Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:57:05 GMT

بدنساز رئال مادرید سخنران همایش علوم ورزشی

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۴۵۷۰

بدنساز رئال مادرید سخنران همایش علوم ورزشی

به گزارش ایرنا، علی شریف‌نژاد روز شنبه در نشست خبری سیزدهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی اظهار کرد: معاونت‌های مختلف فعالیت‌های کاری و علمی این همایش را پیش می‌برند. نکات بارز این همایش مجازی برگزار شدن آن است و بیشترین مشارکتِ دانشگاه‌های کشور را داریم که برای برگزاری نشست‌های تخصصی کمک می‌کنند. دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات بین‌المللی به عنوان مجریان تخصصی همایش هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: فضای مجازی را برای معرفی قابلیت‌های ورزش کشور به خارج از مرزها به فرصت بهینه تبدیل کردیم. حضور فدراسیون‌ها هم نکته دیگر برگزاری همایش است و اطلاعات همایش در اختیار ۵۲ فدراسیون ورزشی قرار گرفت. آنها همراهی خود را با نشست‌های تخصصی اعلام کردند.

وی افزود: وزارت ورزش و جوانان، وزارت آموزش و پروزش، سازمان آموزش و پرورش استثنایی، مرکز مطالعات وزارت ورزش و انجمن‌های علمی، اخلاق، حقوق و مدیریت ورزش در برگزاری این نشست تخصصی حضور دارند. بهترین مقالات انتخاب شدند و در این همایش جایزه پژوهشگر برتر جهان را داریم.

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی عنوان کرد: بیش از ١٠ محور کاربردی، نیازمحور و موضوعات روز دنیا در این همایش بحث می‌شود. ارتباط بین دانشگاه و جامعه و دسترسی آزاد به اطلاعات را در بالاترین سطح عملیاتی کردیم.

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی ورزش گفت: ٧٢ استاد برجسته در این همایش سخنرانی می‌کنند. تحقق دیپلماسی علمی ورزش را در این همایش مدنظر قرار دادیم و با برنامه‌ریزی‌ در روزهای آینده شاهد تبادل و رد و بدل اطلاعات علمی از داخل به خارج و برعکس آن هستیم.

شریف‌زاده اضافه کرد: از طریق سیستم نرم‌افزار شاد تمام معلمان و دانش‌آموزان دسترسی‌هایی را برای نشست تخصصی در این همایش دارند و همه می‌توانند به صورت آزاد از این همایش بهره ببرند. لینک جلسات در سایت همایش به صورت آزاد در اختیار همه قرار دارد.

وی یادآور شد: چند پژوهشگاه علوم ورزشی از ژاپن، کره‌جنوبی، چین و هنگ‌کنگ در این همایش همکاری می‌کنند. در همایش دوازدهم، نشست بین‌المللی نداشتیم و ٣٠ مهمان خارجی داشتیم و اکنون در این همایش رشد ۲ برابری دارد و الان ٧٠ مهمان خارجی داریم.

رییس پژوهشگاه تربیت بدنی گفت: در مشارکت با وزارت ورزش و آکادمی ملی المپیک مکاتباتی را داشتیم و دفتر مرکز مطالعات راهبردی وزارت ورزش در این دوره از همایش حضور دارند. در این دوره محقق نشد تا با آکادمی ملی المپیک نشست تخصصی داشته باشیم زیرا ترافیک کاری زیادی دارند اما در پروژه تاریخ شفاهی کارهای مشترکی را پیش می‌بریم.

