Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی بقایی با اشاره به امکانات به‌کار گرفته شده در طرح خانه تکانی شهر ویژه نوروز ۱۴۰۱، گفت: طرح "شهر تکانی ویژه نوروز ۱۴۰۱" توسط معاونت خدمات شهری شهرداری اصفهان در بیش از ۲۰۰ محله شهر از پنجم تا بیستم اسفند ۱۴۰۰ عملیاتی می‌شود.

طرح شهر تکانی با استفاده از ۳۰۰ دستگاه خودروی نیسان، ۵۷۰ دستگاه کامیون، ۲۱۸ دستگاه تراکتور و تلاش بیش از ۲۸۰۰ نیروی خدمات شهری در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به خدمات پاکسازی و نظافت شهری برای خانه تکانی شهر، گفت: خدماتی همچون پاکسازی مادی‌ها، جوی‌ها و نهرها، امحای برچسب‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی غیرمجاز، ساماندهی سرویس‌های بهداشتی عمومی، شناسایی موارد خطرساز و رفع خطر، پاکسازی زمین‌های بایر، جمع‌آوری خودرو‌های اسقاطی، حذف بنرها، پلاکارد‌ها و تبلیغات تاریخ گذشته و امحای دیوارنوشته‌های غیرمجاز در قالب طرح شهر تکانی اصفهان اجرا می‌شود.

در بخش سیما و منظر شهری اقداماتی از جمله رنگ‌آمیزی المان‌های شهری، جمع‌آوری اقلام حجیم، ساماندهی و بازسازی فضا‌های سطح شهر، تعمیر مبلمان شهری، آذین‌بندی عمومی، ساماندهی دوره‌گردها، دست‌فروشان و متکدیان، گلکاری و ساماندهی و زیباسازی فضای سبز شهری در حال اجرا است.

در بخش المان‌های شهری، ساماندهی فواره‌ها و آب‌نماها، رسیدگی به وضعیت نظافت و نورپردازی نماد‌ها و تندیس‌ها، رسیدگی به وضعیت پارک‌ها میادین پل‌ها و روشنایی آنها، رسیدگی به وضعیت پل‌های عابر پیاده و رنگ‌آمیزی تابلوی اسامی خیابان‌ها، رفع نواقص آبخوری‌ها و رنگ‌آمیزی ایستگاه‌های اتوبوس در دست اقدام است.

بقایی می‌گوید در راستای تسهیل عبور و مرور شهری نیز با مشارکت معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری، اقداماتی همچون رعایت موارد ایمنی در کارگاه‌های عمرانی، لکه‌گیری آسفالت معابر، اتمام عملیات‌های حفاری تعمیر و تعویض تجهیزات ترافیکی، برنامه‌ریزی جهت کاهش ترافیک، رفع عیوب پل‌های عابر پیاده و اصلاح خط‌کشی ترافیکی و استفاده کامل از ظرفیت پارکینگ‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان شهروندان اصفهانی برای اطلاع از جزئیات انجام این طرح‌ها یا ارائه پیشنهادات و انتقادات خود می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ با این معاونت در ارتباط باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری اصفهان خانه تکانی زیباسازی شهر نوروز1401 خدمات شهری شهر تکانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۲۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: در دولت سیزدهم به طور قاطع از سال گذشته اتباع غیرمجاز طرد شدند و استان اصفهان در اجرای این مأموریت موفق‌ترین استان در کل کشور است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا جان‌نثاری ظهر امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در نشست مشترک شورای اداری شهرستان و استان اصفهان با اشاره به جلسات مردمی استاندار اصفهان با مردم شرق شهرستان اصفهان، اظهار کرد: بخشی از نیازمندی‌های حوزه‌های عمرانی و زیرساخت‌های فرهنگی مردم این منطقه در جلسه امروز مورد بحث قرار گرفت که این نیازمندی‌ها هم از لحاظ اقتصادی و هم فرهنگی اجتماعی باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: نکات خاص مربوط به منطقه باید در جلسه شورای تأمین مورد بحث قرار گیرد و تصمیماتی در حوزه مسائل اجتماعی و گاهی امنیتی در خصوص این نکات گرفته شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به مسئله حضور اتباع خارجی در منطقه شرق اصفهان تصریح کرد: رسیدگی به حوزه اتباع خواست ملی است و مربوط به شهر و منطقه خاصی نمی‌شود و البته نمی‌توان همه موضوعات مرتبط با آنها را حل کرد.

وی تشریح کرد: نباید در نگاه به اتباع خارجی با محوریت افغانستانی‌ها افراط و تفریط شود چون این افراد هم فرصت‌های خوبی برای ما به وجود می‌آوردند و هم حضور آنها ممکن است آسیب‌هایی داشته باشد.

جان‌نثاری افزود: اتباع خارجی دو دسته هستند که دسته اول آنها مورد شناسایی واقع شده‌اند و از وضعیت آنها آگاه هستیم اما دسته دوم آنها غیرقانونی هستند و در هیچ‌یک از طرح‌های شناسایی اتباع خارجی هم حضور پیدا نکرده‌اند.

وی اظهار کرد: در دولت‌های قبل رسیدگی به موضوع حضور اتباع خارجی مورد بی توجهی قرار گرفت اما در این دولت به طور قاطع از سال گذشته اتباع غیرمجاز طرد شدند و استان اصفهان در اجرای این مأموریت موفق‌ترین استان در کل کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با بیان اینکه در بخش مرکزی منطقه شرق شهرستان اصفهان نیز اتباع خارجی در برخی نقاط ممنوع الحضور هستند، تاکید کرد: نکته بعد ساماندهی اتباع قانونی است که تا چه حد و نصابی می‌توانند در شهرهای کشور حضور داشته باشند و موجب تغییر ترکیب جمعیتی ما شوند که متأسفانه در برخی مناطق این اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: بنا داریم این ترکیب جمعیتی را در طرح دو ساله اصلاح کنیم به عنوان نمونه در این طرح قرار است محدودیت‌هایی برای ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی قرار دهیم و یا در صدور مجوز کسب و کار آنها اقداماتی انجام شود که این تعدیل ترکیب جمعیتی در حال انجام است.

جان‌نثاری یادآور شد: نکته دیگری که شوراهای اسلامی روستاها و همه معتمدین مناطق می‌توانند به آن ورود کنند این است که به دولت برای ساماندهی اتباع خارجی کمک کنند تا شاهد جهش بیشتری در این ساماندهی باشیم تا جایی که تبعه غیرقانونی نتواند اصلاً حضور داشته باشد.

کد خبر 747988

دیگر خبرها

  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • مطالبات برجای مانده حوزه شهری حاجی‌آباد نیازمند تدابیر شوراها است
  • اصفهان موفق‌ترین استان در اجرای مأموریت ساماندهی اتباع خارجی است
  • رادان: موضوع حجاب اصلا موضوع امنیتی نیست
  • ساماندهی لندفیل سراوان ۸۴ درصد پیشرفت دارد/ضرورت مدیریت زباله تر خانگی
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان
  • پیگیری ویژه جهت تصویب نخستین طرح هادی شهری پیربازار
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • رقابت ۲ هزارو ۵۰۰ داوطلب رشته ریاضی فیزیک در آذربایجان غربی