Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@17:23:16 GMT

جزئیات جذب دانشجوی ارشد و دکتری در پژوهشگاه ها

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۲۰۴۹

جزئیات جذب دانشجوی ارشد و دکتری در پژوهشگاه ها

پیمان صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص جذب دانشجویان ارشد و دکتری در پژوهشگاه ها با بیان اینکه در گذشته در همین ارتباط اتفاق خوبی افتاده است، گفت: اینکه دانشجویان دکترای پژوهش محور به پژوهشگاه ها داده شد، ثمرات خوبی به همراه داشت. پژوهشگاه قراردادی را با سازمانی بیرون از خود داشت و برای انجام این قرارداد افرادی آمدند آموزش دیدند و تمرین داده شده و دکتری گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح نظر و هدف این بود که این افراد بروند و روی همین پروژه هایی که اشاره کردم کار کنند و نهایتا در همان سازمان های بیرونی طرف قرارداد با پژوهشگاه ها مشغول به کار شوند.

صالحی ادامه داد: اما پژوهشگاه های ما در برخی تحقیقاتشان مشکل دارند؛ یعنی تحقیقاتشان گستره بیشتری داشته و نیاز به نیروهایی دارند که لزوما نباید دانشجوی دکتری باشد. یکی از این نیروها پست داک ها هستند. مسئله ای که وجود دارد این است حقوقی که باید به پست داک پرداخت بشود، حقوقی است در سطح یک استادیار تازه استخدام شده. بنابراین ممکن است آن پروژه ها توان این را که بتوانند از پست داک استفاده کنند نداشته باشند. پس توجه به نیاز پژوهشگاه ها برای اینکه بتوانند تا حدی از دانشجویان ارشد و دکتری استفاده کنند، مهم است.

معاون پژوهشی وزارت علوم گفت: یک مورد دیگر هم که باید به آن اشاره کنم این است که اصولا شادابی محیط های علمی بدون دانشجو ممکن نیست. در واقع این دانشجو است که شادابی و نشاط را به محیط پژوهشی و علمی منتقل می کند. اینکه من بروم در پژوهشگاهی که فقط و فقط طرح هایی وجود داشته باشد و تعدادی اعضای هیات علمی باشند و کار را انجام دهند، این به نظر من عاری از نشاط و فضای انگیزشی است.

وی افزود: به عقیده من پژوهشگاه ها برای اجرای همین مامورتهایی که وزارت علوم در حوزه های تخصصی برایشان مشخص کرده است، نیاز به یک تعداد حداقلی دانشجویی دارند که این حداقل را ما ان شالله با هماهنگی معاون محترم آموزش وزارت علوم و شورای گسترش تعیین خواهیم کرد و به امید خدا در سال ۱۴۰۱در پذیرش دانشجوی آنها منعکس خواهد شد.

صالحی درباره نحوه پذیرش این دانشجوها با بیان اینکه تعداد این دانشجویان و سهمیه ها مستقیما تابعی از تعداد طرح های اعلام شده از سوی پژوهشگاه ها خواهد بود اظهار داشت: نحوه پذیرش هم مثل گذشته به این شکل خواهد بود که تعدادی سهمیه به آنها تعلق می گیرد. بهترین حالت برای پژوهشگاه ها این است که وقتی دانشجو می خواهد جذب شود، از انجا که پژوهشگاه ها حسب نیازشان از قبل با ما مکاتبه و طرح های خود را اعلام کرده اند، قطعا بواسطه همان طرح ها، به آنها دانشجو داده شود و از ابتدا مشخص باشد که این تعداد دانشجو برای کدام طرح پژوهشی به پژوهشگاه خواهند رفت.

کد خبر 5438625 مهتاب چابوک

منبع: مهر

کلیدواژه: پیمان صالحی وزارت علوم وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی آموزش مهارتی اوکراین دانشگاه تهران دانشجویان ایرانی خارج از کشور لایحه ساماندهی سهمیه های آموزش عالی آزمون دستیاری مرکز سنجش آموزش پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سازمان سنجش آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی دوره های فراگیر ارشد پژوهشگاه ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۲۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند

به دنبال خیزش اعتراضی دانشجویان در دست‌کم ۱۵ دانشگاه در سرتاسر ایالات متحده علیه جنایات تل‌آویو و همدستی واشنگتن با آن، حدود ۶۰۰ نفر بازداشت شده‌اند.

به گزارش ایسنا، طی روزهای اخیر همچنان که تعداد دانشجویان معترض علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه افزایش یافت، نیروهای امنیتی آمریکا و بعضا مقامات دانشگاه‌ها سرکوب بی‌سابقه‌ای را علیه دانشجویان اعمال کردند.

پایگاه خبری اکسیوس گزارش کرد که طی این اعتراضات، حدود ۶۰۰ نفر دستگیر شده‌اند.

دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های متعددی در سرتاسر ایالات متحده از جمله دانشگاه کلمبیا، دانشگاه ییل، ام‌آی‌تی، دانشگاه تافتس، دانشگاه میشیگان و دانشگاه ایالتی پلی‌تکنیک کالیفرنیا، مینه‌سوتا و دانشگاه نیویورک، محوطه‌های دانشگاه را به صحنه اعتراضات علیه جنایات رژیم صهیونیستی و همدستی آمریکا با این رژیم بدل کردند.

این پایگاه خبری گزارش داد که اکنون حدود ۶۰۰ نفر از برخی دانشگاه‌های مذکور در بازداشت به سر می‌برند.

در این میان، سازمانی در دانشگاه کلمبیا خواسته تا حضور پلیس در محوطه دانشگاه خاتمه یابد و هم‌چنین دانشگاه کالیفرنیای جنوبی هم خواستار عفو کامل دانشجویان، کارکنان و اساتیدی شده که به دلیل فعالیت‌های حامی فلسطینی دستگیر یا تنبیه شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آکسیوس: ۶۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در آمریکا بازداشت شده‌اند
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • پذیرش دانشجوی خارجی در ارشد هوشبری در دانشگاه جندی شاپور اهواز
  • دستگیری بیش از ۱۰۰ دانشجوی دانشگاه امرسون؛ حذف تصاویر حمله پلیس آمریکا به دانشجویان
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند