Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست-مدیرکل سازمان بهداشت جهانی ضمن انتقاد از تاثیر تحریم‌ها بر حوزه سلامت، گفت: دارو و تجهیزات پزشکی نباید تحت تحریم باشند.

غریب‌آبادی در دیدار مدیرکل سازمان بهداشت جهانی با اعتراض به اقدامات قهرآمیز یکجانبه و آثار منفی آن برحق بهداشت و حقوق کودکان وبیماری‌های خاص، گفت: امکان دسترسی به اقلام و تجهیزات پزشکی و داروی مورد نیاز برای بیماران خاص، خصوصا در زمان کووید وجود نداشته و این سیاست، تداوم نقض آشکار و فاحش حقوق بشر است که از سازمان بهداشت جهانی می‌خواهیم تا در این زمینه مداخله نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر ستاد حقوق بشر ایران همچنین خواستار تسریع در طی شدن فرایند ثبت دو واکسن ایرانی کو برکت و اسپایکوژن شد تا با توجه به کیفیت اثبات شده و قیمت رقابتی آن‌ها هرچه سریع‌تر وارد بازار بین‌المللی برای کمک به کشور‌های نیازمند شوند.

در ادامه مدیرکل سازمان بهداشت جهانی ضمن تمجید از تلاش‌ها و موفقیت‌های ایران در زمینه مدیریت کرونا و تولید واکسن ایرانی و همچنین پیشرفت‌های ایران در حوزه سلامت و بویژه گستردگی پوشش شبکه‌های بهداشت در سراسر کشور، گفت: نرخ تزریق واکسن در ایران و همچنین واکسینه کردن پناهندگان خارجی در ایران بالاست و اقدامات خوب دیگری نیز انجام شده که وضعیت ایرات را باثبات کرده است.

او افزود: از تلاش‌های ایران برای تولید واکسن داخلی قدردانی می‌کنیم و فرایند ارزیابی واکسن‌های ایرانی که یکی از آن‌ها فرایند ارزیابی فنی و صدور مجوز استفاده اضطراری آن پیشرفت بسیار خوبی داشته است، تسریع خواهد شد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان بهداشت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا