Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام مهدی باقری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی امروز در زنجان با تاکید بر اینکه دولت طبق تکلیفی که دارد به دنبال شکل‌گیری ارتباطات خارجی است، اظهار کرد: این تلاش‌ها در راستای حل مشکلات موجود در ارتباطات بین‌المللی انجام می‌شود که همین مسیر در مورد برجام هم پیگیری می‌شود که نقطه عطف آن احترام طرف مقابل به خط قرمزهای کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر مذاکره‌ای که به نفع مردم ایران و برای حل مشکلات انجام شود از نظر ایران ممدوح محسوب می‌شود، افزود: متاسفانه در دولت گذشته برخی خطوط قرمز رعایت نشد و به همین دلیل کشور ما از این بابت متضرر شد، اما دولت فعلی با توجه به اینکه خطوط قرمز را رعایت می‌کند پیگیری‌های سازنده‌ای را برای حل مشکلات از طریق مذاکره انجام داده است.

وی با بیان اینکه چندین مورد خبر خوش از مذاکرات رفع تحریم‌ها به گوش رسیده است هر چند در حد حرف بوده، تصریح کرد: در هر شرایطی مذاکرات وین در حال انجام است که بیانگر تکاپوی موجود برای به نتیجه رساندن این مذاکرات است.

بیشتر بخوانید:

افراد متوهم در حال تلاش برای شکست برجام مرعشی: رئیسی در پسابرجام ۲ از درس های پسابرجام روحانی استفاده کند

باقری با تاکید بر اینکه نتیجه مذاکرات وین هر چه باشد در تلاش دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور تاثیری ندارد، ادامه داد: گرفتن نتیجه مثبت از مذاکرات وین البته به شرط حل مسائل جدی مد نظر کشور ما بدون شک در کمک به حل مشکلات موثر خواهد بود اما دولت و مجلس به هیچ وجه کشور را معطل این مذاکرات نکرده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان این که دولت قبل در مذاکرات از برخی از منافع کشور چشم‌پوشی کرده است، افزود: در حال حاضر در دغدغه ما به نتیجه رساندن مذاکرات به هر قیمتی نیست هرچند همه تلاش ما برای رفع تحریم ها ادامه خواهد داشت، چرا که به هر صورت این تحریم‌ها در مشکلات به وجود آمده برای کشور از جمله سرمایه‌گذاری خارجی و جذب منابع تاثیرگذار بوده بنابراین رفع تحریم‌ها به کاهش مشکلات در این حوزه‌ها کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه با وجود همه مشکلات ناشی از تحریم کشور موفق به ایجاد ارتباطات خاص برای کسب منابع ناشی از فروش نفت شده است، ادامه داد: مردم باید مطمئن باشند که اگر مذاکرات به نتیجه هم نرسند مشکل جدیدی در این رابطه بروز نخواهد کرد هرچند باز هم تکرار می‌کنم امیدوارم این مذاکرات به نتیجه برسد منتهی کشور خیلی هم به این مذاکرات وابسته نیست.

باقری تاکید کرد: دولت و مجلس به فکر حل مشکلات کشور است و در اداره کشور بن بستی وجود ندارد ولی مسوولان مربوطه پیگیر مذاکرات رفع تحریم‌ها هستند ولی امور کشور به هیچ عنوان به نتیجه مذاکرات گره نخورده است.

۲۱۲۳۱

کد خبر 1609321

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مذاکره مذاکرات وین برجام توافق هسته ای ایران تعهدات ایران در برجام رفع تحریم ها حل مشکلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!

روحانی رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند.

به گزارش سایت رسمی رئیس جمهور سابق ایران، حسن روحانی در جلسه دوره‌ای خود با وزیران و معاونان رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، با تأکید بر اینکه اگر مردم از حکومت فاصله گرفتند، اداره جامعه سخت خواهد بود، افزود: ما در دولت دوازدهم با مشکلات ویژه‌ای روبه‌رو بودیم. گویا داعش و ترامپ و کرونا کافی نبود که اقداماتی هم در داخل شد تا دولت را زمین بزنند. در طول ۴ سال دولت دوازدهم به مردم گفتند اگر ما بیاییم مسائل شما را در کوتاه‌مدت حل می‌کنیم. در اقتصاد و سیاست و سیاست خارجی به مردم قول دادند، گفتند برجام دولت قوی می‌خواهد. اما ضربه کاری میزان مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ پس از انتخابات کم‌رمق مجلس در سال ۱۳۹۸ بود. وقتی مردم کنار زده می‌شوند و در امور کشور مشارکت ندارند، چطور می‌خواهند مشکلات را حل کنند؟

او رمز توفیق برجام را حمایت ۸۰ درصدی مردم از آن عنوان کرد و گفت: تکیه‌گاه ما در مذاکرات برجام مردم بودند. در تمام نظرسنجی‌ها حتی نظرسنجی‌هایی که مخالفین دولت انجام دادند، نشان می‌داد ۸۰ درصد مردم موافق مذاکرات برجام بودند. چون اکثریت مردم پشتوانه برجام بودند، این قانون به تصویب رسید وگرنه نمی‌گذاشتند برجام تحقق پیدا کند. وقتی ۷۳ درصد مردم در انتخابات حضور پیدا کردند معلوم است از دولت منتخب حمایت می‌کنند، وقتی مشارکت زیر ۵۰ درصد شد، مشخص است چه مشکلاتی پیدا می‌کنیم؟ روزی در منطقه افتخار می‌کردیم انتخاباتی با ۸۰ و ۸۴ درصد مشارکت برگزار می‌کنیم، حالا باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم.

دیگر خبرها

  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • مهاجرت پرستاران از بخش دولتی به خصوصی/ مشکلات پابرجاست
  • طعنه سنگین روحانی به شورای نگهبان و دولت؛ باید حسرت انتخابات کشور‌های همسایه را بخوریم!
  • بی‌توجهی به مشکلات معیشتی کادر درمان سلامت را به مخاطره می‌اندازد/ دولت توان افزایش حقوق پرستاران را ندارد
  • اعضای شورای اسلامی فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند
  • برخی بی تدبیری‌ها باعث استمرار مشکلات کارگران می‌شود
  • قانون‌گذاری باید در کنار نظارت قرار گیرد
  • مردم مشکل جدی کمبود دارو دارند، دولت لاپوشانی می‌کند
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم