Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@01:43:40 GMT

واریز یارانه نقدی 200 هزار تومانی؛ امشب؟

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۳۲۷۵

واریز یارانه نقدی 200 هزار تومانی؛ امشب؟

یارانه نقدی در این سالها به عنوان کمک هزینه معیشتی برای خیلی از خانوارهای کم درآمد بوده است و از زمان ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد این طرح اجرا شد. یارانه نقدی برای هر فرد 45 هزارتومان در نظر گرفته شده است . در رابطه با یارانه نقدی در این مدت اخیر اخبار زیادی منتشر شده که هنوز عملی نشده است.علاوه بر یارانه نقدی، یارانه معیشتی هم به بعضی از خانوارها تعلق میگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس اقتصادی گفت: کشور برای رفع فقر با دادن یارانه موفق نبوده است چرا که با رشد منفی در اقتصاد مواجهیم و در این شرایط چیزی که باید فقر را حل کند یارانه نیست.نرخ جدید یارانه نقدی در سال آینده. افزایش یارانه نقدی برای دهک های پایین. چه کسانی از حذف یارانه نقدی سود میبرند؟ کسانی که مشمول یارانه نقدی هستند مشخص شدند.

ایران در شرایط فعلی شاهد پرداخت دو یارانه به شهروندانش است. یارانه نقدی ۴۵هزار و ۵۰۰ تومانی که از سال ۱۳۸۹ با هدف جبران افزایش قیمت حامل‌های انرژی و اقلام در اختیار دولت پرداخت شد و یارانه معیشتی که برای خانوار یک نفره ۵۵ هزار تومان و برای خانوار ۵ نفره ۲۰۵ هزار تومان است.

 یارانه معیشتی به جمعیتی در حدود شصت میلیون نفر پرداخت می‌شود و شمار مشمولان یارانه نقدی طبق محاسبات صورت رفاه برابر با ۷۴ میلیون نفر است .

 بر این اساس مجلس شورای اسلامی خواستار آن است که یارانه نقدی برای سه دهک با جمعیتی در محدوده ۲۳ میلیون نفر حذف شود اما چرا تا کنون چنین اتفاقی رخ نداده است؟

دولت یازدهم و دوازدهم تلاش گسترده‌ای را برای حذف یارانه برخورداران در دستور کار قرار داد اما با مقاومت جدی منتقدانش که امروز پیگیر حذف یارانه‌ها هستند روبرو شد .

 در سال‌های گذشته نیز در قالب بودجه‌ای سنواتی مجلس دولت را ملکف می‌کند نسبت به حذف یارانه برخورداران اقدام کند اما همواره تکمیل نبودن فهرست پایگاه‌های اطلاعاتی و امکان بروز خطا سبب شده است چنین مصوبه‌ای امکان اجرا نداشته باشد .

 البته پیش از این دولت دوازدهم به حذف بسیاری از یارانه‌بگیران از این فهرست اقدام کرد اما جمعیتی که در این راستا با حذف یارانه روبرو شدند، در حدی و اندازه‌ای نبود که بتواند مشکل را برطرف کند .

حالا نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با بند (ب) و (ج) تبصره (۱۴) ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۱ موافقت کردند.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران دولت رشد مجلس شورای اسلامی یارانه یارانه نقدی حذف یارانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۳۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی  در همایش امتنان و تجلیل از کارگران و کارفرمایان و واحدهای نمونه کارگری خراسان رضوی در مشهد گفت:  کار بنا به تعبیر مقام معظم رهبری ستون فقرات اقتصاد و کارگر، ستون فقرات تولید است.

وی اضافه کرد: نفس کار و تلاش در مکتب اسلام صاحب ارزش است لذا پیامبر بر دست کارگر بوسه می زند از این جهت که کار و کارگر را بزرگ بداند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر عشق به کار باشد بهره وری افزایش می یابد و اگر بهره وری افزایش یابد تولید ناخالص داخلی رشد پیدا خواهد کرد و در نهایت سرانه درآمدی مردم بیشتر می شود.

مرتضوی با اشاره به این که دهه گذشته ایران با رکود مواجه بوده است به اهمیت نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» اشاره و اظهار کرد: لازم است که کارفرمایان تلاش کنند و دولت نیز مصمم است گره از مشکلات مردم باز کند.

وی با اشاره به تلاش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای برطرف کردن مشکلات معیشت و مسکن و بیمه کارگران ادامه داد: یکی از اقدامات این وزارتخانه توزیع کالابرگ الکترونیکی بوده که بارها گفته شده که چرا این کالابرگ به صورت نقدی پرداخت نشده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلیل اصلی نقدی نکردن کالابرگ الکترونیکی را اثرات تورمی آن بر بازار دانست و افزود: بیم از این داشتیم که با نقدی کردن کالابرگ الکترونیکی با یک دست بدهیم و از آن طرف از دست بدهیم.

مرتضوی اظهار کرد: تاکنون اقدامات زیادی برای تسهیل شرایط زندگی کارگران انجام شده که از جمله آن اجرای نظام جامع تامین اجتماعی بوده که کارگران می توانند از مراکز درمانی تامین اجتماعی به صورت رایگان خدمات دریافت کنند همچنین از مراکز درمانی دانشگاهی از فرانشیز ۱۰ درصدی بهره گیرند.است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • نقدی شدن کالابرگ الکترونیکی باعث ایجاد تورم میشود
  • توهین دومفریز به تئو هرناندز؛ مدافع اینتر جریمه نقدی می‌شود
  • پایان لیگ ستارگان قطر با قهرمانی السد
  • تمدید طرح یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ؟!
  • بررسی یارانه تشویقی ۲۲۰ هزار تومانی کالابرگ
  • آخرین تغییرات درباره یارانه‌ها و زمان واریز آن
  • سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • تاریخ دقیق واریز مرحله سوم سود سهام عدالت مشخص شد
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید