Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-28@00:17:07 GMT

میزبانی مقدماتی جام‌جهانی در شهر زیارتی

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۴۲۹۵

میزبانی مقدماتی جام‌جهانی در شهر زیارتی

فیفا از برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد خبر داد. فدراسیون فوتبال هم در ارتباط با این موضوع نوشت: «با موافقت فدراسیون جهانی فوتبال دیدار تیم‌های ملی ایران و لبنان در هفته دهم و پایانی مرحله انتخابی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ روز سه شنبه نهم فروردین ساعت ۲۰ در ورزشگاه امام رضا (ع) شهر مقدس مشهد آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم ملی فوتبال ایران در هفته نهم این مسابقات چهارم فروردین در ورزشگاه جام جهانی سئول به مصاف کره جنوبی خواهد رفت و پس از آن به منظور انجام آخرین بازی خود در بازگشت به ایران، به طور مستقیم راهی مشهد مقدس خواهد شد. براساس هماهنگی‌های انجام شده، تیم ملی با پرواز چارتر ایران ایر راهی سئول می‌شود و از همین طریق، مستقیماً به مشهد ‌می‌رود.

یکی از انتقادهای همیشگی به سیستم تصمیم‌گیری در حوزه کلان مدیریتی در فدراسیون فوتبال بی‌تفاوتی به امکانات و زیرساخت‌های موجود کشور بود، به نوعی که بارها منتقدان با اشاره به ظرفیت موجود برخی شهرهای کشور تأکید داشتند امکانات موجود در این شهرها حتی از مرکز نیز به مراتب پیشرفته‌تر است، اما باوجود وعده‌های متعدد و پر شمار هیچ گاه موضوع برگزاری بازی‌های تیم ملی فوتبال در رده‌های مختلف سنی به ویژه تیم ملی بزرگسالان در شهری جز تهران رنگ واقعیت به خود نگرفت.

 وعده برگزاری بازی‌های تیم ملی خارج از پایتخت در دوره مدیریتی محمد دادکان، علی کفاشیان، مهدی تاج و شهاب عزیزی خادم مطرح شد، اما هیچ کدام وعده خود را محقق نکردند، اما در برهه کنونی که فوتبال ایران هیچ رئیسی ندارد و فدراسیون توسط سرپرست اداره می‌شود، این اتفاق رخ داد تا مشخص شود وعده درمانی هیچ گاه در فوتبال ایران جواب نداده و تنها عمل می‌تواند اتفاقات مثبت را در فوتبال ایران رقم بزند.

البته در کنار مشهد دو شهر دیگر به عنوان گزینه میزبانی از بازی‌های تیم ملی انتخاب شده است که قرار است در آینده نزدیک تیم ملی در این شهرها نیز اردو برگزار کند و بازی‌های تدارکاتی در این دو شهر برگزار شود.

اما مزیت برگزاری بازی‌های تیم ملی در شهرهای ایران به جز تهران این است که سایر مسئولان اجرایی استان‌ها نیز برای میزبانی از مسابقات ملی به سراغ تجهیز و توسعه زیرساخت‌های ورزشی خود خواهند رفت تا بتوانند از این مزیت برخوردار شوند و این موضوع می‌تواند تأثیر به سزایی در رشد زیر ساخت‌های موجود همگام با استانداردهای فدراسیون جهانی فوتبال داشته باشد.

آمادگی کامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی

استادیوم امام رضا(ع) به گواه تمام اهالی فن تمام استانداردهای لازم برای میزبانی رویدادهای جهانی را دارد و به گفته تاج فیروز مدیرعامل این مؤسسه از همین حالا این استادیوم تمام امکانات سخت افزاری و نرم‌افزاری خود را در اختیار تیم ملی قرار می‌دهد تا شرایط برای پیروزی تیم ملی مقابل لبنان کاملاً آماده باشد.

با این حال نکته مهم آمادگی مسئولان استانی است که در این آزمون بزرگ بتوانند تمام شرایط و تمهیدات لازم را برای این میزبانی بین‌المللی فراهم کنند تا این مسابقه، برگ برنده ای باشد برای واگذاری رویدادهای مهم دیگر تیم ملی فوتبال به مشهد.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: میزبانی مقدماتی جام جهانی مشهد بازی های تیم ملی تیم ملی فوتبال فوتبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، وحید شمسایی در نشست پیش از بازی تیم ملی فوتسال ایران مقابل ازبکستان در نیمه نهایی گفت: بازی فردا برای ما جذابیت خاص خودش را دارد، ازبکستان از نظر تاکتیکی و فیزیکی تیم خوبی است، اما من و بازیکنانم با آمادگی کامل منتظر بازی فردا هستیم.

او گفت: خوشبختانه همه بازیکنان را بدون مشکل در اختیار داریم. البته ما و ازبکستان در این تورنمنت یک تفاوت کلیدی با هم داشتیم. ازبکستان به دلیل میزبانیِ جام جهانی از قبل صعودش مسجل شده بود و بدون استرس مسابقاتش را پی گرفت اما فشار صعود روی بازیکنان ما و سایر تیم‌ها بود که خوشحالم بازیکنان ما دیروز با شایستگی به جام جهانی صعود کردند.

شمسایی در پاسخ به پرسشی در خصوص عملکرد بازیکنان ایران تا این مرحله گفت: بازی به بازی مسلط‌تر عمل کردند، آنها می‌دانند کجا هستند و چه مسئولیتی دارند و نمی‌خواهند چنین موقعیتی را از دست بدهند.

او در پایان خاطرنشان کرد: بازی فردا، بازی جذابی است و ما با تمام قدرت برای بهترین نمایش در زمین حاضر می‌شویم.

کد خبر 6088382 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • ۲ هزار و ۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردو‌های زیارتی مشهد مقدس اعزام شدند
  • میزبانی سه تیم در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام!
  • اعزام ۲۸۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • تاج: میزبانی تایلند عالی بود
  • اولین کنسرت در خانه رئال مادرید؛ برنابئو، میزبان فستیوال «دیوانه موسیقی» / عکس
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • چالش‌های میزبانی جام‌جهانی ۲۰۳۴ / دلار‌های نفتی عربستان قرار است چگونه هزینه شوند؟
  • شجاعی در رده هشتم تفنگ بادی ایستاد
  • جام جهانی پاراتیراندازی کره جنوبی؛ شجاعی در رده هشتم تفنگ بادی ایستاد
  • بازی با ازبکستان جذابیت‌های خاصی خواهد داشت