Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در واپسین روز از هفته گذشته شهرستان های مختلف ایلام زیر توده ای غلیظ از گرد و غبار مدفون شدند و غلظت این توده در ایلام به ۵۰ و در سرابله به ۵۴ برابر حد مجاز رسید (حد مجاز غلظت الودگی در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب است).

توده باعث لغو پروازهای صبح دیروز فرودگاه شهدای ایلام شد و ستاد بحران در جلسه شامگاه جمعه خود برای امروز شنبه مدارس شهرستان های دهلران، آبدانان و دره شهر را تعطیل کرد و ادارات این مناطق نیز با ۲ ساعت تاخیر آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این توده غلیظ بامداد جمعه از طرف بیابان های عراق، سوریه و اردن وارد جدار مرزی کشور شد و بیشتر استان ها را در برگرفت.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی میزان مبتلایان استان ایلام به ویروس کرونا ۵۰ درصد کاهش یافتند که غیرحضوری شدن مدارس در کاهش میزان ابتلا و مراجعه به مراکز درمانی موثر بوده است. 

طبق آخرین رنگ بندی هفته گذشته دهلران، مهران، چرداول، آبدانان و دره شهر در وضعیت قرمز و شهرستان های ایلام، چوار، هلیلان، ملکشاهی، بدره، سیروان و ایوان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

شهریار عباسی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام هم گفت: نباید از خطر کرونا و شیوع مجدد آن در ایام پایانی سال با توجه به تجمعات و شلوغی بازار و دید و بازدیدها و حضور در آرامستان ها غافل شد و باید نسبت به رعایت پروتکل ها و همچنین دستورالعمل های ستاد استانی کرونا در این ایام در مراکز تجمعی توجه ویژه شود و میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی باید با اتخاذ تدابیر کامل نسبت به لحاظ نمودن پروتکل ها در برنامه های نوروزی و تفرجگاه ها توجه ویژه داشته باشد.
 
محمدسبحان حسنی معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام در دیدار با نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل از دایر شدن مرکز قرنطینه در مرز مهران خبر داد و گفت: با توجه به تردد تعداد زیاد اتباع و مهاجرین خارجی کشور به عراق از طریق مرز مهران مرکز قرنطینه اتباع و مهاجرین خارجی و با توجه به شرایط کرونا و ارائه خدمات به اتباع خارجی در پایانه مرزی مهران راه اندازی می شود.

مالک روشنی معاونت اجتماعی دادگستری کل استان ایلام در نشست کمیته پیشگیری از وقوع جرم و حفاظت از اراضی ملی آبدانان گفت: امسال رفتار و اقدامات خشونت آمیز عمدی در ابعاد فردی و اجتماعی در سطح استان ۳۰ درصد نسبت به پارسال افزایش یافته که عمده آنها شامل پرونده های مربوط به خشونت عمدی، قدرت نمایی با سلاح در انزار عمومی، ضرب و شتم و تعدی به افراد ، منازعات جمعی و درگیری های فیزیکی است.

فیلم سینمایی مستند - داستانی مستطیل قرمز با موضوع زمین فوتبال چوار همچنان در حال اکران است و هفته گذشته استاندار ایلام به تماشای اکران عمومی این فیلم نشست و در حاشیه دیدن این فیلم اظهار داشت: این فیلم یادآور صحنه خونبار و کم نظیر جنایت جنایتکاران در تاریخ است و این فیلم گام اول و نخست برای شناساندن این صحنه دردناک در بین عموم مردم است و باید در ادامه نسبت به تبیین موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در این دیار بیشتر پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نیز در دیدار با برادران صیدخانی کارگردانان این فیلم سینمایی اظهار داشت: فیلم مستطیل قرمز؛ اولین لبیک هنری به فرمان رهبر معظم انقلاب برای شناساندن واقعه تاریخی زمین فوتبال چوار بود و به برکت خون شهدا و بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری فضا برای فضا برای ساخت فیلم و کارهای شاخص فرهنگی-هنری فراهم شده است و همه ما مدیون ایشان هستیم که با تیزبینی و نگاه هنرمندانه ای که دارند روی مظلومیت استان ایلام و ابعاد ناشناخته ای که هنوز برای مردم استان هم مشخص نشده است، اشارات ارزشمندی عنایت فرمودند.

از ۱۴ هزار تبعه خارجی ساکن استان ایلام ۱۲ هزار نفر آنها موفق به دریافت شناسنامه شده اند و با توجه به قوانین جدید فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی در استان ۳۵۰ پرونده در سال گذشته تشکیل شد.

مجموعه سه جلدی کتاب شاهنامه کردی ایلامی اثر سیاوش لطفی‌کار هفته گذشته در استان رونمایی شد این کتاب در کمیته کتب ارزشمند وزارت ارشاد در حوزه فرهنگ و ادبیات ملی تایید و مورد حمایت قرار گرفته است.

سیاوش لطفی کار تاکنون هزاران بیت را به سبک شاهنامه و به زبان کُردی نوشته است که در قالب آثاری همچون خورشید خاور، رستم و زردآهنگ تورانی، رستم و حضرت سلیمان و امیر ارسلان رومی منتشر شده اند.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا اتباع خارجی گرد و غبار شهدای زمین فوتبال چوار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا اتباع خارجی ایلام ویروس کرونا اتباع خارجی گرد و غبار شهدای زمین فوتبال چوار استان ایلام هفته گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد

ایسنا/یزد معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری دارای مجوز در استان و معافیت این آموزشگاه‌ها از پرداخت مالیات، اعلام کرد: افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه این آموزشگاه‌ها به وزارت ارشاد پیشنهاد شده است.

  «سیدعباس دهقان» در نشست با مدیران مسئولان آموزشگاههای آزاد هنری استان افزود: مطابق بند «ل» ماده ۱۳۹ قانون مالیات های مستقیم بر آموزشگاهها، این صنف از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی در عین حال تاکید کرد: آموزشگاه‌ها برای معافیت از مالیات می‌بایست فرم اظهارنامه مالیاتی و دفتر اسناد مالی داشته باشند و فعالیت اقتصادی نیز در آموزشگاه آزاد هنری نداشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به حمایت از آموزشگاههای آزاد هنری استان اظهار کرد: در راستای تداوم فعالیت هنری و همچنین تجهیز کردن آموزشگاه‌ها پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه بر مبنای تعرفه سه ماهه آخر سال گذشته به دفتر بر نامه‌ریزی و آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه شد.

این مسئول ادامه داد: همچنین معرفی نامه برای اخذ تسهیلات بانکی طبق درخواست تسهیلات تبصره ۱۶ توسط واحد اشتغال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به آموزشگاههای آزاد هنری انجام می شود.

معاون هنری و سینمایی استان، بر اخذ کارت صلاحیت تدریس توسط هنرآموزان آموزشگاهها تاکید کرد و گفت: آموزشگاه‌هایی که دارای مجوز قدیمی هستند پیگیری لازم برای دریافت مجوز دائمی از سامانه http://sso.farhang.gov.irرا انجام دهند.

دهقان در بخش دیگری از سخنانش رعایت شئونات اسلامی، نصب نرخنامه و مجوز فعالیت، ارایه گزارشهای سه ماهه آموزشگاه را در سامانه مربوطه را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری در رشته‌های تخصصی نمایش، تجسمی، موسیقی، خوشنویسی و هنرهای سنتی با مجوز دائمی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در سطح استان فعالیت می کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • ببینید | افزایش خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • افزایش ۷۲ درصدی سرمایه گذاری خارجی آذربایجان شرقی
  • متوسط طول عمر پستانداران چقدر است؟
  • بازداشت خشونت آمیز استاد دانشگاه اموری آمریکا
  • لحظه بازداشت خشونت‌آمیز استاد اقتصاد دانشگاه اموری در آمریکا | ویدئو
  • با زور نمی‌توان دین‌داری و حجاب ترویج کرد | توئیت فضائلی جریان به ظاهر ارزشی را آشفته کرد | رئیسی مدافع گشت ارشاد است
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • افزایش ۲۰ درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان
  • تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری خارجی ۸ میلیون دلاری در بندر امام امضا شد