Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان در جریان بررسی لایحه بودجه با اخذ مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی مخالفت کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، 14 اسفند) قوه مقننه و  در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با حذف بند (ش) تبصره 6 ماده واحده این لایحه در خصوص دریافت مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد موافقت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بند ش تبصره 6 حذف شده، آمده بود؛ در سال 1401 مناطق آزاد تجاری- صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی  مشابه سرزمین اصلی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده (وی.اِی.تی) خواهند بود.

پیشنهاد حذف این بند از سوی سلیمی نماینده محلات و دلیجان مطرح شد. وی در خصوص پیشنهاد خود اعلام کرد دریافت مالیات در مناطق آزاد مغایر با بحث سرمایه گذاری و دلسرد شدن سرمایه گذاران در این مناطق خواهد بود.

سلیمی تاکید کرد: معافیت مالیاتی در مناطق آزاد کشور برای تشویق سرمایه گذاری در این مناطق از روز اول تصویب شده بود و نباید در حال حاضر بحث دریافت مالیات در این مناطق تصویب شود.

در ادامه امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مخالفت با پیشنهاد حذف بند (ش)، گفت: نباید به مردم و افکار عمومی آدرس غلط داد. براساس این بند مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی در مناطق آزاد دریافت خواهد شد و سرمایه گذاران همچنان طبق گذشته معاف از مالیات خواهند بود.

وی تصریح کرد: این بند تاکید دارد که مالیات بر محصول نهایی بوده و از تولید و سرمایه گذار اخذ نخواهد شد یعنی اگر یک شخصی در تهران به مسافرخانه یا هتل می رود و مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده می شود در مناطق آزاد نیز برای استفاده از هتل ها یا خرید محصولات باید مالیات بپردازد.

دولت با پیشنهاد حذف موافقت کرد اما کمیسیون تلفیق لایحه بودجه نیز با پیشنهاد حذف مخالف بود که در نهایت نمایندگان به حذف این بند رأی موافق داده و مالیات بر ارزش افزوده در مناطق ویژه اقتصادی اخذ نخواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس مجلس مالیات بر ارزش افزوده دریافت مالیات مناطق آزاد پیشنهاد حذف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در دومین روز از نمایشگاه اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران اکسپو ۲۰۲۴، با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، برترین‌های مناطق آزاد ایران در حوزه سرمایه‌گذاری و صادرات تعیین و تقدیر شدند.

بر همین اساس منطقه آزاد اروند در هر دو حوزه، صاحب عنوان برتر شد.
پس از انتخاب شرکت کربور سیلیسیم به عنوان صادر کننده برتر این منطقه، عنوان سرمایه‌گذار برتر نیز به شرکت پارس اروند رسید.

بدین ترتیب از سوی نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، از آقای وحید فاطمی‌زاده مدیریت شرکت پارس اروند به عنوان سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد.
شرکت پارس اروند الکتریک فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ در دو شهر آبادان و تهران آغاز و کار خود را با شرکت CIE( کارخانه) و بنیان صنعت اوپاتان (دفتر اصلی) گسترش داده است.

این شرکت در شهرک صنعتی آبادان واقع در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند بنا نهاده شده است و با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه برق صنعتی و روشنایی، یکی از پیشگامان و نامداران این عرصه به حساب می آید که تولیدات خود را با دو برند سی آی ای و پارس اروند در تولید فیوزهای مینیاتوری، محافظ جان، کنتاکتور، پروژکتور، چراغ، پنل، لامپ، ریسه، سنسور و تایمر عرضه می‌کند.

دیگر خبرها

  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی برای دریافت مالیات خلاف قانون است
  • مخالفت مجلس با افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • مخالفت مجلس با افزایش ۱۰ درصدی تعرفه تاکسی‌های اینترنتی
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی
  • مناطق آزاد کشور ؛ چالش ها وراهکارها
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد