Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@02:22:13 GMT

قیمت روز آهن، میلگرد، ورق شیروانی و حفاظ آهنی

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۴۰۰۹

قیمت روز آهن، میلگرد، ورق شیروانی و حفاظ آهنی

هنگام خرید محصولات ساختمانی خوب است موارد تعیین کننده قیمت مصالح ساختمانی هم در نظر گرفته شود؛ از جمله اینکه قیمت روز آهن آلات صنعتی با توجه به قیمت جهانی آهن، مدام تغییر می‌کند و نمی‌توان روی قیمت خرید محصولات ساختمانی به طور ثابت حساب کرد.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام همگردی، محصولات آهنی در انواع و اشکال مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که یکی از آن‌ها محصولات آهنی ساختمانی است و در ساختمان‌سازی کاربرد دارد؛ به طوری که بسیاری از سازه‌های دنیا بر پایه خرید و فروش محصولات فولادی، استوار شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته دیگر اینکه انواع ناودانی، میلگرد، تیرآهن و … در ایران تولید می‌شود و همگام با عرضه محصولات فولادی به بازار عرضه می‎شود و علاوه بر قیمت که موثر از بازار جهانی و شرایط اقتصادی است، ترکیبات به کار رفته در آن‌ها و عرضه و تقاضای بازار هم روی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. از این رو شاید بد نباشد در ادامه به صورت جداگانه به هرکدام پرداخته شود تا هنگام خرید آهن‌ آلات ساختمانی مشکلی پیش نیاید.

محصولات فولادی ساختمانی؛ از تیرآهن تا میلگرد

استحکام بنا نیاز به تیرآهن دارد. این محصولات به سه نوع آی.ان.پی، آی.پی.ای و آی.پی.بی تقسیم می‌شوند. نوع آی.ان.پی به صورت آی شکل بوده و در بازار بر طبق استانداردهای کشور چین و روسیه موجود است. نوع دوم این محصولات، استاندارد اروپا و ایران بوده و نوع آی.پی.بی‌ها نیز تیرآهن‌های اچ شکل یا بال پهن هستند. عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا، روند تولید در صنایع و هزینه مواد بر قیمت محصولات فولادی موثر هستند.

همچنین هزینه حمل و نقل، فصل تولید این محصول و نوسانات ارزی عوامل دیگری هستند که بر قیمت تیرآهن اثر می‌گذارند. در حال حاضر قیمت تیرآهن در تیرآهن ۱۴ آی.پی.ای ۱۲ متری، ۲ میلیون و ۲۷ هزار و ۵۲۰ تومان است. قیمت تیرآهن ۱۶ آی.پی.ای ۱۲ متری نیز، دو میلیون و ۴۷۷ هزار و ۶۰ تومان است.

میلگرد آلیاژی است که به منظور تقویت بتن‌های استفاده شده در سازه‌ها به کار می‌رود. در واقع خاصیت بتن تحمل نیروهای فشاری وارد شده به آن است. اما نیروهایی که به صورت کششی به بتن وارد شده باعث ترک خوردن آن می‌شوند. اکنون قیمت میلگرد آجدار استاندارد ۴.۵ کیلوگرمی، ۱۶ هزار و ۱۳۰ تومان است. قیمت ۷.۵ کیلوگرمی همین محصول نیز ۱۵ هزار و ۵۳۰ تومان است.

حفاظ آهنی و فولادی و قیمت روز حفاظ آهنی

حفاظ‌ها انواع مختلفی دارند؛ حفاظ شاخ گوزنی، همانند مدل شاخ گوزن ساخته و با میلگردهای برنده برای ایجاد ایمنی از ساختمان کاربرد دارد. حفاظ نیزار به شکل یک نیزار طراحی می‌شود که ضریب امنیت بالا، کیفیت و نوع طراحی‌اش باعث رضایت بسیاری از خریداران آن شده است به طوری که از آن می‌توان برای حفاظ پنجره نیز استفاده کرد.

حفاظ آبشاری مدل دیگری است که سرنیزه‌های تیز آن به صورت آبشار به سمت پایین خم شده‌اند. نوع دیگری از حفاظ، درب آکاردئونی است که از یک چهار چوب از جنس آهن به شکل پروفیل تشکیل شده که درون آن پروفیل‌های عمودی، افقی و مورب پر شده است. یک ریل فلزی در بالای درب نصب شده و بخش چرخ‌دار که وزن حفاظ درب را تحمل می‌کند در آن قرار گرفته است. در بخش پایینی در نیز ریلی به عنوان بخش راهنمای حرکت دارد که میله راهنمای متصل به در، داخل آن قرار گرفته است.

در خصوص قیمت حفاظ آهنی باید گفت که قیمت هر متر حفاظ آهنی با پروفیل سنگین ۳۰در۲۰ حدود ۸۵۰ هزار تومان است. قیمت هر متر مربع حفاظ نیزه‌ای با پروفیل۲۰ در۲۰ سنگین نیز حدود ۷۵۰ هزار تومان است. اما به هرحال هنگام سفارش حفاظ آهنی به فروشگاه اینترنتی آهن آلات ساختمانی یا سایر بازارها باید دقت کرد که قیمت حفاظ آهنی درب آپارتمانی دچار نوسان است.

 خرید ورق شیروانی ارزان

ورق شیروانی، همان ورق گالوانیزه رنگی است که در طرح های متفاوتی با استفاده از دستگاه‌های مخصوص تولید می‌شود و کاربردهای متفاوتی دارد. هنگام خرید ورق شیروانی ، قیمت هر متر ورق شیروانی باید بر اساس مساحت آن محاسبه در نظر گرفته شود. اکنون قیمت روز ورق شیروانی با ضخامت ۰.۳ در هر کیلوگرم، ۳۳ هزار و ۲۶۲ تومان است. همچنین قیمت ورق گالوانیزه ۰.۴ ۲۸ هزار و ۸۵۸ تومان است.

خرید امن محصولات فولادی

همانطور که گفته شد، خرید محصولات فولادی همچون آهن آلات صنعتی ، ملاحظات ویژه‌ای دارد اما اگر از یک فروشگاه اینترنتی مصالح ساختمانی معتبر انجام شود، تا حد زیادی این ملاحظات برطرف می‌شوند و نتیجه‌اش تجربه خرید امن محصولات ساختمانی خواهد بود!

از این رو در ادامه چند فروشگاه اینترنتی فولاد معرفی می‌شود که علاوه بر کمک به مشتریان برای آشنایی با انواع فولادها ، انواع محصولات فولادی را با قیمت روز محصولات فولادی به فروش می‌رسانند.

فولادسل

هلدینگ پتروسازه ساحل با برند تجاری فولادسل، مجموعه‌ای کاردان و مجرب در زمینه خرید و فروش محصولات فولادی است. در صورت خرید از فولادسل، شما می‌توانید علاوه بر امکان استفاده از طرح فروش اعتباری آهن و مقاطع فولادی و دریافت فاکتور رسمی، محصول موردنظر خود را با قیمتی منصفانه و کیفیتی تضمین شده دریافت نمایید. همچنین، محموله شما تحت نظارت سامانه پتروبار به‌صورت استاندارد بارگیری شده و به نقاط مختلف کشور ارسال می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره تخصصی از کارشناسان، با فولادسل ۰۲۱۷۴۴۸۶ در تماس باشید.

سایت حفاظ مارکت

حفاظ مارکت بزرگترین تولید کننده انواع نرده – حفاظ آهنی و محصولات آهنی ساختمان در ایران است که با بالاترین کیفیت ساخت و مناسب ترین قیمت آماده خدمت رسانی به شما هموطنان در کل کشور است.

ایران فرمینگ

ایران فرمینگ از سال ۱۳۶۰ فعالیت خود را در زمینه تامین محصولات مرغوب و باکیفیت فولادی از جمله ورق شیروانی آغاز کرد و اکنون ۴۰ سال است که در این زمینه دارای تجربه است. اکنون بیش از ۱۲ گروه محصول در سبد محصولات فولادی ایران فرمینگ ارائه می‎شود. که این محصولات ورق گالوانیزه، ورق رنگی ، ورق شیروانی را شامل می‌شوند. این مجموعه به دلیل سبد گسترده محصولاتی که دارد؛ می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد.

مجموعه فولاد حامیران

مجموعه فولاد حامیران به عنوان یکی از بزرگترین تامین‌کنندگان آهن آلات‌صنعتی‌، ساختمانی و فولادهای آلیاژی در کشور با نیم قرن تجربه توانسته اثری درخشان در عرصه صنعت به­جا گذارد.

حامیران به منظور تامین طیف متنوعی از محصولات در حال همکاری با معتبرترین فعالان صنعت فولاد است. از جمله:

شرکت صنعت فولاد آلیاژی اصفهان شرکت فولاد آلیاژی ایران

جهت مشاوره و خرید کالاهای با کیفیت از جمله محصولات ساختمانی شامل: میلگرد، تیرآهن، پروفیل، نبشی و ناودانی تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۶۳۵۱۱

۰۲۱-۶۲۸۴۶۰۰۰

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت روز آهن آهن مصالح ساختماني ساختمان سازي محصولات ساختمانی قیمت آهن خرید آهن خرید تیرآهن میلگرد خرید میلگرد قیمت میلگرد حفاظ آهنی قیمت حفاظ آهنی ورق گالوانیزه محصولات فولادی فولاد قیمت فولاد خرید محصولات فولادی ورق شیروانی محصولات ساختمانی محصولات فولادی ورق شیروانی حفاظ آهنی آهن آلات قیمت روز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سید علی طاهری اطاق‌سرا اظهار داشت: یکی از شرکت‌های بزرگ کشور برنج‌های در انبار مانده کشاورزان را در دو ماه گذشته خرید و این اتفاق به افزایش قیمت برنج ایرانی انجامید.

بیشتر بخوانید: قیمت جدید برنج اعلام شد

وی از افزایش قیمت برنج ایرانی خبر داد و گفت: اوایل اسفند سال گذشته قیمت برنج ایرانی سیر افزایشی پیدا کرد و به طور مثال قیمت نوع طارم آن به طور تدریجی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان در هر کیلو نیز بالا رفت؛ این سیر افزایشی قیمت تا پس از تعطیلات عید و ۱۰ روز گذشته هم ادامه داشت، اما از حدود ۱۰ روز پیش تاکنون قیمت‌ها تثبیت شده و تغییری نداشته است.

وی افزود: در پی این افزایش قیمت برنج طارم از حدود ۶۰ هزار تومان به ۸۰ هزار تا ۹۰ هزار تومان در هر کیلو تغییر یافت البته این قیمتی است که از کشاورزی خرید می‌شود و برنج طارم بسته‌بندی شده که به دست مصرف‌کننده نهایی در سراسر کشور می‌رسد ۱۱۰ هزار تا ۱۲۰ هزار تومان در هر کیلو است.

طاهری ادامه داد: دلیل افزایش قیمت این است که یکی از شرکت‌های بزرگ کشور حجم زیاد برنجی که در سال گذشته به دلیل مازاد برنج در بازار در انبارها مانده بود را از کشاورزان خرید و در طول ۱۰ تا ۱۵ روز کاری هم پول برنج خریداری شده را پرداخت کرد، در نتیجه این افزایش تقاضا برای برنج قیمت آن چنان که شرح داده شد، افزایش یافت.

رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل اظهار کرد: این شرکت در نشستی که با یکی از وزارتخانه‌ها داشت بر سر خرید برنج‌های انبار شده به توافق رسید و در ابتدای امر و اوایل اسفند برنج را با قیمت ۶۸ هزار تومان تا ۷۰ هزار تومان در هر کیلو از کشاورزان می‌خرید، اما هر قدر خرید این شرکت ادامه پیدا می‌کرد قیمت کشاورزان برای برنج بالاتر می‌رفت و تا ۹۵ هزار تومان در هر کیلو هم پیش رفت تا اینکه سرانجام خرید آن ۱۰ روز پیش متوقف شد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر خرید این شرکت از برنج‌کاران مازندرانی بود، اما از گیلانی‌ها هم خرید کرد.

گرانی برنج در پی افزایش نرخ دلار

طاهری افزایش نرخ ارز را هم بر افزایش قیمت برنج ایرانی موثر دانست و گفت: افزایش اخیر قیمت ارز که به گران شدن برنج‌های وارداتی انجامید نیز در افزایش تقاضا برای برنج ایرانی و بالا رفتن قیمت آن تاثیر داشت. با افزایش نرخ ارز قیمت برنج‌های خارجی ۱۰ هزار تومان تا ۱۵ هزار تومان بالا رفت.

وی افزود: با این حال حدود ۲۵ درصد کشت پارسال هنوز فروخته نشده و در انبارها مانده که البته این بخش متعلق به تاجران است نه کشاورزان.

رییس اتحادیه برنج‌فروشان شهر بابل پیش‌بینی کرد که در فصل برداشت برنج امسال قیمت‌ها مانند سال گذشته سرکوب نشود و توضیح داد: با این حال متاسفانه قیمت کشت برنج از ۴۰ میلیون تومان در هر هکتار در سال ۱۴۰۲ به ۵۰ میلیون تومان در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: قیمت مطلوب برنج‌کار برای هر کیلو برنج با وجود هزینه‌ای که باید برای کشت برنج خرج شود رقمی حدود ۱۲۰ هزار تومان در هر کیلو است، اما برای این قیمت تقاضایی وجود ندارد در نتیجه برنج‌کار مجبور است از سود خود کم کند تا بازار را از دست ندهد به نظر می‌رسد امسال برنج از برنج‌کار با قیمتی بین ۸۵ تا ۹۵ هزار تومان خریداری شود.

طاهری از وضعیت خوب ذخایر آبی خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان برداشت همین وضعیت برقرار باشد و مشکل تامین آب نداشته باشیم.

وی در نهایت برآورد کرد که محصول برنج امسال از شالیزارهای مازندران به بیش‌تر از یک میلیون تن برسد.

منبع: ایلنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1228858 برچسب‌ها قیمت کالا

دیگر خبرها

  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • رضایت شهروندان از قرار دادن حفاظ برای کانال آب در جاده اراک - سلفچگان + تصاویر
  • نحوه ساخت آسان یک قفل با میلگرد (فیلم)
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • نحوه خرید بلیط چارتر به مقصد دبی
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس