Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، شرایط کارخانجات مخابرات راه دور ایران ، آی تی آی، از پس از واگذاری به بخش خصوصی، جز در یکی دو سال نخست، به دلایل مختلف از جمله عدم حمایت دولت از محصولات تولیدی و از دست دادن تنها مشتری تولیدات کارخانه در داخل کشور با ورود اجناس چینی، نا توانی مالک در اداره کارخانه و عدم بر نامه ریزی برای تولیدات به روز و مناسب، رو به وخامت نهاد و در نهایت به ورشکستگی و تعطیلی کارخانه منتهی شد، در حالیکه 1300 کارگر آن در سال 85 مجبور به بازنشستگی پیش از موعد شدند اما تا اکنون پس از گذشت 15 سال همچنان بخشی از مطالبات آنان پرداخت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وقت کشی های مداوم مالک

از آغاز دوره جدید مدیریت ارشد استان تا کنون دست کم سه جلسه در تاریخ های 19 مهرماه، 4 آذر و در نهایت 15 دی ماه با هدف بررسی وضعیت کارخانه آی تی آی، تشکیل شده است. مصوبات همگی این جلسات بر فروش اموال غیر موثر  بر فرآیند تولید کارخانه به جهت پرداخت دیون شرکت و تهیه بخشی از  تجهیزات مورد نیاز کارخانه تاکید می کند. 

مالک و سهامدار اصلی کارخانه نیز که در همه این جلسات حضور داشته در انتها قول مساعد داده است که طبق زمان بندی تعیین شده نسبت به انجام مقدمات مزایده این اموال اقدام کند؛ مسئله ای که دقیقا پس از پایان جلسه به فراموشی سپرده شده و از انجام آن شانه خالی می کند.

عملکرد دوگانه مالک و وقت کشی های مداوم وی سبب شده، حل بحران مطالبات بازنشستگان تا کنون که 15 سال می گذرد، به طول انجامد.

در آخرین جلسه، در تاریخ 15 دی ماه، که مسائل کارخانه آی تی آی در دستور کار شورای پیگیری حقوق عامه قرار گرفت، مالک بار دیگر متعهد شد، نسبت به فروش اموال مازاد کارخانه اقدام کند، اما تا کنون که دو ماه از این جلسه میگذرد، هیچ گونه مراجعه ای به شهرداری جهت تغییر کاربری و فروش زمین از سوی وی انجام نگرفته است.

هاشم شمشیری، رئیس کانون بازنشستگان آی تی آی در این باره به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: برای انجام مراحل تغییر کاربری یک سری مدارک و  نقشه utm نیاز بود که طی تماسی که با مدیر عامل گرفته شد از تحویل آن خودداری کرد و گفت: باید با نامه رسمی و به شکل مکتوب از سوی مسئولان این تقاضا مطرح شود.

این تقاضای جدید در حالی مطرح میشود که وی در جلسه 15 دی ماه، متعهد به انجام اقدامات فروش املاک شده و نیازی به چنین نامه ای نیست، علاوه بر این مشخص نیست که کدام دستگاه و کدام مسئول چنین نامه ای را ارسال خواهد کرد.

برخورد با کارشکنان

در این راستا، سید کاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس در گفتگو با خبرگزاری فارس از برخورد قاطع دستگاه قضایی با اخلالگران در مسیر راه اندازی کارخانجات تعطیل از جمله مخابرات راه دور ایران (آی تی آی) خبر داد و گفت: در مرحله نخست هدف دستگاه قضا  احیا و راه اندازی کارخانه آی تی آی به عنوان یکی از واحدهای تولیدی و صنعتی کشور با همان قدرت و توان سابق است.

 

 

حجت الاسلام موسوی به پرداخت دیون کارخانه به ویژه  معوقات بازنشستگان اشاره کرد و گفت: در مرحله دوم هدف پرداخت معوقات بازنشستگان کارخانه مخابرات راه دور (آی تی آی ) است و در این راستا، دستگاه قضا با افرادی که در مسیر راه اندازی کارخانه و همچنین  پرداخت معوقات، کارشکنی کرده اند، قاطعانه برخورد کرده است 

وی تاکید کرد برخوردها و مقابله تداوم خواهد داشت و در ادامه این مسیر با سایر اخلاگران نیز برخورد خواهد شد.

به گزارش فارس، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس نیز در جلسه 20 بهمن ماه، با تأکید بر اینکه راه اندازی واحدهای تولیدی تعطیل برای ما بسیار اهمیت دارد و طبق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان، بایستی شرایط تولید در این کارخانه‌ها فراهم شود.

وی هشدار داد: در صورتی که مشخص شود واحد‌های تولیدی روند بسیار کند یا غیر معمول داشته باشند از طریق قوه قضاییه برخورد‌های لازم قانونی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: آی تی آی شیراز سید کاظم موسوی دادگستری کارخانه آی تی آی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۲۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان این کارخانه ۵ سال پیش بر اساس نیاز صنعتی معدنی و کشاورزی استان کرمان راه اندازی شد که با راه اندازی این کارخانه دیگر نیازی نیست رانندگان به استان های دیگر مراجعه کنند واین تریلر کفی محصول بزرگترین کارخانه سازنده کاربری‌های جاده‌ای در جنوب شرق کشور است.

در 5خط تولید این کارخانه 520نفر مشغول بکارند و با اجرای خط توسعه به بیش از 1000نفر می رسد و تنوع محصولات از 13به 20می رسد .

 ۸۵ درصد قطعات مورد نیاز هم در این واحد فعال صنعتی بومی‌سازی و تولید شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اخطار به صاحبان خانه‌ های خالی برای پرداخت مالیات
  • طرح‌های اقتصادی در استان بوشهر حمایت می‌شوند
  • مراحل راه اندازی ابتدایی سامانه املاک و اسکان آغاز شده است
  • دفتر نظارت و ارزیابی ویژه استاندار در لرستان راه‌اندازی می‌شود
  • اخطار به صاحبان خانه های خالی برای پرداخت مالیات
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • خط سوم تولید کمپوست در تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • کدام هزینه های ساختمان بر عهده مالک و کدام بر عهده مستاجر است؟
  • جلسه ویژه مالک نساجی با موضوع بقا
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی از حقوق متقابل کارگر و کارفرما