Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاری بین‌المللی کشورمان با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن عامل مهمی برای تبلیغ و ایجاد وحدت در بین امت اسلامی است، گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن در جمهوری اسلامی ایران پس از سی و هفت دوره به رشد کامل رسیده و بالنده است.

 سیدحمید هروی قاری بین‌المللی کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن اظهار کرد: در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم شرکت‌کنندگان در زیر یک سقف در رقابتی دوستانه شرکت می‌کنند؛ شرکت‌کنندگان پس از حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم به کشورهای خودشان بازمی‌گردند؛ بنابراین می‌توان گفت که مسابقات بین‌المللی قرآن عامل مهمی برای تبلیغ و ایجاد وحدت در بین امت اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری مسابقات غیرحضوری قرآن در شرایط شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: حضور خیلی مهم است؛ به نظرم برگزاری غیرحضوری و مجازی مسابقات، هدف غائی برگزاری مسابقات را جبران نمی‌کند.

قاری بین‌المللی کشورمان که وکیل پایه یک دادگستری نیز است، تاکید کرد: مسابقات بین‌المللی قرآن در جمهوری اسلامی ایران پس از سی و هفت دوره به رشد کامل رسیده و بالنده است؛ خوشبختانه هم داوری‌ها دقیق و هم شرکت‌کنندگان خوب انتخاب می‌شوند؛ مشاهده می‌کنیم که مسابقات در سبک برگزاری هر ساله بهتر از سال قبل برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد که از لحاظ شکلی ایرادی نداریم.

هروی یادآور شد: مشکلات در دنیای اسلام و حتی در کشور خودمان ریشه در اخلاق دارد؛ بنابراین اگر سعی کنیم در انجام مسابقه که یک امر شکلی است، اخلاق را گسترش دهیم خوب است؛ حتی در نوع دعوت کردن و تکریم مهمانان عنصر تبلیغی و اخلاقی را رعایت کنیم.

وی برگزاری مسابقات قرآن در شرایط شیوع ویروس کرونا را کاری ارزشمند دانست و خاطرنشان کرد: امیدوارم با ریشه‌کن شدن کرونا، مسابقات به‌صورت حضوری برگزار شود زیرا از لحاظ تبلیغی موثرتر خواهد بود.

مرحله نهایی سی و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران روزهای نهم تا چهاردهم اسفندماه با حضور ۶۲ شرکت‌کننده از ۲۹ کشور به‌صورت غیرحضوری در حال برگزاری است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان اوقاف وامور خیریه مسابقات بین المللی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نهمین دوره مسابقات رباتیک دانش‌آموزی انتخابی مسابقات جهانی با شرکت یک هزار و ۳۴۰ دانش‌آموز در ۲۶ لیگ ازجمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه‌نویسی، آتش‌نشان، مین‌یاب در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

دانش‌آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌کنند. هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش‌آموزان نخبه است دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیرماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب می‌شوند.

پیش از این تیم جهانی رباتیک دانش‌آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب‌قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده و همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند.

به گزارش آنا،‌ مراسم اختتامیه این مسابقات در تاریخ ۲۰ اردیبهشت در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یزد؛ میزبان مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های آسیا
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • مسابقات والیبال دانشجویان کشور در دانشگاه شمال آمل شروع شد
  • آغاز مسابقات والیبال دانشجویان کشور در آمل
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی