Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل مکی‌زاده اظهارداشت: با نزدیک شدن به تعطیلات نوروز و افزایش سفرهای دریایی، بزرگ‌ترین مانور امداد و نجات دریایی در مقیاس بزرگ با شرکت ۱۲۰ نیروی امداد و نجات ارگان‌های دریایی مؤثر در حد فاصل بندر شهید حقانی و جزیره قشم (دو مایلی موج شکن بندر شهید حقانی) برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این مانور را ارزیابی میزان آمادگی واحدهای دریایی و هوایی، ارتقای سطح توانایی و مهارت کارکنان عملیاتی و ستادی، بررسی و ارزیابی نحوه مدیریت تیم های جستجو و نجات دریایی، نحوه مدیریت جمعیت و بحران در شرایط اضطرار، شناسایی فرآیند مؤثر و کارآمد در هنگام نجات افراد مضطر در دریا در مقیاس بزرگ و ارزیابی عملکرد یدک کش های آتشخوار و کنترل صدمات در هنگام آتش‌سوزی شناورها اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در این مانور ۲۱ شناور به همراه دو فروند بالگرد و یک فروند پهباد با همکاری و مشارکت مؤثر نیروی دریایی سپاه، یگان دریایی مرزبانی، اورژانس با فرماندهی جستجو و نجات دریایی و سایر ارگان های دریایی حضور دارند.

مکی زاده یادآور شد: این مانور براساس طرح استانی جستجو و نجات دریایی و به منظور حفظ آمادگی و ارزیابی توان فنی و عملیاتی تیم ها و شناورهای دریایی استان مطابق هرسال و قبل از اجرای طرح تسهیل سفرهای دریایی برگزار می‌شود.

استان هرمزگان با دارا بودن بیش از نیمی از آب‌های تحت حاکمیت ایران که حدود ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز دریایی از سواحل شرق استان در دریای عمان تا سواحل خلیج فارس است و دارا بودن جاذبه‌های دریایی در جزایر ۱۴ گانه خلیج فارس، پایتخت گردشگری دریایی ایران محسوب می‌شود و طرح تسهیل سفرهای دریایی ویژه نوروز نیز همه ساله از ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردین مدنظر قرار می‌گیرد.

کد خبر 5438974

منبع: مهر

کلیدواژه: بنادر ودریانوردی هرمزگان مانور امداد و نجات ویروس کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان سفر استانی آمار کرونا خطبه های نماز جمعه مبعث گردشگری شیوع کرونا اردبیل گرد و غبار مشهد خراسان رضوی نجات دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، این مسابقات با حضور ۱۶ تیم از ۱۰ استان و سه منطقه آزاد برگزار شد.

در پایان مسابقات تیم پالایش نفت بندرعباس با کسب ۱۷ نشان رنگارنگ قهرمان شد.

مسابقات در دو رده سنی آزاد و زیر ۱۸سال و در بخش های استقامت ۱۸کیلومتر، نیمه استقامت ۶ کیلومتر، سرعت ۲۰۰ متر و پدلینگ کار برگزار شد.

نفرات برتر این مسابقات با نظر مربیان تیم ملی به اردوی آماده سازی تیم ملی پدل برد دعوت می‌شوند. تیم ملی پدل برد آقایان و بانوان برای مسابقات جهانی دانمارک و آسیایی چین آماد می‌شود.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به سیل‌زدگان در شرق و جنوب کشور
  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • امداد رسانی به بیش از ۴۸۰۰ سیل‌زده/اسکان اضطراری ۳۴۴ نفر
  • قهرمانی تیم پالایش نفت بندرعباس در مسابقات پدل برد انتخابی تیم ملی
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • کرمانشاه به مرکز پشتیبانی حوادث و سوانح غرب کشور تبدیل شود
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور شد
  • کرمانشاه به مرکز امداد منطقه غرب کشور تبدیل شود
  • امداد برای نجات ۹ نفر گرفتار در سیلاب شهرستان سرایان