Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرستاده سازمان در امور لیبی از دو شورای نمایندگان و شورای عالی دولت خواست کمیته مشترکی برای تدوین قانون اساسی تشکیل دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، استفانی ویلیامز، فرستاده سازمان ملل در امور لیبی اعلام کرد که از دو شورای نمایندگان و شورای عالی دولت خواسته است تا شش نماینده از هر شورا را برای تشکیل کمیته مشترکی جهت تدوین قواعد قانون اساسیِ توافقی با هدف غلبه بر اختلافات موجود که مانع از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی می‌شود را معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویلیامز در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت، قرار است کمیته مشترک نشستی را در پانزدهم ماه جاری میلادی تحت نظارت سازمان ملل تشکیل دهد و فعالیت آن برای تحقق هدف تعیین شده به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.

این مسئول سازمان ملل ضمن تاکید بر اهمیت اساسی حفاظت از امنیت و ثبات و ممانعت از هرگونه اقدامات تنش‌آمیز، ارعاب، آدم ربایی، تحریک و خشونت، تصریح کرد: راه حل بحران لیبی در تشکیل دولت‌های رقیب و مراحل انتقالی دائمی نیست بلکه قدم برداشتن در مسیر توافقی است که حفظ وحدت و تمامیت ارضی کشور و ثبات آن را در اولویت قرار دهد.

استفانی ویلیامز همچنین پیشنهاد میانجیگری بین دو نهاد رقیب برای تسهیل روند برگزاری انتخابات را مطرح کرد و خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت لیبی ضمن استقبال از پیشنهاد میانجیگری در صفحه کاربری خود در فیسبوک نوشت: ما برای اعلام اراده شهروندان لیبیایی جهت قدم برداشتن در مسیر انتخابات به موقع حاضر می‌شویم.

المشری در ادامه اظهار داشت، نقش این نمایندگی تنها نظارت بر فعالیت دو کمیته بدون مداخله در کار آنها است.

اختلافات میان گروه‌های لیبیایی درباره تدوین قوانین انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی بالا گرفته‌اند و این اختلاف‌نظرها تهدیدی برای روند انتخابات در این کشور هستند، پارلمان لیبی به ریاست عقیله صالح قوانین این انتخابات را تدوین کرد اما شورای عالی لیبی به ریاست خالد المشری آن را رد و اعلام کرد: این قوانین بدون موافقت با شورای عالی تصویب شدند.

انتخابات ریاست جمهوری لیبی که قرار بود ۲۴ دسامبر گذشته برگزار شود، به تعویق افتاد و گروه‌های لیبیایی هنوز به ترسیم نقشه راه جدیدی برای مرحله آتی که این کشور را از بازگشت به خانه اول دور کند، امیدوار هستند.

روند سیاسی در این کشور در دسامبر گذشته در نتیجه عدم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری برنامه ریزی شده سقوط کرد، زیرا نیروها و نهادهای سیاسی اصلی برنامه‌های متناقضی برای روند انتخابات مطرح کردند.

فتحی پاشاغا، نخست‌ وزیر جدید لیبی به همراه تعدادی از وزرای دولتش، پیشتر در مقابل پارلمان طبرق سوگند یاد کردند.

پاشاغا در سخنرانی خود بعد از ادای سوگند گفت: ما در حرف و در عمل خواهان صلح هستیم اما امروز برخی می‌خواهند ما را به جنگ بکشانند ولی ما به آنها فرصت نخواهیم داد و نمی‌گذاریم یک قطره خون از یک نفر ریخته شود. ما از طریق قانونی قدرت را در طرابلس تحویل گرفتیم. ما برای پایان مراحل انتقالی و برگزاری انتخابات تلاش می‌کنیم.

اخیرا پارلمان لیبی به اتفاق آرا به انتخاب "فتحی پاشاغا" به عنوان نخست وزیر دولت جدید برای جانشینی عبدالحمید الدبیبه رای داده بود.

منابع خبری درحالی از رأی اعتماد پارلمان لیبی به کابینه پیشنهادی فتحی پاشاغا با اکثریت آرا خبر دادند که دولت وحدت ملی به ریاست عبد الحمید الدبیبه تاکید کرد، حاضر به تحویل دولت نیست و خواهان قدرت منتخب است و در بیانیه‌ای رأی اعتماد پارلمان به کابینه پاشاغا را رد کرد.

دولت الدبیبه در ادامه پارلمان را به تقلب متهم و اعلام کرد که طبق روال معمول به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: انتخابات لیبی انتخابات ریاست جمهوری برگزاری انتخابات شورای عالی سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۳۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  تبلیغات دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و تا پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ساعت ۸ صبح ادامه دارد.

انتخابات در ۸ حوزه انتخابیه تبریز، تهران، آبادان، شیراز، کرمانشاه، خرم‌آباد، قائم‌شهر و ملایر به صورت تمام الکترونیکی برگزار می‌شود و در تهران برای هر شعبه ۴ صندوق الکترونیکی و در باقی حوزه‌های انتخابیه برای هر شعبه، ۳ صندوق الکترونیکی در نظر گرفته شده است.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد و از میان کاندیدا‌های حاضر در عرصه رقابت ۲۴۵ نفر به مجلس راه یافتند و سرنوشت ۴۵ کرسی باقی مانده در دور دوم انتخابات که در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود، روشن خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر
  • پیشنهاد پایداری به شانا برای تکمیل لیست در دور دوم انتخابات
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • برگزاری هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است
  • جزئیات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی