Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:44:51 GMT

آخرین وضعیت سدهای خاکی چهارمحال و بختیاری

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۳۰۹۴

آخرین وضعیت سدهای خاکی چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس اداره آبخیزداری و حفاظت خاک اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: باتوجه به کمبود بارش، سدهای خاکی در شهرستان شهرکرد و بروجن عموما خشک هستند، اما در شهرستان کوهرنگ، اردل و بخشی از کیار سدهای خاکی ۱۰۰ درصد آبگیری شده است.

ذوالفقار احمدی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آخرین وضعیت سازه‌های آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: باتوجه به بارش‌های قابل توجه در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و بخشی از شهرستان کیار، سدهای خاکی ۱۰۰ درصد آبگیری شده‌اند، اما در سایر نقاط بارش‌ها چندان قابل توجه نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره آبخیزداری و حفاظت خاک اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری افزود: اکثر سدهای خاکی در شهرستان‌های بروجن و شهرکرد به‌علت کمبود بارش خشک هستند و یا آب بسیار کمی در این سدهای خاکی و سنگی ملاتی ذخیره شده است، زیرا عموما روان‌آب‌ها در پشت سدهای خاکی ذخیره می‌شود، اگر بارش کم باشد، شاهد ذخیره آب نخواهیم بود.

وی در خصوص برنامه‌های سال آینده اداره‌کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در بحث آبخیزداری، توضیح داد: چند طرح برای سال آینده پیشنهاد داده شده است، در صورت تامین اعتبار در دشت‌های استان که افت آبخوان‌ها بیش‌تر از سایر نقاط است، طرح‌های مانند سدهای خاکی، سدهای سنگی- ملاتی، سازه‌های پخش سیلاب و سازه‌های گاویونی و عملیات بیومکانیکی اجرا خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی منطقه چهارمحال و بختیاری سدهای خاکی بارش باران چهارمحال و بختیاری سدهای خاکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۳۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌ باش دستگاه‌ های امدادی و خدمات‌ رسان در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی، دستگاه‌های امدادی و خدمات‌ رسان استان تا روز جمعه در حالت آماده‌باش قرار دارند.

کیانی افزود: با توجه با اینکه بارش‌ها در استان آغاز شده است، تاکنون خسارتی ناشی از بارش‌ها گزارش نشده است.

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود    

دیگر خبرها

  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری ادامه دارد
  • بیشترین بارش چهارمحال و بختیاری در اردل با ۱۸ میلیمتر به ثبت رسید
  • جذب بیش از ۱۹۰۰ معلم در چهارمحال‌ و بختیاری
  • بارش باران محور‌های چهارمحال و بختیاری را لغزنده کرد
  • محورهای چهارمحال و بختیاری لغزنده هستند
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌ باش دستگاه‌ های امدادی و خدمات‌ رسان در چهارمحال و بختیاری
  • آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان در چهارمحال و بختیاری
  • تقویت بارش‌ها در چهارمحال‌ و بختیاری
  • پیش بینی بارش‌ها بهاری از امروز در چهارمحال و بختیاری