Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر صادقی درباره برگزاری برنامه نکوداشت خیرین حوزه سلامت اسفندماه بیان کرد: انسان‌ها در مراحل تکامل خود به یک خودشکوفایی می رسند و بعد از تأمین نیازهای اولیه خود از کمک به همنوع شأن لذت می‌برند. انجام کارهای خیر علاوه بر رفع نیازهای اقشار آسیب پذیر باعث رشد و تعالی خیرین هم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: وقتی حجم مشکلات اقتصادی اجتماعی جوامع در حدی است که دولت‌ها به تنهایی از رفع تمامی آنها بر نمی‌آید، نیاز به استفاده از ظرفیت مشارکت‌های اجتماعی از قبیل خیرین و گروه‌های مردم نهاد و غیره احساس می‌شود. تبلور این مشارکت‌ها را در دوران بحران کرونا شاهد بودیم که حضور فعال مؤسسات خیرین نقش بسزایی در کاهش آلام بیماران و رفع نیازهای سیستم سلامت کشور داشت.

مدیر کل خیرین وزارت بهداشت اظهار داشت: اداره کل خیرین و سازمان‌های مردم نهاد وزارت بهداشت در نظر دارد برای تقدیر از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های جهادی برتر در کشور مراسمی را در روز ۱۵ اسفندماه برگزار کند. در این برنامه قرار است برای اولین بار از نظام رتبه بندی مؤسسات خیریه رونمایی و سازمان‌های برتر مردم نهاد حوزه سلامت معرفی شوند.

صادقی با اشاره به شاخص‌های مورد تاکید در رتبه بندی برتر سمن‌ها اعلام کرد: این شاخص‌ها شامل میزان جذب منابع، فعالیت‌های توانمندسازی و آموزش عمومی، شفافیت مالی، کار داوطلبین، دانش پژوهی، استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعات و رسانه، مستندسازی و گزارش فعالیت، برگزاری پویش‌های مردمی، جذب مشارکت و بهره مندی از ظرفیت مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های مختلف هستند.

وی ادامه داد: ما بیشتر از ١۵۵٠ مؤسسه خیریه سلامت را داریم که در کنار فعالیت‌های وزارت بهداشت ارائه خدمت می‌کنند و نقش بسزایی را در ارتقای جایگاه نظام سلامت در کشور دارند. در ۵ سال اخیر از حوزه مشارکت در وزارت بهداشت جذب منابع ثبت شده حاصل از مؤسسات خیریه و خیرین ما بیش از ١٠ هزار میلیارد تومان بوده است و اوج مشارکت‌ها را در زلزله کرمانشاه و دوران کرونا شاهد بودیم که طی ٢ سال اخیر بیش از ۴ هزار میلیارد تومان آورده مؤسسات خیریه و خیرین ما بود همچنین در کنار آورده‌های نقدی ما فعالیت‌های غیرنقدی و کار داوطلبانه هم داشتیم که بیشتر از ٢ میلیون و ٢٠٠ هزار ساعت فعالیت کار داوطلبی از طریق گروه جهادی مختلف از سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی سطح کشور ثبت شده است.

مدیر کل خیرین وزارت بهداشت تصریح کرد: البته هنوز ظرفیت‌های بسیاری وجود دارد اما در رتبه بندی‌های بین الملل جایگاه ٢٣ کشورهای نیکوکار را به خود اختصاص داده ایم. هرچند معتقدیم جایگاه ما بهتر از این رتبه هاست چون در ثبت و مستندسازی فعالیت‌های خیریه مشکل داریم.

وی درباره مسئولیت اجتماعی سازمان‌ها بیان کرد: اصطلاحی را تحت مسئولیت پذیری اجتماعی گروه‌ها داریم که بعنوان ظرفیت بزرگ مشارکت اجتماعی در دنیا شناخته می‌شود. بنگاه‌های بزرگ اقتصادی خود را به چنین کاری مقید می‌دانند و بنگاه‌ها برای آنکه بتوانند جایگاه خودشان را در بین مردم ارتقا دهند به حوزه مسئولیت پذیری اجتماعی ورود پیدا می‌کنند و فعالیت‌های اجتماعی انجام می‌دهند.

مدیر کل خیرین وزارت بهداشت افزود: در دوران کرونا برای اولین بار شاهد فعالیت بنگاه‌های اقتصادی در زمینه اجتماعی به صورت شاخص بودیم و بیشتر از ٩٠٠ میلیارد تومان آورده مشارکت از حوزه بنگاه‌های اقتصادی بود البته این فعالیت جدیدی نه در ایران و نه در دنیا محسوب نمی‌شود و در بسیاری از کشورهای دنیا سالیان سال است که فعالیت‌های اقتصادی در کنار فعالیت‌های اجتماعی وجود دارد و بنگاه‌های اقتصادی که به حوزه‌های اجتماعی ورود پیدا کردند همواره موفق تر از بنگاه‌هایی بودند که صرفاً به فعالیت اقتصادی پرداخته اند.

صادقی عنوان کرد: ماهم بنگاه‌های اقتصادی شاخص را در کشور داریم که در کنار خیرین فعالیت‌های حوزه سلامت را کمک می‌کنند. در خصوص بنگاه‌های اقتصادی به دنبال مشوق‌های دولتی هستیم که بتوانیم جایگاه مسئولیت پذیری اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی را بیشتر در کشور تبیین کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که درحال حاضر چه سامانه‌هایی برای تمرکز خیرین وجود دارد، یادآور شد: امروزه در دنیا روی سامانه‌های فناوری اطلاعات مانور بسیاری می‌دهند و در بسیاری از مؤسسات خیریه شاخص و برتر دنیا حجم اعتبارات تخصیص یافته برای این سامانه‌ها درحال افزایش است و معتقد هستند که از تمام تکنولوژی‌های نوین و به روز برای جلب مشارکت‌ها باید استفاده کرد برای همین امر است که عمدتاً جلب مشارکت‌ها را از طریق رسانه و فضای مجازی و سیستم‌های فناوری اطلاعات و غیره انجام می‌دهند.

مدیر کل خیرین وزارت بهداشت بیان کرد: تمرکز ما به تشویق مؤسسات خیریه به بهره مندی از فضای رسانه و فضاهای مجازی روز دنیاست. امروزه مؤسسات خیریه بزرگ ما به عرصه تکنولوژی برای جلب مشارکت‌ها ورود پیدا کردند.

کد خبر 5438946 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: امیر صادقی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجمع خیرین سلامت ویروس کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا آمار کرونا سازمان غذا و دارو کووید 19 بودجه سلامت بهرام عین اللهی دیابت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سیگار زوال عقل سرطان شیوع کرونا بنگاه های اقتصادی میلیارد تومان مؤسسات خیریه سازمان ها مردم نهاد مشارکت ها بنگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۳۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری مهر، انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در همایش هم‌اندیشی و راهبردی مدیران بنیاد بین‌المللی یک بنیاد خیریه‌ای، گفت: امیدواریم بنیادهای خیریه‌ای در سال جدید بر دو مطلب بیش از امور دیگر متمرکز شود، اول با اشاره به شعار مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در جهش تولید فراهم کردن شرایط اشتغال برای همه کسانی که در شرایط نامساعد قرار دارند و به طور خاص برای بانوان سرپرست خانوار لازم است و این امر ضمن کمک به تولید موجب زندگی عزتمندانه این بانوان خواهد شد.

وی افزود: مسأله دوم با توجه به چالش بزرگ جمعیتی تمرکز بر حمایت از خانواده‌ها در جنبه‌های اقتصادی و فرهنگی برای پیشگیری از سقط جنین است، آنچه پژوهش‌ها نشان می‌دهد علت عمده سقط جنین مسائل فرهنگی و بخشی از آن هم اقتصادی است که آبشار عاطفه‌ها می‌تواند با پشتیبانی از گروه‌های حامی جنین این امر را حمایت نماید.

کد خبر 6090559

دیگر خبرها

  • توسعه و ارتقا مراکز درمانی موقوفه از اولویتهای سازمان اوقاف است
  • فعالیت اقتصادی ۲۴۰ هزار بیمه شده کارگری در سیستان وبلوچستان
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • نرخ مشارکت اقتصادی در گیلان ۴۴ درصد است
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • سازمان اوقاف از جهش اقتصادی و مؤسسات دانش‌بنیان حمایت می‌کند
  • استان‌ها در ۶۲ رشته طرح زنجیره‌های ارزش راهبردی فعالیت دارند
  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است