Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان تعزیرات حکومتی می‌گوید: قانون نظام صنفی مناسب شرایط جنگ اقتصادی نیست و در این شرایط تعزیرات حکومتی باید بتواند نظارت، کشف تخلف و بازرسی را در کنار رسیدگی به تخلف داشته باشد.

به گزارش ایسنا، احمد اصانلو رئیس سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری خود با خبرنگاران و افتتاحیه طرح نظارت نوروزی ۱۴۰۱ گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی و بازار در مورد وظایف سازمان تعزیرات و کارکرد این سازمان صحبت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخلاف انتظارات، وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی رسیدگی به تخلفات و گزارشاتی است که درخصوص بازار به آن واصل می‌شود. با تصویب قانون نظام صنفی، حلقه رسیدگی به تخلف به سازمان تعزیرات محول شده است. 
وی افزود: ما در حال تلاش هستیم تا بتوانیم کارکرد درست داشته باشیم. تا قبل از تصویب قانون «نظام صنفی» وظیفه نظارت، بازرسی، کشف تخلف و رسیدگی به تخلف بر عهده سازمان تعزیرات بود اما با تصویب این قانون سه وظیفه ابتدایی برعهده بازرسان اتاق اصناف و سازمان صمت گذاشته شد. نتیجه این واگذاری وظایف، تقویت وظایف شبه قضایی این سازمان بود.
اصانلو گفت: ما اعتقاد داریم این شرایطی که به لحاظ قانونی ایجاد شد برای شرایط عادی است اما در شرایط جنگ اقتصادی این قوانین پاسخگو نیست. در شرایط عادی بازار که اتاق اصناف باید بر آن نظارت داشته باشد قانون «نظام صنفی»، قانون خوبی است اما در شرایط جنگ اقتصادی که دشمن کارشکنی می‌کند تنها مرجعی که می‌تواند نقش تنظیم‌گری داشته باشد سازمان تعزیرات است. به همین دلیل ما متنی را به سران قوا پیشنهاد دادیم تا بتوانیم اختیارات بیشتری داشته باشیم. ما می‌خواهیم سازمان تعزیرات حکومتی بتواند نظارت، کشف تخلف و بازرسی را در کنار رسیدگی به تخلف داشته باشد.
رئیس سازمان تعزیرات حکومتی افزود: گشت‌های مشترکی که سازمان تعزیرات دارد نیز در راستای کمک به نهادهای نظارتی است و نظارت وظیفه سازمان تعزیرات حکومتی نیست. پیشنهاد دوم ما به هیئت دولت در راستای اصلاح آیین‌نامه سازمان تعزیرات بود و گفتیم فرایند دادرسی کوتاه‌مدت شود و در یک مدت زمان معقول با رعایت سرعت بتوانیم به تخلفات رسیدگی کنیم و منتهی به حکم شود.
ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: احمد اصانلو قانون نظام صنفی سازمان تعزیرات حکومتی نظارت بر بازار رئیس سازمان تعزیرات حکومتی شرایط جنگ اقتصادی رسیدگی به تخلف نظام صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند

حسین نجف‌زاده مدیرکل تعزیرات‌حکومتی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه متخلفان تعزیراتی در استان ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند، گفت: یکی از این پرونده‌ها مربوط به مشاور املاک متخلف بود که به پرداخت ۴ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال جریمه‌نقدی محکوم شد.

وی اضافه کرد: در این پرونده، به تخلف واحد مشاوراملاکی در ارائه خدمات انجام معامله به میزان ۴۵۷ میلیون ریال و تنظیم قرارداد غیررسمی در شعبه ششم بدوی تعزیرات‌حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

نجف‌زاده ادامه داد: شعبه رسیدگی‌کننده با بررسی پرونده و ارائه‌نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و علاوه بر پرداخت ۴۵۷ میلیون ریال به عنوان جبران خسارت در حق شاکی خصوصی متهم را به پرداخت ۴ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال جریمه‌نقدی معادل ۱۰ برابر مبلغ گران‌فروشی محکوم کرد.

مدیرکل تعزیرات‌حکومتی آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: در پرونده دیگری، تخلف واحد موبایل‌فروشی برای تقلب در فروش گوشی آیفون ۱۱ به میزان ۲۱۶ میلیون ریال در شعبه هفتم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان ارومیه رسیدگی شد.

نجف‌زاده بیان کرد: شعبه رسیدگی‌کننده با بررسی پرونده و ارائه‌نکردن اسناد و دلایل قانونی، تخلف انتسابی را محرز اعلام و علاوه بر پرداخت ۲۱۶ میلیون ریال به عنوان جبران خسارت در حق شاکی خصوصی، متهم را به پرداخت ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال جریمه نقدی معادل ۱۰ برابر میزان تخلف محکوم کرد.

وی در خصوص پروده پزشک متخلف نیز تصریح کرد: در این پرونده یک مراجعه کننده به علت اضافه دریافتی به میزان ۱۲۲ میلیون ریال از یک پزشک شکایت کرده بود.

وی افزود: با بررسی پرونده، تخلف انتسابی به پزشک محرز و این فرد علاوه بر توبیخ کتبی و درج در پرونده پزشکی، یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون ریال جریمه شد.

مدیرکل تعزیرات‌حکومتی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین یک نانوا و یک شیرینی‌فروش به ترتیب به علت کم‌فروشی و گران‌فروشی به پرداخت ۱۳۰ و ۲۲۰ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • صافکار متخلف اردبیلی نقره داغ شد
  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • جریمه یک واحد صنفی قصابی به دلیل گرانفروشی
  • محکومیت پزشک متخلف در ارومیه
  • گرانفروشی برای یک واحد قصابی در کرمانشاه گران تمام شد
  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد