Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، میلاد جهانی زمین شناس و مخترع بروجردی است که با ارائه دو اثر شاخص علمی تحت عناوین " مینرال شیمی بیوتیت، شرایط تشکیل و کانه‌زایی در توده گرانیتوئیدی شمال غرب ساوه" و " مطالعه خصوصیات فیزیکوشیمیایی، تکتونوماگماتیسم و کانه زایی توده گرانیتوئیدی زرگلی در شمال غرب زاهدان براساس شیمی کانی بیوتیت " به زبان انگلیسی به عنوان رتبه برتر و پژوهشگر برتر دومین جشنواره بین‌المللی تالیفات خیام معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهشگر همچنین سیستم هوشمند پژوهشی در زمینه هواشناسی و زمین شناسی را اختراع و به ثبت رسانده است.

جهانی که تاکنون چندین جلد کتاب علمی و مقالات متعدد را به رشته تحریر درآورده به عنوان یک لرستانی در جشنواره خیام افتخار آفرینی کرد، موضوع پژوهش این محقق لرستانی حول محور شیمی کانی و کانه زایی است که در زیرگروه زمین شناسی(علوم پایه) انجام شده و آنالیز ژئوشیمیایی آن در آلمان صورت گرفته و نتایج حاصل از آن به این جشنواره ارائه شده است. 

این پژوهشگر  که ۳۳ سال سن دارد و در حال حاضر دانشجوی دکتری زمین شناسی اقتصادی است،  فرار مغزها را مهم‌ترین چالش مدیریت دانش عنوان می‌کند و می‌گوید: این موضوع در دراز مدت تبعات خود را نشان خواهد داد بنابراین مسوولان باید با اتخاذ تدابیری مانع فرار مغزها شوند.

وی معتقد است: نخبگان با ایده‌پردازی و خلاقیت بتوانند بازار کار و سرمایه برای خود ایجاد کرده و از این فضای رقابتی اقتصادی نهایت استفاده را ببرند.

جهانی تاکید کرد: نباید فراموش کرد که دشمنان ایران اسلامی برای جذب سرمایه‌های فکری و جوان کشور برنامه‌ریزی اقتصادی دارند و باید با یک پدافند دقیق مانع از عملیاتی شدن این نقشه‌ها شد.

به بهانه درخشش میلاد جهانی در دومین جشنواره بین‌المللی تالیفات خیام با او گپ و گفتی کوتاه داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

 پژوهش شما در چه حوزه‌ای بوده است؟

این پژوهش در حوزه زمین شناسی اقتصادی و پترولوژی صورت گرفته و یکی از موضوعات به روز است که طرفداران خاص خود را دارد.

من با ارائه دو اثر شاخص علمی تحت عناوین " مینرال شیمی بیوتیت، شرایط تشکیل و کانه‌زایی در توده گرانیتوئیدی شمال غرب ساوه" و " مطالعه خصوصیات فیزیکوشیمیایی، تکتونوماگماتیسم و کانه زایی توده گرانیتوئیدی زرگلی در شمال غرب زاهدان براساس شیمی کانی بیوتیت " به زبان انگلیسی  شرکت کردم و توانستم  رتبه برتر و پژوهشگر برتر دومین جشنواره بین‌المللی تالیفات خیام را کسب کنم.

در مورد اختراعی که داشته‌اید، توضیح دهید؟

سیستم هوشمند پژوهشی در زمینه هواشناسی و زمین شناسی که ثبت شده است.

این اختراع می‌تواند ضمن واقعی سازی داده‌های پژوهشی خطای انسانی را در تحقیقات کاهش دهد اما این اختراع تا این لحظه تجاری سازی و تولید انبوه نشده و نیاز به حمایت دارد. 

کاربرد و اهمیت  اختراع شما چیست؟

اهمیت این اختراع زمانی است که برخی از پارامترهای پژوهشی و قابل اندازه‌گیری را به صورت هوشمند و سر پروژه با کمترین خطای ممکن اندازه گیری می‌کند.

این اختراع قطعا به دلیل صحت و دقت داده‌ها اعتبار پژوهش‌های هواشناسی و زمین شناسی را افزایش خواهد داد و تصمیم‌گیری‌های علمی مرتبط با این دو حیطه علمی را با کمترین خطای ممکن مواجه خواهد کرد.

 

پس اختراع شما شرایط تجاری سازی را دارد؟

بله، قطعاً اختراع مذکور علاوه بر تجاری سازی و تولید انبوه می‌تواند جنبه صادراتی نیز داشته باشد.

برای تجاری سازی به تسهیلات نیاز داریم که برای دریافت آن باید بنیاد ملی نخبگان به عنوان یکی از بازوهای حمایتی نخبگان کشور ورود کند، در واقع بنیاد ملی نخبگان در قالب طرح‌های مختلف از نخبگان حمایت کند.

دانشگاه نسل سوم که به دانشگاه‌های کارآفرین معروف است نیز سهم بسزایی در ایجاد فرصت شغلی نخبگان ایرانی دارد که باید از این فضا به بهترین حالت ممکن استفاده کرد.

بخشی از این مسئولیت متوجه دولت است و بخش دیگر و روی دوم سکه وظیفه شخص نخبه است که با ایده پردازی و خلاقیت بتواند بازار کار و سرمایه برای خود ایجاد کرده و از این فضای رقابتی اقتصادی نهایت استفاده را ببرد.

دولت باید برای نیل به این هدف تمام توان خود را هزینه کند، با تحقق این امر از فراوانی متقاضیان جذب در دستگاه‌های اجرایی و دولتی نیز کاسته خواهد شد البته برای این مساله باید در فرآیند اخذ مجوزها اصلاحات و تغییر رویه صورت گیرد.

نباید فراموش کرد که دشمنان ایران اسلامی برای جذب سرمایه‌های  فکری و جوان کشور برنامه‌ریزی اقتصادی دارند و باید با یک پدافند دقیق مانع از عملیاتی شدن این نقشه‌ها شد.

به چالش‌هایی پیش روی حوزه پژوهش اشاره کنید؟

ببینید فرار مغزها مهم‌ترین چالش مدیریت دانش است که در دراز مدت تبعات خود را نشان خواهد داد و این موضوع باید مورد توجه مسوولان قرار بگیرد. مطالبات عمومی نخبگان و مطالبه‌گری بحق این قشر فرهیخته باید اولویت اول باشد اگر در داخل کشور از ظرفیت این قشر استفاده نشود ممکن است دیگران در جوامع بیگانه از این پتانسیل‌‌ها بهره ببرند‌.

البته یکی از آسیب هایی که در حوزه علم وجود دارد بحث تولیدات علمی است که کاربردی نبوده و گرهی از معضلات بشر باز نمی‌کند.

یکی از حوزه‌های تخصصی که دنبال می‌کنم و علاقه دارم موضوع علم سنجی است که چند عنوان کتاب نیز با این موضوع تالیف و منتشر کرده‌ام. متاسفانه یکی از معضلاتی که در بحث تولید دانش وجود دارد عدم توازن تولید علم و فناوری در کشور است و ما در کشور با نرخ غیر قابل مقایسه به تولید علم و فناوری پرداخته‌ایم که این موضوع نیز نیاز به آسیب شناسی دارد.

 

به دلایل موفقیت خود اشاره می‌کنید؟

من اولین دلیل موفقیت خود را خانواده می‌دانم، خانواده سهم بسزایی در تبیین مسیر و آینده فرزندان دارد و این تاثیر زمانی بیشتر مشخص می‌شود که دو خانواده با شرایط یکسان دو خروجی متفاوت در بحث آینده نگری و تربیتی داشته باشند. از عوامل بعدی می‌توان به اراده و تلاش، علاقه و وجود هدف اشاره کرد. 

متاسفانه برخی از جوانان بدون هدف و بدون تبیین مسیر زندگی خود را پیش می‌‌برند که نهایت ممکن است به معضلات متعدد اجتماعی ختم شود.

و سخن آخر اینکه حمایت از نخبگان نباید تحت لوای مسائل سیاسی باشد و باید به صورت مستقل با هدف توسعه و پیشرفت کشور مد نظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: میلاد جهانی فرار مغزها زمین شناسی تجاری سازی شمال غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۲۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی مطرح کرد: تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی استان با هدف تحقق اهداف شعار سال به پایان رسید.

حیدر فتح‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: برنامه راهبردی، عملیاتی و تحولی استان با هدف ارتقای سهم ارزش افزوده، شاخص‌های توسعه انسانی، تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل، تکمیل زنجیره ارزش و تامین، خلق مزیت پایدار، نرخ مشارکت اقتصادی، اعتماد و سرمایه اجتماعی و تعادل‌گرایی در توسعه استان تدوین شده است.

وی افزود: در تهیه و تدوین این برنامه استانداری آذربایجان شرقی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و سایر دستگاه‌های استان، همچنین اتاق بازرگانی‌، صنایع، معادن و کشاورزی استان مشارکت داشتند.

وی تشریح کرد: برخورداری از مدل مفهومی و عملیاتی، چارچوب روش شناسی، قابلیت سنجش پذیر مولفه‌های مطرح شده در برنامه، تدوین و ارائه برنامه تحولی توسط دستگاه‌ها، ترسیم برنامه زمانی پایش و ارزیابی و تحقق اهداف برنامه، نگاه سیستمی در تدوین اجزای برنامه و قابلیت محاسبه داده-ستانده و ارزش به تفکیک بخش‌های کلان اقتصادی، شیوه‌های تامین منابع و الگوی مشارکت بخش خصوصی و عمومی در اجرای برنامه وجه تمایز این برنامه است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: ارائه ساختار برنامه تحولی توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی در حضور استاندار و سایر اعضای شورای برنامه ریزی و تصویب ساختار برنامه در شورای برنامه ریزی به عنوان بالاترین نهاد در تسهیل‌گری توسعه به برنامه ضمانت اجرایی بخشیده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، وی اعلام کرد: با اجرا و پایش این برنامه در طول سال، شاهد تحقق رشد اقتصادی و ارتقای سهم ارزش افزوده استان در کل کشور تا پایان سال خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش موثر معلمان در مقابله با جنگ نرم دشمن
  • مهمترین دغدغه‌های معلمان نمونه کشور در دیدار با رهبری
  • پایان تدوین برنامه عملیاتی و تحولی رشد اقتصادی آذربایجان شرقی
  • آگاهی‌بخشی مهمترین پایه پدافند غیرعامل است
  • رئیسی: دشمن حتما در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند
  • شهرک‌های صنعتی دانش‌بنیان در هرمزگان راه‌اندازی شود
  • دسترسی به نقشه مترویی راه های کشور در سایت ۱۴۱ فراهم شد
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • عکس| مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز
  • مهمترین چالش استقلال در جدال تبریز (عکس)