Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/هرمزگان عضو شورا و رئیسکمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر بندرعباس از اجرای طرح"پویش جوانه‌ها" با هدف ترویج فرهنگ درختکاری، درخت‌دوستی و همچنین افزایش جلب مشارکت شهروندان در توسعه و نگهداشت فضای سبز شهری، همزمان با ۱۵ اسفندماه روز درختکاری خبر داد.

احمد کناری‌نژاد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از معیارهای ارزیای کیفیت محیط هر شهر، وجود فضای سبز عمومی است و با توجه به اهمیت جلب مشارکت شهروندان در نگهداشت و توسعه فضاهای شهری به عنوان یکی از دغدغه‌های همیشگی مسئولان مربوطه، این طرح تدوین شده و اجرایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طرح پیش‌رو به مخاطب این امکان را می‌دهد که با کاشتن درخت، می‌توان بهتر نفس کشید و زندگی را به زمین و سرسبزی و نشاط را به هم‌نوعان هدیه کرد.

کناری‌نژاد عنوان کرد: طرح مورد نظر از طریق قبول سرپرستی یا کاشت مناسبتی نهال در محل مشخص، با نیت یا نام خود افراد اتفاق می‌افتد و حاصل این اتفاق، دستیابی به اهداف طرح و همچنین ایجاد حس شعف و شادمانی در میان مشارکت‌کنندگان است.

این عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس با اشاره به اهداف طرح، گفت: جلب مشارکت شهروندان در ایجاد فضای سبز جدید، افزایش سرانه فضای سبز شهری، تقویت رویکرد کاشت گونه‌های بومی، افزایش تعلق خاطر شهروندان به محیط های شهری و خصوصا درختان و ترویج فرهنگ درختکاری و درخت‌دوستی از مهمترین اهداف اجرای طرح پویش جوانه‌ها است‌.

کناری‌نژاد همچنین عنوان کرد: شهروندان می توانند طی این طرح به مناسبت‌ها و نیت‌های مختلف ازجمله نذر نهال، وقف طبیعت، یادمان اموات، ازدواج و سالگرد آن، هدایای سازمانی، فارغ التحصیلی، روز مادر، روز پدر، سلامت، هدیه تولد، یادمان اهداکنندگان عضو و غیره، نهال سفارش داده، بکارند یا به سرپرستی بگیرند.

وی با تاکید بر نگاه زیست‌محیطی طرح، گفت: جبران آسیب‌های وارد شده ناشی از استفاده سوخت‌های فسیلی(مثلا به ازای هر ۱۰ هزار کیلومتر، یک نهال) از دیگر اهداف طرح است‌.

وی ادامه داد: پویش جوانه‌ها در دو بخش درگذشتگان در محل آرامستان و افراد دارای حیات در یکی از بخش‌های مشخص شهر، انجام می‌شود.

عضو شورای شهر بندرعباس اظهار کرد: در این راه قصد داریم با حضور چهره های مطرح و فاخر شهر بندرعباس بتوانیم در نخستین روز آغاز این پویش مردمی حرکتی در جهت تشویق شهروندان به این کار فرهنگی انجام دهیم.

کناری‌نژاد اجرای این طرح را در حفظ و صیانت از طبیعت مؤثر برشمرد و گفت: با اجرای این طرح که سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بندرعباس و سازمان آرامستان مجری آن و سازمان مدیریت پسماند نیز یاری‌گر خواهند بود، در نظر داریم دو بوستان بزرگ با نهال‌هایی که توسط یا به سفارش شهروندان کاشته می‌شود، ایجاد کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهر بندرعباس کناری نژاد فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری ظهر چهارشنبه همزمان با روز معلم در دیدار با خانواده معلم شهید ترور «نادر تقی پور» که فرزند این شهید بزرگوار از کارکنان اداره کل صمت است با گرامیداشت یاد و خاطره ۵۵ شهید ترور گیلان اظهار کرد: زنده نگه داشتن یاد شهدا پاسداری از ارزش‌های انقلاب است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به اینکه تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، گفت: خانواده‌های شهدا با ایثارگری‌هایی که در حق ما انجام داده‌اند تکیه گاه معنوی جامعه ما به شمار می‌روند.

وی ضمن تکریم صبر و صلابت خانواده متدین شهید تقی پور تصریح کرد: حفظ شأن شهدا و جایگاه رفیع آنها در درجه اول توسط خانواده‌های ریشه‌دار و اصیل آنها انجام می‌شود که به حق ستودنی است و تربیت فرزندان صالح توسط همسر مومنه شهید نیز افتخار آفرین و شایسته تحسین است.

پورحیدری با آرزوی سلامتی و سعادت خانواده مکرم شهید تقی‌پور ادامه داد: مهمترین درس معلم شهید خلوص ایمان و آزادگی است یادشان همواره گرامی و نامشان در تاریخ ایران ثبت و جاودانه است.

گفتنی است، شهید معلم نادر تقی‌پور در روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۵ توسط منافقین کوردل در شهر آستانه اشرفیه مورد سو قصد قرار گرفت و با اصابت گلوله به فیض شهادت نائل شد.

کد خبر 6094187

دیگر خبرها

  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • کاشت نهال متناسب با آب و هوای شهرستان دهلران باشد
  • اکران طرح فرهنگی《همه مدیون شما هستیم》 در پایتخت
  • «همه مدیون شما هستیم» برای روز معلم در شهر اکران شد
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • کوتاهی دستگاه‌های خدمات‌رسان مدیریت شهری را ضعیف جلوه می‌دهد
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • درختان ماه روی زمین کاشته می‌شوند
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