وی ادامه داد: حضور فدراسیون‌ها خیلی نسبت به دوره‌های گذشته پررنگ‌تر شده است. پژوهشگاه زیر مجموعه وزارت علوم است و ارتباط ما با فدراسیون‌ها به صورت مستقیم نیست. از طریق وزارتخانه با آنها ارتباط داریم و الان خود فدراسیون‌ها هیات رییسه این نشست تخصصی هستند و تعدادی از این فدراسیون‌ها مقالات ارزشمندی داشتند و ارزیابی شدند. گام به گام در این مسیر حرکت می‌کنیم اما با ایده‌آل‌ها فاصله داریم. دیپلماسی مسیری جز گفت و گو ندارد. امیدواریم به نتایج مطلوب برسیم. فدراسیون والیبال ۲ عنوان کارگاه برای همایش معرفی کرد. یکی از اساتید ایتالیایی در حوزه مهندسی ورزشی و هوش مصنوعی و آنالیزهای بازی و مسابقات سخنرانی می‌کند. این فضا برای تعامل و اطلاع‌رسانی ایران با خارج است و امیدوارم حضور فدراسیون‌ها بیشتر باشد.

وی ادامه داد: در این همایش به صورت خاص گروه‌های تخصصی در حضور معلولان کار می‌کنند. با ۲ مجموعه علمی آموزش و  پرورش استثنایی و دانشگاه شهید بهشتی نشست مشترک داریم. فدراسیون نابینایان و ناشنوایان در این دوره حضور پر رنگ دارد و نشست تخصصی دارند.

در ادامه این نشست حسین زارعیان معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه تربیت بدنی ورزش عنوان کرد: از هشت ماه قبل کارهای همایش را انجام دادیم. ۷۰۴ مقاله در این همایش دریافت کردیم که ۱۳۴ سخنرانی داریم و ۴۹۶ پوستر مورد پذیرش قرار گرفت و ٣٢ مقاله مورد پذیرش قرار نگرفت. مابقی جایزه پژوهش برتر شامل آن می‌شود. همچنین فدراسیون‌های کاراته، ووشو، کشتی، ورزش‌های نابینایان، ورزش روستایی و اسکی در همایش ما حضور دارند و ١٣ دانشگاه میزبانی این نشست‌ها را برعهده دارند. در روز چهارم این همایش ٨ کارگاه برای متقاضیان در نظر گرفتیم و تنها یک کارگاه توسط مدرس خارجی تدریس می‌شود.

همچنین محمد شریعت‌زاده معاون فناوری ورزش گفت: بیش از ٢٠ کشور دنیا افراد متخصص در حوزه ورزش را به عنوان مهمان و سخنران کلیدی در این همایش دعوت کردیم. ٧٠ نفر میهمان خارجی فیلم‌های صحبت خود را فرستادند و ١٠ نشست بین‌المللی از دانشگاه‌های کره‌جنوبی، آمریکا، ژاپن و دانمارک داریم. خاویر مالو بدنساز رئال مادرید، یانگ رولو مدیر کمپانی گتورت حامی مالی اصلی المپیک، نیکولاس اوانی مدیر تحقیقات فیفا و رییس انجمن بین‌المللی مدیریت ورزشی و رییس انجمن قدرت و بدنسازی دنیا و رییس کالج پزشکی ورزشی، جیک تیلور معروف‌ترین روانشناس ورزشی دنیا و دیوید نیمن پیشگام تغذیه ورزشی دنیا سخنرانان کلیدی هستند.

نازنین راسخ مدیر پژوهش و تحقیقات کاربردی پژوهشگاه نیز گفت: در بخش معاونت علمی ٢٠ نشست داخلی که با مشارکت ١٣ دانشگاه از سراسر کشور در ١٢ محور آسیب‌شناسی ورزشی، عملکرد در ورزش قهرمانی، بازاریابی و ورزش، آموزش و یافته‌های علوم در کاراته، حرکات اصلاحی، مدیریت و سیاست‌گذاری ورزش عصر مدرن و ورزش زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی، یافته‌های نوین علوم ورزشی در شنا، تاثیرات روانی ورزشی در کرونا، فعالیت بدنی و جامعه‌شناسی ورزشی و محور روانشناسی ورزشی، ورزش برای افراد کم‌توان، علوم رفتاری در ورزش و محور ورزش، سالمندی و محور بیومکانیک ورزشی، ووشو برای سلامتی و قهرمانی، تربیت بدنی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، فعالیت بدنی و تندرستی با رویکرد کرونا، جایگاه بازی‌های بومی و محلی در عصر نوین، محور دستاوردهای علمی در ورزش‌های نابینایان و توسعه ورزش همگانی روستایی و ورزش و فرهنگ تقدیم  همه میهمانان می‌شود و ٣٣٢ نفر از اعضای هیات علمی در این همایش دعوت شد و ٢١٧ نفر به عنوان عضو هیات علمی رسمی و ٧٢ سخنرانی کلیدی داخلی و ١٩ سخنرانی خارجی داریم.

امیرحسین قربانی معاونت اداری مالی پژوهشگاه گفت: برگزاری همایش با تعداد نشست‌های زیاد و فدراسیون‌ها و سازمان‌ها خیلی سخت است. این همایش را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم. فرصت خوبی مهیا شد تا تعداد دانشگاه‌های مشارکت‌کننده را افزایش دهیم و با تمرکززدایی تعداد دانشگاه‌ها را افزایش دادیم و زیرساخت فناوری را فراهم کنیم.

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری فدراسیون نابینایان فیفا فدراسیون والیبال وزارت ورزش و جوانان سازمان آموزش و پرورش استثنایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری فدراسیون نابینایان فیفا وزارت علوم تحقیقات و فناوری فدراسیون نابینایان فیفا فدراسیون والیبال وزارت ورزش و جوانان سازمان آموزش و پرورش استثنایی پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت ورزش فدراسیون ها بین المللی نشست تخصصی علوم ورزشی دانشگاه ها نشست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ پیام این دوره از همایش ارتقاء کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران، اهمیت و نقش محوری آزمایشگاه تشخیص پزشکی در بهداشت عمومی و مراقبت از بیمار و همچنین ارائه جدیدترین دستاوردها در شناخت ، تشخیص و پیشگیری بیماری ها از جمله سرطان ها – بیماریهای مادرزادی و بیماری های واگیر است.

این همایش با حضور مسئولان فدراسیون بین المللی شیمی بالینی و طب آزمایشگاهی (IFCC)، فدراسیون آسیا اقیانوسیه بیوشمی بالینی و طب آزمایشگاه (APFCB) و فدراسیون اروپایی طب آزمایشگاهی (EFLM) به همراه مراکز علمی و دانشگاهی کشور و با حضور مهمانان و سخنرانان و اساتید برتر جهانی برگزار شده است.

در کنار این همایش چهار روزه، نمایشگاه بزرگ امکانات و دستاوردهای آزمایشگاهی تشخیص پزشکی با همکاری وزارت بهداشت، دانشگاه های علوم پزشکی، آزمایشگاه های مرجع سلامت، پژوهشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و انجمن های علمی تخصصی کشور برگزار شده است.

در این همایش با رویکرد آزمایشگاه های تشخیص پزشکی آینده هوشمند، مبتنی بر شواهد و پاسخگو، جایگاه آزمایشگاه های پزشکی در سیاست گذاری سلامت، نقش هوش مصنوعی نسل جدید در ارتقای کیفیت و مدیریت آزمایشگاه های پزشکی، ملزومات توسعه پایدار نظام مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی و داده های بزرگ و همچنین آخرین دستاوردهای روز دنیا در زمینه های مختلف علوم آزمایشگاه پزشکی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

دیگر خبرها

  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • برگزاری گردهمایی روسای هیئت‌های ورزش‌های همگانی سراسر کشور در مشهد
  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌های ورزشی
  • اسبقیان: وضعیت سرپرستی در فدراسیون‌ها را جمع می‌کنیم
  • انحلال دو فدراسیون ورزشی/ بازگشت بادبانی به فدراسیون قایقرانی
  • ورزش باید مثل دارو تجویز شود
  • نشست تخصصی اقتصاد اسلامی، مبارزه با نئولیبرالیسم در حرم مطهر رضوی؛ 12 اردیبهشت
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی