Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهاب ملکی پیش‌ازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: سال ۱۳۷۱ پس از منویات مقام معظم رهبری در خصوص تهاجم فرهنگی دشمنان، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کشور در مصوبه ۳۰۲ خود به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجازه تاسیس کانون‌ها در بطن مساجد را صادر کرد که مهم‌ترین اولویت کانون‌های مساجد، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و مقابله با آسیب‌های اجتماعی در سطح محلات بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مردم باید مشکلات روحی و روانی و حتی اقتصادی خود را با همدلی و همکاری ارکان مختلف مساجد حل و فصل کنند و در واقع مساجد باید به محلی برای حل معضلات مردم تبدیل شود.

مسؤول دفتر نمایندگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بیله‌سوار با بیان این‌که هم‌اکنون ۳۸ کانون فرهنگی و هنری در مساجد این شهرستان فعالیت دارند، عنوان کرد: کانون‌های مساجد امکان تشکیل کتابخانه را در مساجد فراهم کرده و هم‌اکنون ۶ کتابخانه در مساجد شهرستان بیله‌سوار فعال بوده و کتابخانه شهید علایی روستای فولادلوقویی از سال ۹۴ تا ۹۸ به‌عنوان کانون برتر کشور در زمینه فعالیت‌های کتابخانه‌ای انتخاب شده است.

ملکی بیان کرد: احیا هنر انقلاب اسلامی، تشکیل گروه‌های سرود، ویژه برنامه «شنبه‌های کتاب» با محوریت افزایش مطالعه در سطح جامعه، برپایی جشن‌های ملی و مذهبی، فعالیت‌های آموزشی مختلف و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین برنامه‌های کانون‌های مساجد در این شهرستان است.

عمل به «جهاد تبیین» رویکرد جدید کانون‌های مساجد

وی تشریح کرد: جوانان مسجد با وجود بیماری کرونا در برنامه‌های فرهنگی پای کار بودند و هیچ‌یک از برنامه‌های فرهنگی تعطیل نشد بلکه به‌صورت غیرحضوری فعالیت‌ها افزایش نیز یافت و در مواقع ضروری این برنامه‌ها در فضای باز و خانه به خانه با همکاری قرارگاه فرهنگی حضرت فاطمه زهرا(س) و بسیج به پیش رفت.

مسؤول دفتر نمایندگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بیله‌سوار با بیان این‌که در طول این سال‌ها توصیه‌های مقام معظم رهبری به اولویت برنامه‌های کانون‌های مساجد تبدیل شده است، تصریح کرد: عمل به مسئله «جهاد تبیین» از رویکرد جدید کانون‌های مساجد در زمینه عمل به منویات مقام معظم رهبری که همه فعالیت‌ها با محور این مسئله برنامه‌ریزی می‌شود.

ملکی ضمن تقدیر از همدلی و همکاری همه مسؤولان شهرستان بیله‌سوار در کسب رتبه برتر رویداد ملی «فهما»، گفت: همکاری مدیران کانون، جوانان مسجد، روحانیون، پایگاه مقاومت و هیأت امنا مساجد، زمینه کسب این افتخار برای این شهرستان شد.

انتهای پیام/۳۴۶۳/

منبع: فارس

کلیدواژه: کانون های فرهنگی و هنری مساجد بیله سوار کانون های فرهنگی و هنری مساجد جهاد تبیین مساجد کانون های مساجد فرهنگی و هنری بیله سوار فعالیت ها برنامه ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر حسین طاهری بعد از ظهر چهارشنبه طی نشستی با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان عرصه رسانه شهرستان فومن اظهار کرد: تأثیر مؤلفه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در تمام زوایای جامعه مشهود است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه نگاه مطالبه گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول آفرین است، گفت: نقش اصحاب فرهنگ و هنر در پیشبرد برنامه‌های فرهنگی و هنری جامعه بی بدیل است.

وی با بیان اینکه به تصویر کشیدن هنر، صحبت از یک واقعیت و حقانیت است، افزود: هنر در تمام عرصه‌ها راهگشا و اثرگذار بوده و به دلیل ریشه گرفتن از حقانیت، قابل پذیرش و حائز اهمیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تاکید بر تولیدات هنری در اجرای قرارگاه «شهید آوینی» در استان ادامه داد: این طرح با ردیف بودجه مشخص که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۰ فروردین همزمان با سالروز شهادت شهید آوینی آغاز شده و تا ۲۰ خردادماه سال جاری مرحله نخست آن اجرایی می‌شود.

طاهری با اشاره به اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای تقویت پروژه‌ها و برنامه‌های فرهنگی استان گیلان تعیین شده است، تصریح کرد: باید ارزش و جایگاه والای هنر را در رشته‌های مختلف درک کرده و برای توسعه و اعتلای نام فرهنگ و هنر استان گام‌های جدی برداریم.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون‌های مساجد به طرح «هزار مشعل» اشاره کرد و افزود: «هزار مشعل» به واسطه فعالیت قریب به ۱۰۰۰ کانون در استان گیلان طراحی شده و در قالب این طرح هر کانون به مانند یک مشعل در فعالیت‌های فرهنگی محسوب شده است.

کد خبر 6088049

دیگر خبرها

  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • برگزاری نشست‌ های بصیرتی جهاد تبیین همزمان با هفته عقیدتی در فومن
  • عملیات وعده صادق سپاه هویت و شناسنامه ایران قوی است
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • ۱۲۰ روستای سردشت دارای تنش آبی هستند
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • انهدام باند سارقان احشام در بیله سوار
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است