Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@10:59:17 GMT

از تفریحات خاص توچال تهران چه می دانید

تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۵۱۴۶۰۰

از تفریحات خاص توچال تهران چه می دانید

کوه توچال در تهران یکی از مراکز تفریحی است که به ما ثابت می‌کند محیط این شهر فقط پر از آلودگی هوا و ازدحام بی‌رویه نیست. توچال با ارتفاع ۳۹۶۲ متر قله ای در شمال تهران است.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام اقامت ۲۴، این منطقه پر از امکانات و بخش‌های تفریحی است به نحوی که به پاتوق و پایه ثابت تهرانی‌ها و مسافران تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای دسترسی راحت به این منطقه تفریحی و لذت بردن از همه دقایق زندگیتان می‌توانید موقع رزرو هتل، نزدیکی به آن را در اولویت قرار دهید. در ادامه با قله توچال تهران و تفریحات آن بیشتر آشنا خواهید شد.

توچال تهران کجاست؟

اگر با خودرو شخصی هستید، باید تا انتهای خیابان ولنجک بروید تا به پارکینگ این مجموعه برسید. پس از آن با پیاده روی یا ماشین‌های برقی خودتان را به توچال برسانید. اگر هم با اتوبوس هستید، باید سوار اتوبوس‌های ولنجک – پایانه شهید افشار شده و در ایستگاه ۱۷ پیاده شوید.

آدرس توچال بام تهران: بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک

تفریحات توچال بام تهران

مجموعه توچال تهران با انواع تفریحات و امکانات اشباع شده است، بنابراین کسانی که به این منطقه تفریحی می‌روند، در تمامی رده‌های سنی و با هر نوع بودجه و سلیقه‌ای هستند. برای اینکه فرصت کافی برای تجربه تفریحات متنوع توچال را داشته باشید، میتوانید اقدام به رزرو هتل در نزدیکی این منطقه کنید. در ادامه  با توضیحی مختصر هر کدام از این تفریحات را معرفی کنیم.

تله کابین توچال تهران

معروف‌ترین جاذبه و ایستگاه تفریحی، تله کابین توچال است. مجموعه تله کابین دارای ۳ خط اصلی، یک خط برای تله اسکی و سه خط برای تله سیژ و ۷ ایستگاه دارد که هر کدام ارتفاع خاصی دارند. به دلیل مسافت ۷۵۰۰ متری تله کابین توچال بام تهران یکی از طولانی‌ترین خطوط تله کابین دنیاست. ساعت کاری تله کابین توچال تهران فقط سه شنبه تا پنجشنبه‌ها از ساعت ۸ صبح تا ۳ بعد از ظهر و جمعه‌ها از ۷ صبح تا ۵ بعد از ظهر است. خط شبانه هم فقط روزهای ۵ شنبه و جمعه از ۲ بعد از ظهر تا ۱۱ شب است.

اسنوموبیل

موتور برف رو برای حرکت در برف‌ها و یخبندان‌های بزرگ توچال تهران است که اوج هیجان، سرعت، لذت برف سواری با موتور حرفه‌ای را تجربه خواهید کرد. ایستگاه هفتم تله کابین با اسنوموبیل منتظر شماست.

پیست اسکی توچال تهران

 نزدیک‌ترین پیست اسکی تهران همین پیست اسکی توچال بام است. به دلیل برفگیری عالی توچال در تابستان هم کمی پوشیده از برف است. اگر علاقه به اسکی سواری دارید، باید به ایستگاه هفتم تله کابین بروید.

شبیه سازی VR

 شبیه ساز واقعیت مجازی توچال بام تهران در ایستگاه اول تله کابین با فیلم‌های مختلف و سینمای ۵ بعدی تجربه فراموش نشدنی را برای شما رقم خواهد زد. این مجموعه توسط مهندسین ایتالیایی ساخته شده است.

تله سیژ

 با تله سیژ می‌توانید به مدت ۱۰ دقیقه یک مسیر ۱ کیلومتری را طی کنید و در عین حال تهران را از زاویه متفاوتی ببینید. تله سیژ یا تهران توچال چشمه برای لذت از طبیعت و کوهستان به شکل همزمان فوق العاده است.

سورتمه توچال تهران

 سورتمه توچال توسط یک شرکت آلمانی در سال ۹۴ و طبق استانداردهای TUV آلمان ساخته شد. طول سورتمه توچال ۱۴۲۰ متر است که طولانی‌ترین پیست سورتمه در کشور است.

اسکیپ روم کیوب کلاب

 اتاق فرار کیوب کلاب توچال، یک ساعت دورهمی هیجان انگیز، سراسر چالش و ترس با لحظاتی نفس‌گیر آماده کرده است. اگر فکر می‌کنید اطلاعات عمومی، هوش و سرعت عمل بالایی دارید، حتما خودتان را به چالش بکشید!

باشگاه تیراندازی با کمان

 باشگاه تیراندازی با کمان توچال تهران تنها سایت استاندارد کشور است. هر فرد می‌تواند با ۱۰ تیر و با عدم محدودیت زمانی همراه با تجهیزات رایگان مهارت خود را تست کند یا زیر نظر مربیان آموزش ببیند.

زیپ لاین توچال

  با توجه به وزن، نوع کابل و تجهیزات مختلف، یکی از ۴ مدل پرواز با زیپ لاین را تجربه خواهید کرد.

سایر تفریحات توچال بام تهران شامل سنگ نوردی، بانجی جامپینگ، باشگاه بگ جامپ، باشگاه تنیس و غیره هستند.

کافه بیلیارد توچال

مجموعه گردشگری توچال تهران در سمت چپ جاده سلامتی با انواع کافه همراه با موسیقی آرام و ملایم سعی در انرژی بخشی و ریلکس کردن شما دارد.

کافی شاپ و رستوران های اطراف توچال بام تهران

اگر برای شکم گردی به توچال آمده‌اید یا پس از کلی تفریح و بازی نیاز به تجدید قوا دارید، در کنار مجموعه توچال تهران، چندین رستوران و کافی شاپ شیک و با کیفیت وجود دارند که معرفی می‌کنیم:

فست فود مسترلاین

 کافه رستوران مسترلاین با انواع نوشیدنی و فست فودهای مختلف، فضایی عالی برای دورهمی دوستانه فراهم کرده است. این کافی شاپ توچال تهران با قیمت مناسب و کیفیت عالی، بهترین مکان برای انرژی گرفتن در یک محیط پر از برف است.

رستوران روبل ولنجک

 انواع غذای دریایی، دسر، نوشیدنی‌ها و ساندویچ در این رستوران به چشم می‌خورند.

رستوران شاندیز گالریا

 قطعا بهترین رستوران توچال تهران یا یکی از بهترین‌ها همین شاندیز گالریاست که مخصوص دورهمی دو نفره یا خانوادگی با انواع غذاهای مختلف مخصوصا کباب است.

هتل های نزدیک توچال بام تهران

برای رزرو هتل تهران در نزدیکی مجموعه تفریحی و گردشگری توچال بام، انتخاب اقامتگاه در نزدیکی خیابان ولنجک و دسترسی راحت به کلیه امکانات ضروری است. شما می‌توانید نزدیک‌ترین هتل‌ها مثل اسپیناس پالاس، هتل آزادی، هتل هما، هتل استقلال و غیره را با بیشترین تخفیف‌ در اقامت ۲۴ رزرو کنید! این سامانه همیشه بهترین گزینه را با تخفیف‌های باورنکردنی برای مسافران گرامی آماده کرده است.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رزرو هتل با اقامت 24 توچال تهران رزرو هتل رزرو هتل تهران توچال بام تهران تله کابین توچال توچال تهران تله سیژ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۵۱۴۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، پلیس تهران اعلام کرد؛: فروردین ماه سال ۱۴۰۳ فیلمی با موضوع "کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که شهروندان محترم تهرانی را نگران کرد.

در پاسخگویی به مطالبات شهروندان در برخورد با این گروه از هنجارشکنان و با تلاش‌های شبانه روزی صورت گرفته، متهم این پرونده نیز دستگیر شده است.

بازسازی صحنه این درگیری ۹ اردیبهشت ماه با حضور سردار عباسعلی فرمانده انتظامی تهران در محل حادثه برگزار می‌شود.

کد خبر 6090335

دیگر خبرها

  • فیلم دستگیری سارقان موبایل موتورسوار در تهران
  • پروژه تله کابین تاق بستان در وزارت میراث فرهنگی در حال بررسی است
  • (تصاویر) ناوگان جدید اتوبوسرانی تهران
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • توسعه حمل و نقل بر پایه هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در کارخانه نوآوری آزادی
  • انجام ۱۱۱۴ مصوبه در شورای شهر علی آباد کتول
  • فیلم اعتراضات به سخنرانی زاکانی در شورای شهر تهران
  • عدد جادویی ۹۹۷ تهران!
  • (ویدئو) جزئیات حریق یک هتل در تهران
  • عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد