Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@13:12:05 GMT

رئیس سازمان صمت: ۷۱ درصد معادن کرمانشاه فعال است

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۲۳۲۸

رئیس سازمان صمت: ۷۱ درصد معادن کرمانشاه فعال است

«محسن دارابی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر تعداد ۸۴ پروانه اکتشاف و ۲۲۲ پروانه بهره‌برداری معادن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شده است.

وی همچنین تعداد کل معادن استان کرمانشاه را ۲۲۲ فقره اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۷۶ فقره فعال است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه میزان اشتغال‌زایی معادن مذکور را ۲ هزار و ۲۸۹ نفر به‌صورت مستقیم، اعلام کرد و افزود: هدف این است که بتوانیم با سرعت بخشیدن به اقدامات اداری، آموزشی و رفع موانع و مشکلات، برافزایش کارکرد، میزان بهره‌وری و اشتغال معادن استان بیافزائیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دارابی در خصوص پهنه های استان نیز توضیح داد: در کرمانشاه پنج پهنه گیلانغرب، سنقر، هرسین، اسلام آباد غرب و پهنه میانی در مجموع حدود ۱۶ هزار کیلومتر مربع مساحت دارند و آخرین پهنه آزاد شده، پهنه سنقر است.

وی بیان داشت: ۹۰ درصد معادن استان از نوع مصالح ساختمانی است و مانند دیگر استان های کویری کشور زیاد غنی نیست با این حال برای بهره برداری از آنها از ۱۲ دستگاه ها اجرایی مانند محیط زیست، شرکت آب منطقه ای، منابع طبیعی راه و شهرسازی و دیگر ادارات استعلام می شود اما بعد از مدتها تلاش برای کسب مجوز با یک مصوبه محلی و چند معارض همه فعالیت های متوقف می شود.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۴ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی و با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل شده است.

برچسب‌ها گیلانغرب وزارت صنعت معدن و تجارت هرسین سنقر اشتغال زایی مواد معدنی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گیلانغرب وزارت صنعت معدن و تجارت هرسین گیلانغرب وزارت صنعت معدن و تجارت هرسین سنقر اشتغال زایی مواد معدنی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۲۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد جامعه استان از طرح فجرانه استفاده کردند

مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه طرح‌های فجرانه و یسنا همچنان ادامه دارند، گفت: طرح فجرانه برای هفت دهک اول جامعه صادر شده که در استان با استقبال‌های خوبی مواجه شده، بیش از پنج هزار فروشگاه خرد و کلان متصل به طرح کالابرگ هستند.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد جامعه استان کرمانشاه از طرح فجرانه استفاده کردند و ۱۶ میلیارد ریال آورده طرح کالابرگ بود، دولت بنا دارد این طرح را ادامه دهد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص طرح یسنا بیان کرد: مرحله دوم این طرح از ۳۰ فروردین ماه آغاز شده و این طرح برای مادران شیرده فرزندان زیر ۲ سال با هدف حمایت از خانوار در راستای فرزندآوری اجرا می‌شود.

احمدی در پایان، گفت: مشمولین این طرح سه دهک اول جامعه هستند که ۹۳۵ هزار مادر در دور دوم در کشور شناسایی شده و ۶ میلیون ریال به صورت ماهانه تسهیلات به آن‌ها داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • ۲۰۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن برای عمران خواف تخصیص یافت
  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در دوره دوم انتخابات مشهد و کلات فعال است
  • ۸۰ درصد جامعه استان از طرح فجرانه استفاده کردند
  • سیل خسارتی به ذخایر گندم‌ وارد نکرد
  • نرخ شهریه مدارس غیردولتی چه زمانی اعلام می شود؟/ امکان کاهش‌ شهریه برخی مدارس