باشم، این است که بازیکنان آکادمی اگر خوب کار کنند، همیشه جایگاهی ویژه در کنار من دارند. من به سختی می توانم حرف های اولی هوینس را درک کنم.»

دیگر خبرها

  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • تاثیرات سلوکیان بر خاورمیانه: از تاثیر بر هنر و فلسفه تا مواجهه با شورش یهودیان
  • توخل جواب رئیس بایرن را داد
  • رییس قوه قضاییه: برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی است؛ نمی‌توان صرفاً با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد
  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است